Német rali, magyarok, Loeb

Vágólapra másolva!
Péntektől vasárnapig a 16 futamból álló vb-sorozat 11. állomásán, az aszfaltos Német ralin autóversenyeznek a legjobbak. A címvédő, éllovas, francia, citroenes Loeb a toronymagas esélyes, indul három magyar páros is.
Vágólapra másolva!

Ez itten már a 24. Német rali, de csak három éve dübörögnek rajt a gyári WRC-k. És mindannyiszor a francia Sebastien Loeb nyert, előtte, 2001-ben meg honfitársa, a szintén Xsarával iparkodó Philippe Bugalski. Így hát nem kis meglepetés lenne, ha nem az extornász, 2004 világbajnoka, a pontversenyt jelenleg is fölényesen vezető Loeb barátunk győzne, most is.

Ahogy tette ezt idén tízből már hétszer, rekord. Rajta kívül a Subaru 2003-as világbajnoka, a norvég Petter Solberg tudott nyerni két futamot, 2000 és 2002 legjobbja, a finn Marcus Grönholm (Peugeot) pedig egyet, legutóbb, hazájában. Szóval úgy néz ki, hogy ebben a mi kis szegényes évadunkban csak világbajnokok növelhetik diadalaik számát, na de hátha majd most.

Hátha valaki másnak is kijön a lépés. Miközben a nagy hármas mindegyike hibázik, vagy Fortuna őnagysága magasról tesz a sorozatokra, és/vagy a technika ördöge is ott van még, beleszólhat jól. Mondjuk a Xsara megbízhatósága több mint példás, Loeb komoly előnnyel üldögél a trónon, azaz nem kell kockáztatnia, de akkor is.

Például csapattársa, a belga Francois Duval végre kivághatná a rezet - tavaly második lett, ez a szezonja pocsékra sikeredett, eddig. Vagy itt az aszfalton mindig brutálgyors Ford Toni Gardemeistere, na de a finn inkább murván jó... Akkor már inkább a Peugeot észt Markko Märtinje, esetleg a Subaru francia Stephane Sarrazinje mutathatná meg, hogy.

A többiek, így a mitsubishisek meg a skodások, de főleg utóbbiak egyszerűen nem rúghatnak labdába, akkora a technikai lemaradásuk, számukra a pontszerzés a cél. Pontszerzés ezen a Trier központú, trükkös, csúszós, elvileg aszfaltos versenyen, amely azért messze nem az a Katalán vagy Korzikai rali... Tudniillik temérdek murva, felhordás szokik fel-feltűnni a szőlőhegyek közt, lőtéren meg egyéb vicces helyen kanyargó utakon.

A mindezekkel együtt is idei első hivatalos aszfaltos verseny össztávja 1298,25 km, ebből 10 féle, összesen 19 szakaszon péntektől vasárnapig 355,40 km gyorsaságit kell a célig letudnia a mezőnynek. Íme a gyári WRC-sek:

  • Citroen: Loeb, Elena > Duval, Smeets
  • Peugeot: Grönholm, Rautiainen > Märtin, Park
  • Ford: Gardemeister, Honkanen > Kresta, Mozny
  • Subaru: Solberg, Mills > Sarrazin, Giraudet
  • Mitsubishi: Rovanperä, Pietilainen > Galli, D'Amore
  • Skoda: Schwarz, Wicha > Bengue, Escudero

Lesz még egy gyári Impreza (Atkinson), "hazai pályán" még egy Fabia (Kopecky), még két Xsara (Stohl és Pons), aztán Focusokkal Warmbold és Sola, elméletileg 206-os Peugeot-val meg Bernardi és Vojtech.

És ismét, idén hatodszor megmérkőznek a juniorok, és ismét szerencsét próbál a két új Swift a címvédő Anderssonnal és Wilksszel. És nem kevesebb mint három magyar egység nevezett a Német ralira: Ollé Sándor Kerék Balázzsal (Suzuki Ignis), no meg a Kakuszi testvérek (VW Polo) A6-ban, Pénzesék (renault Clio) N3-ban igyekeznek minél jobb eredményt elérni, de inkább tapasztalatot, "nemzetközi versenykilométereket" gyűjteni, célba érni.

És még valami, örüljünk feltétlen az 1995-ös világbajnok, manapság már inkább dakarozgató, minden mást csináló Colin McRae visszatérésének, Brit rali, szeptember közepe, Skoda Fabia.