A Mitsubishinek sem pálya a WRC

Vágólapra másolva!
Azt eddig is tudtuk, sejtettük, hogy nem olcsó mulatság a ralizás, pláne nem az elitben. Pihenőre vonult a világbajnok Citroen, hátat fordított a WRC-nek a Peugeot, bedobta a törülközőt a Skoda, s most a Mitsubishi jelentette be, hogy legalább két évig mellőzi a ralit.
Vágólapra másolva!

Brutális lesz az új Lancer Evo

A ralit, de nem a terepralit. A japán háromgyémántosoknak (Mitsubishi Motors Company, MMC) ugyanis eszükben sincs átadni Dakar-trónjukat. Ahol a francia Stephane Peterhansel főszereplésével zsinórban hatodik sikerükre törnek, hamarosan, január 1-jén Lisszabonból rajtolva.

A WRC-ben gyárilag 1974 óta vannak jelen, 34 futamgyőzelem, 4 egyéni világbajnoki cím (a finn Tommi Mäkinen révén, 1996-99) és egy csapatarany (1998) jött össze.

Nemrég váltottak A8-as gépről Lancer WRC-re, de az új technikával nem tudták felvenni a versenyt a franciákkal (PSA, Peugeot, Citroen). 2005-ös legjobbjuk a szezonzáró Ausztrál ralin termelt 13 pont, a finn Harri Rovanperä második (és az olasz Gigi Galli ötödik) helye. Illetve az első futamon, a Montén a francia Gilles Panizzi harmadik lett. Abszolútban, a konstruktőri meccsen ötödikként zártak, csak a Skodát előzték meg.

Az MMC közleményében abbéli reményét fejezi ki, hogy 2008-ban vissza bír térni.

A jelenlegi állás szerint a 2006-os WRC-sorozatban két gyári csapat küzd a konstruktőri világbajnoki címért: a Ford és a Subaru. A többi márka privát egységekkel képviselteti magát. Hogy a Mitsubishinek is lesznek-e támogatott privát indulói, nem tudni.

Azt sem, hogy mik a valódi okok. A Citroennél annak idején elmondták, hogy csak akkor térnek vissza, ha megszületnek bizonyos költségcsökkentő FIA-döntések (Nemzetközi Automobil Szövetség). Megszülettek, és a Citroen 2007-ben újra támad. Amúgy meg egyszercsak a korábban kiszálló Hyundai is beugorhat. A Suzuki WRC-terveiről is állandóan pletykálnak, meglátjuk.

A 2003-as világbajnok norvég Petter Solberg (Subaru) a minap azt nyilatkozta, hogy kőkemény évadra számít. Szerinte az hülyeség, hogy a címvédő, francia Sebastien Loeb Citroen Xsarája privát, hiszen kvázi ugyanolyan, mint amilyennel mostanság egyeduralkodik, aztán meg ott lesz a finn Marcus Grönholm a Forddal, és még ki tudja.

Forrás: EPA

Ausztráliában pedig nagyot mentek a Mitsubishik

Ki tudja, kik és mivel? A Mitsubishi kiszállásával újabb eddig gyári alkalmazottak maradtak állás (ülés) nélkül, rajt nemsokára, másfél hónap múlva Monacóban.