Janika: Peugeot 307 WRC

Vágólapra másolva!
Az országos ralibajnokság hétvégi nyitánya, az egri viadal előtt két nappal bemutatták a címvédő ifj. Tóth János új versenyautóját, a Peugeot 307 WRC-t.
Vágólapra másolva!

A bajnoki címvédő ifjabb Tóth János, Bahor Bea kettős a Janika Rally Team színeiben egy Peugeot 307 World Rally Carral áll rajthoz az országos sorozat idei hét versenyén. (A bajnokságot eredetileg nyolcfutamosra tervezték, ám a Kassa-rali végül kikerült a programból, így hét versenyből egyet mínuszolhatnak a pilóták. Ez azt jelenti, hogy a legrosszabb eredményük nem számít bele a végső értékelésbe.) A csapatnak tehát sikerült elérnie azt, amit a tavalyi idényzárón elhatározott: megszerezte az oroszlános márka legújabb "csemetéjét". A 37 éves Janika előtt tehát ott a lehetőség, hogy megkaparintsa a nyolcadik bajnoki trófeáját, a 29 esztendős Bahor Beával közösen pedig a másodikat. Persze, ehhez az ellenfeleknek is lesz egy-két szavuk: pillanatnyilag négy pilótának van potenciális esélye arra, hogy sportág trónjára üljön.

"Óriási lehetőség ez számunkra, az autónk az egyik legjobb lesz a mezőnyben" - mondta a szerdai, budapesti sajtótájékoztatón a hétszeres abszolút bajnok pilóta, aki tavaly egy Peugeot 206 WRC-vel diadalmaskodott. "Hatalmas élményt jelentett elmenni a 307 WRC-ért Franciaországba. Szívmelengető érzés volt látni a tavalyi autónkat, amellyel megszereztük a bajnoki címet, no és az újat, amivel egyelőre csak ismerkedem. Újdonságot jelent, hogy a kormányon van a váltó, és persze még millió apró dolog van, amit meg kell majd tanulni. Mivel tesztelésre csak a verseny előtt lesz lehetőség - körülbelül ötven kilométert teszünk meg vele -, arról még semmit sem tudok mondani, hogy mennyire lesz kezes bárány ez az oroszlán."

A tavaly már megismert francia csapat, a BSA csak a verseny hetében hozta hazánkba a versenygépet, amelyet egyrészt még sohasem láthattunk magyar ralipályákon, másrészt a Peugeot Hungária az egyetlen leányvállalat, amely nemzeti bajnokságban szerepeltethet egy Peugeot 307 WRC-t. Janika azt mondja, ha sikerül kihozni az autóból a maximumot, akkor bármi megtörténhet. A címvédő a szokásos visszafogottságával az esélyekről csak annyit mondott: izgalmas viadalokat és kis időbeli különbségeket vár - ugyanúgy, mint tavaly.

Forrás: Duen

Janikáék az autót ugye a francia BSA-csapattól bérlik (ahogyan tavaly a 206 WRC-t is), amelynek vezetője, Jean-Manuel Beuzelin elárulta: a magyar pilóta már az egy évvel ezelőtti első teszten mély benyomást tett rá. Ahhoz képest, hogy egy évet kihagyott, igen meggyőzően kezelte az autót, nem ismert középutat, rögtön a maximumon akart közlekedni. A szándék a tavalyi idény közben sem változott, csak a kapcsolat, hiszen a páros és a csapat kezdte egyre jobban megismerni egymást, egyre jobban egymásra hangolódott. A BSA biztosította a technikai hátteret, felkészítette a Peugeot 206 WRC-t a versenyekre.Most ugyanez történik majd, a márka is maradt a csapat is, csak éppen a típus változott: ebben az évben Peugeot 307 WRC-t vezet a magyar bajnok. A BSA-istállónak három ilyen versenygépe van (az idei az első szezon, amikor privát csapat kezébe adják ezt a típust), és közülük az egyik a világbajnokságon fut. És nem is rosszul! A múlt hét végi Katalán ralin a francia Bengue negyedik helyen ért célba vele, és ezzel öt világbajnoki pontot szerzett...

S hogy mit kell tudni a BSA munkamódszeréről? Magyarországra általában öt szerelővel érkezik a csapat, plusz ugye a főnök, Beuzelin úr, aki szintén el szokott látogatni a versenyekre. Őket egészíti ki a Peugeot Sport egyik mérnöke, aki a világbajnoki csapatnál is dolgozik, az ő feladata, hogy értékelje a számítógépes adatokat. Megmondja a pilótának, hogy mit rontott el, mit kellene másként csinálni. Az autón verseny közben nem nagyon állítgatnak, csak nagyon extrém helyzetben, ha mondjuk az egyik nap száraz a pálya, a másikon meg esik az eső és víz áztatja. A szerelők nagyon fiatalok, és bár a BSA nem túl régóta foglalkozik versenyautók bérbeadásával, rendkívül profin végzik a dolgukat. Tavalyelőtt megnyerték a francia aszfaltbajnokságot, tavaly pedig a magyar bajnokságban is bizonyítottak.

Forrás: Duen

Az új autó, amely most mutatkozik be a hazai pályákon, a világbajnoki sorozaton már több alkalommal bizonyított: tavalyelőtt Marcus Grönholm az ötödik lett a vb-pontversenyben, a futamokon ötször végzett másodikként, egyszer pedig a harmadik helyen. Az elmúlt esztendőben a finn pilóta a bronzérmet szerezte meg, kétszer volt futamgyőztes és négy, illetve három alkalommal pedig a harmadik.

"Itt egy új, kiváló autó, amely már többször bizonyított, és egy nagyszerű pilóta: a Peugeot nagyon bízik abban, hogy sikeres lesz ez az esztendő is, ha már ilyen nagy fába vágtuk a fejszénket" - mondta Bruno Bernard, a hétszeres bajnokot és csapatát támogató Peugeot Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

A 307 WRC-t, az 1983-as születésű 205 T16 és az 1998-as 206 WRC utáni harmadik sport Peugeot-t a 2003-as Frankfurti Autószalonon mutatták be, utcai alapja a 180 lóerős 307 CC. A raliautó teteje természetesen nem nyitható...