Spici: Ford Focus WRC

Vágólapra másolva!
Az idény előtt még Peugeot 307 WRC-ről volt szó, nem jött össze. A szezonnyitó Eger-ralin aztán egy régebbi 206-ossal ment (és lett harmadik), Miskolcon bezzeg már a Szabó Gergőéktől bérelt Ford Focusszal indul a Spitzmüller, Kazár kettős.
Vágólapra másolva!

Millió DuEn-fotó az Eger-raliról

Magyar csapattól bérel autót Spitzmüller Csaba és Kazár Miklós a bajnokság második futamára, a 13. Gulyás Miskolc Rally-ra. A tavaly még corollázó Spiciék a szezonnyitón használt olasz Peugeot 206 WRC után Szabó Gergő Ford Focus WRC-jével állnak rajthoz, amelyet a Bathó Zoltán vezette BRTH-műhely készít fel.

Az aszfaltos Miskolc-ralit, az ob második futamát április 28. és 30. között rendezik. A hagyományos prológ pénteken 17 órától a Speedway Arénában lesz, ennek eredménye nem számít az értékelésbe, majd szombaton 8.30-tól hat gyorsasági szakaszt bonyolítanak. Vasárnap reggel 7-kor folytatódik a száguldás további hat szakasszal. A gyorsaságik együttes hossza 140,96 km, a verseny össztávja 735,66 km. A másodosztállyal és a Historic-kupa résztvevőivel együtt több mint 200 autó nevezett.

Spitzmüller Csaba: "Az Eger-rali óta egyfolytában autót kerestünk. Már aláírás előtt volt a szerződésünk egy utolsó fejlesztésű, 2003-as Peugeot 206 WRC-re, de a csapat visszalépett. Azt díjazom bennük, hogy felmérték, az ő hátterük kevés a magyar bajnoksághoz. A probléma csak az volt, hogy ezt nagyon későn tették meg. Ezzel le is zárult a Peugeot-kör, és próbáltunk Ford után érdeklődni. Bathó Zoliék részéről már volt korábban is egy megkeresés, hogy menjünk az ő 2002-es Fordjukkal. Ami engem meggyőzött ebben az ajánlatban, az az, hogy egy részről Zoli nagyon jó autókat szokott építeni, más részről pedig látom bennük azt, hogy nagyon szeretnének bizonyítani. Sok csapattal tárgyaltunk az elmúlt hónapokban, de ezt a bizonyítási vágyat egyikben sem éreztem. Utcán már kipróbáltam az autót. Ha nem is 2003-as fejlesztésű, amilyen autót az idei évre eredetileg szerettünk volna, de mindenesetre a legmodernebb versenyautó, amivel valaha is versenyeztem. Végre Miki nem ül előrébb és magasabban, mint én. Egyelőre csak a miskolci versenyre állapodtunk meg. Van több ajánlatunk is, ami a Fehérvár-ralitól él, de akkor kapja meg a Ford az újabb fejlesztésű motort, amivel murván szerintem ütőképes lehet. Meglátjuk."

Kazár Miklós: "Annyi paranormális jelenség történt már velünk a Peugeot-k kapcsán, hogy úgy döntöttünk, megpróbálunk egy másik márkát, mert a 307-es után most úgy tűnik, hogy a 206-os sem akar hozzánk jönni. Már az év elején is megkeresett minket Szabó Gergő, hogy szavazzunk bizalmat végre egy magyar csapatnak is. Mi úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk, hátha összejön. Az autó most esett át egy teljes felújításon, a szerelők ismerik az autót, ismerik a magyar pályákat, és Spicit is, szerintem jó lesz. Bathó Zoli (az autó felkészítője) azt kérte, legyen bizadalmunk benne és az autóban, nekünk pedig van. A verseny előtt lesz egy komolyabb tesztünk, ott szeretnénk mindent úgy beállítani, hogy a versenyen már csak azzal kelljen foglalkoznunk, hogy minél gyorsabbak legyünk.