Hajrá loebönkívüliek

Vágólapra másolva!
Jó hétvégéje van a ralifanoknak, a magyar bajnoki, miskolci verseny mellett a vb-szezon hatodik futamát is péntektől vasárnapig rendezik. Argentínában, murván meccsel az elit, és hát most is az a nagy kérdés, elkapja-e valaki, ki kapja el Loeböt és a Xsarát.
Vágólapra másolva!

Argentína, magaslati, homokos, köves, kanyargós rali. Bármilyen idő lehet. Gyengélkedhetnek a motorok. Az izgalom garantált. Egy évvel ezelőtt júliusban volt a futam, idén ugye nem. És tavaly Loeb nyert.

Az a francia Sébastien Loeb, aki a rali, a WRC Schumijává nőtte ki magát, de míg a német kiválóságnál (és a Ferrarinál) mostanság van jobb (a spanyol Alonso és csapata, a Renault), az extornásznál és a "régi" Citroën Xsaránál nemigen.

Loeb a legutóbbi két kiírás bajnoka, és idén is fölényesen vezet. A nyitó Monte jeges aszfaltján mondjuk hibázott, majd "csak" a második helyig mászott vissza. A svéd hóban is ezüstig vitte. Aztán a mexikói murván, a katalán és a korzikai betonon is Seb diadamaskodott, ki más.

Loeb vezet egyéniben, jócskán, konstruktőrileg meg kenyéradója, a "privát" Kronos Citroëné eddig a legtöbb "pötty".

Mindkét pontvadászatban a másik kétszeres világbajnok (2000, 02), a finn Grönholm és a gyári Ford Focus RS WRC a legnagyobb rivális. Magic Marcus szépen összeszedte magát azután, hogy a 307-es Peugeot-val tavaly esett-kelt. És ez jó.

Aztán űr, nagy űr. Aki még fény az éjszakában, az Loeb csapattársa, a spanyol Dani Sordo, aki JWRC-bajnokból avanzsált WRC-menővé. Két dobogós hellyel jelezte, hogy böcsülettel tanult honfitársától, egy megint másik, de sajna már visszavonult kétszeres világbajnoktól, a futamgyőzelmek terén rekorder (26), legendás Carlos Sainztól.

A többiek egy-egy szép eredményre képesek, talán majd később, talán már most, Argentínában eljöhet az ő idejük. De nem túl valószínű. Aki a legkevésbé tündököl, pedig éppenséggel tehetné, az a norvég Petter Solberg, 2003 világbajnoka, gyári Subaru Imprezával.

És Pirelli-köpenyekkel. Nem mintha ez rossz lenne, csak van jobb, méghozzá a Michelin örökébe lépett BFGoodrich... Ötböl öt.

A 26. Argentin rali össztávja 1474,82 km, 22 szakaszon 351,44 km a gyorsasági. Ami még a szokásos dolgokon túl érdekes lehet, az az, hogy az olasz Gigi Galli nem Mitsubishivel, hanem Peugeot 307 WRC-vel nevezett.

Forrás: EPA

Képek a tavalyi Argentin raliról

Nem utazott el Dél-Amerikába a Red Bull-Skoda, egyetlen Fabia WRC sem lesz. És Mitsubishi Lancer WRC sem.

A "nagyokon" kívül pedig megmérkőzik (idén harmadszor) a vébés N csoport, a PWRC mezőnye is WRX-ekkel, Evókkal, sőt a JWRC is, nekik ez a negyedik versenyük.