Utcai raliautók mindenkinek

Vágólapra másolva!
Minden rendes ralirajongó álma, hogy egyszer kipróbálhasson egy Mitsubishi Evót vagy egy Subaru STi-t. Lehetőleg mindkettőt. Egy lelkes csapatnak hála erre - elfogadható áron - van is most lehetőség, méghozzá biztonságban, reptéren.
Vágólapra másolva!

Videón az Evo és az STi

Ha rali, akkor Subaru, vagy Mitsubishi, legalábbis a hazai bajnokságban ebből a két márkából fut a legtöbb. Ezért aztán a rajongók nagy részének még nagyobb álma egy ilyen autó kipróbálása, amire eddig nem sok esély volt. Ha valaki véletlen elment egy szalonba, hogy ki szeretné próbálni, akkor korántsem biztos, hogy volt tesztautó, az meg éppen az értékesítő hozzáállásától függ (meg természetesen a kuncsaft kisugárzásától), hogy engedték-e a két autót vezetni. A legtöbb esetben nem.

Pont ezt unta meg két vállalkozó kedvű üzletember, akik alapvetően nem versenyzők, sőt kifejezetten nem fanok, de a sportkocsik iránt azért érdeklődnek. Egy hazai szinten egészen új szolgáltatással rukkoltak ki, méghozzá a kiskunlacházi repülőtéren. A dolog lényege az, hogy bárki kipróbálhatja a cég tesztautóit, egy 2006-os Mitsubishi Lancer Evo IX-et, vagy egy szintén friss (vagyis 2.5-ös) Subaru Impreza WRX STi-t. Később, a tervek szerint lesz a parkban egy Nissan 350Z is, tehát a két összkerekes mellett hátulhajtott is. Egy, még ennél is szebb jövőképben szerepel egy versenyre felkészített Evo is, de ne szaladjunk el ennyire.

Forrás: [origo]

galéria > videó

Kimentünk, mert nem hittük. Pedig de, a dolog működik, sőt ottjártunkkor éppen egy Wagon R-es fiatalember Evózta magát betegre. Az egész a gyorsasági OB-s korábbi versenyekről, valamint az amatőr ralifutamok miatt ismerős kiskunlacházi reptéren történik, mert annak normális a pályabérlete. Igaz, kicsit messze van, de megéri.

Pest felől indulás az 51-es főúton, majd amikor leérünk Kiskunlacházára, körülbelül a falu közepén kell elfordulni Bugyi felé. Egy vasúti átjáróig simán kövessük az utat, aztán fordulás jobbra. Itt már a reptér lepusztult, régi épületei mellett kell haladni, majd egy jobbos kanyarban (ahol egy büfé is feltűnik) van balra egy bejáró a pályára. Ott a portás útbaigazítja a kedves vendégeket.

A problémák elkerülése miatt időpontot egyeztetünk, és kiderül, hogy a szolgáltatás minden nap üzemel. Ezt se hittük volna. Sőt, előzetesen érdemes bejelentkezni a 06 20 241 09 08-as telefonszámon, ahol meg is mondják, hogy mi mennyibe kerül. A fő meglepetés ekkor ért minket. Van egy 1 km-es, kanyarral tarkított rövid pálya, ahol a gyakorlatlanok próbálgathatják a gyorsulást, a váltogatást. Ez ugye oda-vissza 2 km, aminek az ötszöri megtétele 15 ezer forint. Igen, 15 ezerért vezethetünk Mitsubishi Evót vagy Subaru STi-t. Nem kell letenni kauciót, nem kell az autó összes költségét magunkra vállalni, csak menni. Aki gyakorlottabb, az a 7,5 km-es nagy körön mehet (ebből 2 kör 15 ezer Ft), ami kvázi megkerüli a reptér 2,8 km-es kifutóját. Full aszfalt, tempós kanyarok, hosszú egyenes.

Forrás: [origo]

galéria > videó

Ez utóbbiban kényelmesen és legfőképp biztonságosan fel lehet gyorsulni 200-on túl is. És itt a másik szempont, amiben megnyugtató ez a pálya. Az aszfalt mellett ugyanis fű van, sima, nem dob. A pályacsík melletti részt külön átnézték, így simán le lehet "esni" a fűbe is. Ezt a helyi srác prezentálta is. A videó kedvéért ment két látványosat, az egyik nagyon sok volt... És láss csodát, nem történt semmi. A dolog tehát működik, persze még alakulóban van. Az azonban örömteli, hogy télen is üzemel a pálya, ekkor aztán igazán komolyakat lehet csúszkálni. Lesz faház, szép díszítés, miegymás.

Forrás: [origo]

galéria > videó

A lényeg azonban az autókban rejlik. Egy majdnem teljesen széria Mitsubishi Lancer Evo IX és egy Subaru Impreza WRX STi! És bárki vezetheti, akinek van jogsija, 15 ezre, meg lelkesedése, hogy elmenjen addig. Ja, és természetesen vannak bérletek, de erről majd talán később, amikor mi is újra kilátogatunk. Csak jöjjön már az első hó!

Vida János