[origo] címlap

hírek

levelezés

internet előfizetés

vásárlás

Keresés





Képdepó


Az új Suzuki Swift

Gyorskereső






Autó > Technika


Új autók







Használt autók







Hírlevél

E-mail:






Baki a Nissan Note töréstesztjén
2006. július 28., péntek, 11:25
A cikk betűmérete: kisebb nagyobb

Az EuroNCAP négy újabb autót minősített, közülük a Nissan Note okozta a legnagyobb meglepetést.


Forrás: euroncap.com
Nissan Note
Ajánlat
Tip-top-kisautó - Chevrolet Kalos 1.4 Sport
Idill - Nissan Note menetpróba
Új leosztás - Toyota RAV4 X 2.2 D-4D
Minden teszt egy helyen
Ajánlat
Új autóval vágjon neki a télnek!

Az EuroNCAP újabb négy autót vizsgált közlekedésbiztonsági szempontból. A Chevrolet Kalos, a Toyota RAV-4, a Land Rover Discovery és a Nissan Note alkotta négyes közül talán legutóbbi okozta a legnagyobb meglepetést a tesztek során.

A kifejezetten gyermekes családok részére készült Note ugyanis pont az Isofix-pontok tesztelése során mutatott gyengeséget. Az oldalütközések során ugyanis eltört az egyik, gyerekülés rögzítésére szolgáló felfogatás.

A töréstesztek elvégzésére szakosodott szervezet kérdőre vonta a Nissant a hibával kapcsolatban, amelyre a japán autógyár azt a választ adta, hogy hibás az első szériából kiemelt darab hegesztése. Az EuroNCAP ezért a leminősítés helyett azt javasolta a Nissannak, hogy hívja vissza az érintett autókat, és javítsa a hibát.

Emellett a Note utasvédelem terén jól szerepelt, hiszen az ötből négy csillagot kapott, nem annyira jó viszont a négyből két csillagra értékelt gyalogosvédelme, illetve az ominózus felfogatási pont hibája miatt a gyermekek védelmére is csak három csillagot kapott az ötből.

Forrás: euroncap.comA Chevrolet Kalos annak ellenére, hogy az ötből három csillagot kapott az átfogó értékelés során, a részletes eredményeket tekintve igen gyengén szerepelt. Frontális ütközésnél a vezetőt szimuláló bábu feje a légzsák felett eldeformálta a kormány felső részét. A kormány alsó részét a bábu felsőteste hajlította el, a műszerfal elemei pedig veszélyt jelentenek a vezető és az elöl ülő utas térdére és lábszárára. Oldalütközésnél a vezető felsőteste túl nagy terhelést kapott, így az oldalütközés-védelemre gyenge minősítést érdemelt a Kalos.

A gyerekülésbe kötött, háromévest szimuláló bábu feje túlságosan előre lendült a frontális ütközés során, és túlságosan közel került a beltér elemeihez. Mivel a jobb első légzsák nem kikapcsolható, ezért erre az ülésre nem helyezhető gyerekülés, a hátsó sorban pedig nem jelölték egyértelműen a felfogatási pontokat, ezért a Kalos ötből három csillagot kapott a gyermekek védelmére.

Forrás: euroncap.comA Land Rover Discovery III minősítése négycsillagos lett, amely a maximális pontszámú oldalütközési tesztjének köszönhető. A vezető felsőtestét ért terhelés közepes volt frontális ütközésnél, és a vezető, valamint az elöl ülő utas combjára a műszerfal elemei jelentenek potenciális veszélyt. Oldalütközésnél kiválóan szerepelt a Discovery, az értékelés során a maximális 18 pontot kapta.

A gyermekek védelmére az ötből négy csillagot gyűjtött be a Discovery, mert annak ellenére, hogy a jobb első légzsák kikapcsolható, a másodlagos biztonsági berendezés üzemállapotáról nem kapnak egyértelmű visszajelzést a bennülők. A négycsillagos minősítést továbbá az is indokolja, hogy a hátsó Isofix felfogatási pontokat nem jelölték elég egyértelműen.

A gyalogosvédelemre a Discovery csupán egyetlen pontot kapott, amely azt jelenti, hogy mind a lökhárító, mind pedig a motorháztető nagy része súlyos sérülést okozhat egy gázolásnál.

Forrás: euroncap.comA Toyota RAV-4 tesztelése során gyalogosvédelmével okozott - kellemes - meglepetést, ugyanis a négyből három csillagot gyűjtött be. Az autó jellegéhez képest ez kiváló eredmény, ám nem a RAV-4 volt az első SUV, amely jól védi a gyalogosokat. 2002-ben ugyanis a CR-4 szintén négy csillagot gyűjtött be a tesztek során, így a Toyotának már van némi tapasztalata a gyalogosbarát felépítés kialakításában. Ennek ellenére a maximális minősítést azért nem érdemelte ki az autó, mert a motorháztető első éle, illetve a két széle fokozott veszélyt jelent a gyalogosokra.

Azért akad probléma a Toyotával is, ugyanis az első tesztek során túl későn nyíltak ki a légzsákok. A japán gyár ezért átvezetékezte az autót, és módosított a légzsák szoftverén. Miután az EuroNCAP engedélyezte a Toyotának, hogy saját maga újratesztelje a modellt, a megismételt törésteszten már jól működtek a légzsákok.

A Toyota a tesztek után úgy tájékoztatta az EuroNCAP-ot, hogy nem kíván módosítani a már eladott RAV-4-ek légzsák-vezetékein, illetve a programozásán. A négycsillagos minősítés másik oka, hogy a vezető térdei a térdlégzsákot elmozdítva hozzáértek a berendezés tartójához. Oldalütközésnél kiválóan szerepelt a RAV-4, és begyűjtötte a maximális adható pontszámot.

A gyermekvédelem négycsillagos minősítését az magyarázza, hogy bár a jobb első légzsák kikapcsolható, az üzemállapotról nem érkezik az EuroNCAP elvárásainak megfelelő visszajelzés, és a hátsó Isofix rögzítési pontokat pedig nem jelölik egyértelműen.

[origo]



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva

[origo] legfrissebb


Földrengés volt a szlovák határnál

Bankpapírok a középpontban

Áramot is árul az osztrák Aldi

Úgy éreztem magam, mint egy prostituált

Megugrottak a piacok a remek makroadatokra

Használt autók



Fórum


Vezetünk - de hogyan is?

Benzin vagy Dízel?

OLDTIMEREK

Milyen autó a Suzuki Swift?

Kinek milyen gepkocsi tipus tetszik a legjobban ?


TIPP


autóriasztók


Forma-1


autók


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!