Expressz csomag - Volvo V50 T5 Summum

Vágólapra másolva!
A Volvo V50 prémium sportkombi legalább olyan szép - ha nem szebb -, mint az új S40 limuzin, de sokkal praktikusabb annál. A tesztelt T5 változattal pedig akkor is nyílsebesen célba juttathatjuk rakományunkat, ha történetesen dugig pakoljuk a kocsit.
Vágólapra másolva!

A V50 kisportolt formája már önmagában izgalmas látványt nyújt, ha pedig lehetőségünk nyílik belekóstolni a T5 izomkombi képességeibe, "mellékhatásként" vészesen heves szívverés léphet fel. A 2,5 literes, alacsony nyomású turbófeltöltővel lélegeztetett egység maximális teljesítménye 220 lóerő, legnagyobb, 320 Nm-es forgatónyomatéka pedig széles fordulatszám-tartományban rendelkezésre áll. Így az erőforrás akár 6,9 másodperc alatt százas tempóra gyorsítja, illetve 240 km/órás csúcssebesség elérésére teszi képessé a Volvo kisebbik kombiját. A gyakorlatban mégsem érződik ennyire dinamikusnak a legerősebb V50. Masszív vállaival (kívül-belül egyaránt) a kocsi ugyanis nem csupán erőt sugároz, hanem egy páncélszekrény biztonságát is, az öthengeres motor lelkesítő hangját gyakorlatilag teljesen kizárták az utastérből (csak lehúzott ablak mellett élvezhetjük igazán), s a teljesítmény leadása is egyenletes, ami alaposan megtréfálja sebességérzetünket.

Forrás: Autó-Motor

Merthogy villámgyors a Volvó, az egyszer biztos, bármikor állva hagyhatjuk a forgalomban részt vevők jó részét, az előzések pedig szempillantásnyi ideig tartanak csupán. Az S60R és V70R csúcsmodellektől származó hatfokozatú sebességváltó karja katonásan jár a kulisszában, pontos szerkezet, csak a kapcsolási utak lehetnének rövidebbek. Az elöl 320, hátul 280 milliméter átmérőjű féktárcsákon úgy harapnak össze a nyergek, mint rendőrségi dobermann a gyanúsított karján - sportos vezetésnél rövid féktávokat vehetünk, ugyanakkor a fékerő jól adagolható és a blokkolásgátló sem avatkozik be idő előtt. Közvetlen és hajtási befolyásoktól szinte teljesen mentes, de nem elég érzékletes a kormányzás. Pontosabban fűzhetnénk ívről ívre az autót, ha több információt kapnánk az első kerekek és a talaj kapcsolatáról. A V50 T5 futóműve zseniálisan "egyensúlyozik" a menetdinamika és a rugózási komfort között. A botrányos minőségű hazai utak sem képesek zavarba hozni a kocsit, a legtöbb úthibával igyekszik elsimítani nézeteltérését. Örömautózáskor is remekül helytállnak ám a felfüggesztések! Szemtelenül nyugodt és magabiztos járgány a Volvo, sokáig semlegesen fordul, majd amikor az orra elkezdené finoman elhagyni az ívet, beavatkozik a (kikapcsolható) DSTC menetstabilizáló elektronika.

Helyben vagyunk

Kanyarban megfelelően tartják a testet a sportos formázású ülések, melyek hosszú távon is kényelmesek. Az ideális vezetési pozíciót pofonegyszerű megtalálni, hiszen az elektromos mozgatású ülés magassága és dőlésszöge szabályozható, a kormány pedig függőlegesen és tengelyirányban egyaránt állítható. Roppant lelkesítő stíluselem a műszerfalat és a középalagutat hídszerűen összekötő középkonzol, ám ettől eltekintve egyszerű, letisztult formákból építkezik a belső. Amúgy a tesztautó fadíszítéséről árulkodik, hogy utánzat, szerintem az alumínium, vagy az átlátszó, techno konzol messze látványosabb. A Volvo ergonómiája példás, a minőségérzet elsőrangú, a praktikus, jól használható pakolórekeszekkel azonban csínján bántak a tervezők.

Forrás: Autó-Motor


Csomagolástechnika

Forrás: Autó-Motor


A tartalomból:
Menetpróba: Peugeot 407 SW
Teszt: Suzuki Liana 1.6 GS 4WD
Időszerű: úthálózat-fejlesztés (M3, M6)
Sporthírek - F1, rali, CART, MotoGP


Kétszeres szorzó

A V50 T5 impozáns menetteljesítményeinek és magas fokú szolgáltatásainak bizony megkéri az árát a Volvo. Kinetic specifikációval 10,4 millió forint a svéd sportkombi ára, ami az említett konkurensekkel összevetve versenyképesnek mondható. A legmagasabb, Summum felszereltség 1,2 millió forinttal "emeli a tétet", de lehet ezt még tovább is fokozni: minden földi jóval ellátott tesztautónk kétszer annyiba kerül, mint a V50 "egynyolcas" alapmodellje.

Tóth Zoltán Zsolt, fotó: Hilbert Péter