hirdetés

Elő a farbával! - Opel Astra Caravan (menetpróba)

2004.10.22. 9:11
Az ötajtós modell sikeres bemutatkozása után, az Astra család második tagjaként lép piacra a Caravan, s a gyáriak minden álszerénységet mellőzve azt várják tőle, hogy - az elődök nyomában járva - az öreg kontinens legkelendőbb kombijává váljon.

A név kötelez - tartja a mondás, s bizony az Astra Caravan esetében van mire építeni. 1991-től 2004 júniusáig több mint 2,37 millió első és második generációs Astra kombi talált gazdára szerte Európában, miközben 1993 és 2000 között nem csupán a saját szegmensében volt piacvezető, hanem az egész kontinens legnépszerűbb puttonyosának számított. Bár ezt követően a térvarázsló Zafira vette át a stafétabotot, most minden kétséget kizáróan ismét az Astrán a sor. Ehhez szerencsére minden adottsága megvan: 2,7 méteres tengelytávja kilenc centivel haladja meg az ötajtósét, illetve az előző kombiét, így mind a hátsó lábtér, mind pedig a csomagtartó nagyvonalúbb értékeket sejtet. Alaphelyzetben 500 liternyi poggyász fér a kifejezetten csinosra sikeredett hátsó traktusba, míg előrehajtott ülésekkel és támlákkal 1590 literesre hizlalható a befogadóképesség, ami éppen 90 literrel haladja meg az elődét. A második szintet jelentő Enjoy kivitel már tologatható hátsó üléssorral dicsekedhet, így a pillanatnyi igényeknek megfelelően grandiózus hátsó lábtérhez (936 mm) vagy 40 literrel nagyobb csomagtartóhoz (540 l) juthatunk.

Forrás: Autó-Motor
A hátsó üléstámlák standard felosztási aránya 60:40, azonban opcióban 40:20:40 osztású is kérhető, így tovább nő a variációs lehetőségek száma. Az igazi poén mégsem ez, hanem a Vectra Caravanban már bevált, de az Astra kombi számára továbbfejlesztett FlexOrganizer rendszer, amely hálók és hajtogatható rekeszfalak segítségével teszi lehetővé a csomagtartó egyéni kialakítását. Ugyan mit kívánhat még egy kombira áhítozó? Talán olyan poggyászrolót, amely finom érintést követően előzékenyen feltekeredik, jelentősen megkönnyítve ezzel a bevásárlás utáni hercehurcát. Majd' elfelejtem! Az Astra Caravan tulajdonosa ebben sem szenved majd hiányt.

Korrekt

Bármilyen irányból közelítjük is meg, az Opel új alsó-középkategóriás kombijára a korrekt jelző a legmegfelelőbb. Erőforrások tekintetében - hasonlóan az ötajtós verzióhoz - öt benzin- és négy dízelmotorral számolhatunk, 80 és 200 lóerő közötti teljesítményskálával. Az angliai menetpróbán a benzines csúcsmodellt (2.0 l - 200 LE), illetve a legizmosabb, Fiat-GM kooperációban született dízelt (1.9 CDTI - 150 LE) volt alkalmam kipróbálni.

Nos, a gázolajos igazi nyomatékkirály, megdöbbentően alacsony fogyasztással (5,9 l/100 km), míg a másik igazi élményautó, igaz, szigorúan a kitömött pénztárcával rendelkezők számára, az üzemanyagszint-jelző ugyanis pánikszerűen zuhan a piros mező felé, ha megpróbáljuk kiaknázni a motorban rejlő fölényes potenciált. Biztonság szempontjából ugyancsak korrektnek minősíthetjük az Astra kombiját, miután az autóipar ma ismert összes vívmánya rendelkezésre áll, sőt...

Forrás: Autó-Motor

A tartalomból:
Menetpróba: Ford Focus, Mondeo Titanium X, BMW M5
Teszt: Dacia Logan 1.4 8V MPI, Skoda Octavia 1.4 16V Ambiente, VW Caddy Life 1.9 PD TDI, Smart Forfour 1.3 Passion
Melléklet: téli gumiabroncsok

Lévén kombi modell, vélhetően vontatásra is használják majd, így igencsak jól jöhet az opciós listán található, innovatív utánfutó-stabilizáló rendszer, amely amint észreveszi, hogy a vontatmány miatt "csóválni" kezd az autó, a másodperc tört része alatt beavatkozik, s gázelvétellel, szükség esetén fékezéssel stabilizálja a járműszerelvényt. Ezt ugyan nem volt módomban kipróbálni, de hiszek a rüsselsheimi mérnököknek, mint ahogyan az is világos előttem, hogy a magyarországi értékesítés sikere nem az autó képességein, hanem sokkal inkább az árképzésén múlik majd.

Sulyok Barnabás

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Most
Top 12 óra
Ajánlat
Ajánlat
Ajánlat