Észlény - Toyota Corolla 1.6 VVT-i Sport

Vágólapra másolva!
Ha van szívügy, akkor van észügy is. A Toyota Corolla ékes bizonyítéka ennek! Voltaképpen a ráncfelvarrás sem változtatott azon a tényen, hogy a négykerekűek bestsellere inkább az értelem-, semmint az érzelemautók közé tartozik.
Vágólapra másolva!

A japánoknak kilenc generáció és közel 40 esztendő (egészen pontosan kettővel kevesebb) alatt sem sikerült emóciókkal feltölteni a Toyota Corollát. Pedig a legutóbbi nemzedéket Európában és kimondottan az európai ízlésvilágot szem előtt tartva tervezték. Sajnos nemcsak a kifogástalan minőségérzet, hanem láthatóan a formavilág kialakításakor is a rideg németes "vonalat" tartották etalonnak a Toyota mérnökei, holott ezen a téren az olasz vagy francia márkák jobb példával szolgáltak volna. Mégis, a Toyota Corolla minden idők legnagyobb darabszámban eladott modellje, 1966 óta nem kevesebb, mint 30 millióan választották világszerte. Ők azok, akik autóvásárláskor a szívük helyett az eszükre hallgatnak. Merthogy szerethető ám a Corolla, csak nem a designja, hanem a végtelenül precíz összeszerelési minősége, mindenki számára egyértelmű kezelése és megbízhatósága miatt.

Hobbisportoló

A megújulás jegyében a Corollán lendületesebb szabású lökhárító és gépháztető, vadonatúj hűtőmaszk, épphogy átdolgozott hátsó lámpa, valamint a Yariséhoz hasonló "könnycseppes" fényszóró igyekszik nagyobb hatást gyakorolni a potenciális kliensekre. Tesztautónkat ráadásként sportcsomaggal is próbálták látványosabbá tenni, amire ködfényszóró, a T Sport csúcsmodellével megegyező kötényspoilerek és küszöbtoldatok, valamint egyedi dísztárcsák (esetünkben ezeket könnyűfém felnik helyettesítették) utalnak kívülről.

Forrás: Autó-Motor

Végre magasságban és tengelyirányban egyaránt állítható a kormány, így könnyebben kialakíthatjuk az ideális vezetési pozíciót. Egyébiránt az új volánt kék cérnával varrott bőr borítja a Sport kivitelnél, az audiorendszer távvezérlőjét pedig az egyik küllőre integrálták. Korántsem szívderítő azonban a belső környezet. A fantáziátlan formákat komor színvilág egészíti ki, utóbbi szinte teljesen elnyomja a karbonutánzatú dekorációkat a középkonzolon és az elektromos ablakok kapcsolói körül.

Forrás: Autó-Motor

Egyedül a feszes tömésű, jó formájú ülések kék huzata, illetve az Optitron műszeregység oldja valamelyest a hangulatot. Ugyanakkor a kapcsolók és kezelőszervek elhelyezése logikus, mindent azon a helyen találunk, ahol azt ösztönösen elvárnánk, a felhasznált anyagok minőségére nincs panasz, valamint a kategória mércéje szerint a térkínálatot sem érheti vád.

Komfortfokozat

Forrás: Autó-Motor


Forrás: Autó-Motor


Forrás: Autó-Motor


Hűsítő plusz?

Forrás: Autó-Motor

A tartalomból:
Menetpróba: Ford Focus, Mondeo Titanium X, BMW M5
Teszt: Dacia Logan 1.4 8V MPI, Skoda Octavia 1.4 16V Ambiente, VW Caddy Life 1.9 PD TDI, Smart Forfour 1.3 Passion
Melléklet: téli gumiabroncsok



TZZS, fotó: Hilbert Péter