Csak szenvedélyből! - Smart ForFour 1.3 Passion

2004.11.05. 11:08
Kétségkívül mutatós és műszakilag is nagyszerű kisautó a Smart idén tavasszal bemutatkozott ötajtós, négyszemélyes modellje, amely borsos vételára miatt sajnos csak tőlünk nyugatra próbálhat szerencsét sikerek reményében. A benzinmotoros választék középső tagját négy hónapig nyúztuk.

Közhellyel élve egyszerűen stílusosnak nevezhetnénk a Smart ForFourt (a szó jelentése: négy főnek), itt azonban kicsit többről, komplexebb designról van szó. A Tridion biztonsági karosszériamag az alapváltozatnál (Pulse) fekete, az általunk is tesztelt Passionnál ezüst-, vagy kívánságra titánszínű lehet, a kasztni borítóelemei közül négy különböző szín széria, a hat metálfényű pedig színtől függetlenül 81 700 forintos áron kelleti magát. Az extravagáns, tetszés szerint variálható külső megjelenés a sajátos lámpaformákkal tehát adott, s a riválisok mezőnyéből kakukktojásként kilógó modell belvilága is követi ezt a tendenciát. A műszerfal felső pultját is beborító szövetkárpit vörös, szürke, fekete vagy kék színben választható, mégpedig felár nélkül.

Testhezálló

A ForFour utastere minőségi anyagválasztással és szinte hibátlan összeszerelési nívóval szerez jó pontokat, a kemény szivacstömésű első ülések kényelme kifejezetten jó, comb- és deréktámasztásuk példaértékű. A vezetőülés magasságállítása 14 ezer forintba kerül, 45 500 forintért pedig mindkét első férőhely úgynevezett társalgó funkcióval egészíthető ki, azaz racsnis karral állítható a magasság, a támla pedig vízszintesig lehajtható. A vezetési pozíció egyébként azzal együtt tökéletesen beállítható, hogy a kormányoszlop csak függőlegesen mozdítható. A kapcsolók, műszerek és a különféle kezelőgombok játékos formája nem megy a működtetés rovására, a minőségérzet itt is túlmutat az átlagon, a funkciók egyértelműek - csupán az ablakemelő kapcsolóinak rossz pozíciója (az első ülések között, a kézifékkar mellett) ad okot hümmögésre.

Forrás: Autó-Motor
A 15 centis sínen tologatható hátsó üléspad igény szerint egy kompaktkategóriás autó lábterét biztosítja, az elhelyezkedés kényelmes, két felnőtt számára cseppet sem szűkös. A hosszirányú állíthatóság, a támla dőlésszögének állíthatósága, a 60:40 arányban osztott támla, a rakodótér-pozíció (a teljes üléssor előre- és felhajtható), valamint a két fejtámla és a két hárompontos biztonsági öv szériatartozék, a harmadik hárompontos biztonsági öv és a hozzá tartozó fejtámla azonban 28 ezer forintba kerül, de ez a hátsó üléspad-variáció igazából csak gyerekeknek lehet megoldás.

Pozitív és negatív

Forrás: Autó-Motor
A két elöl ülőnek akár hosszabb távon (100-300 km) is, a két hátul helyet foglaló felnőttnek pedig rövid szakaszokon (50-100 km) kínál kompromisszummentes utazási kényelmet a Smart ForFour. Szellős és világos beltere nagy általánosságban elismerő kritikát érdemel. Ezen túlmenően a már említett üléskényelem és a design, illetve a tárolórekeszek mérete és kialakítása kaphat magasabb osztályzatot, a nehézkes, nagy lendítést kívánó ajtócsukódás és az üveg panorámatető billentett helyzetben hallható mocorgása, ciripelése azonban nem passzol a képbe.

Forrás: Autó-Motor
A nagyautósan integrált irányjelzős külső visszapillantó tükröknél ugyancsak kontrasztos a helyzet, hiszen míg nagy felületüknek köszönhetően dicséretes képet közvetítenek a mögöttes történésekről, addig az elemek fix helyzete miatt például szűk parkolásnál sérülésveszélynek, járdák mellett pedig rongálásnak vannak kitéve. A behajthatóság nem nagy luxus, s bizonyos helyzetekben jól jönne. A bolygókaros manuális tükörállítással nincs baj, úgysem kell minden nap változtatni, elektromos mozgatás és fűtés pedig amúgy is csak a 135 500 forintos komfortcsomagban van.
Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK