Nagyszerű kollega - Mercedes-Benz Atego

Vágólapra másolva!
Mi tegyen egy fuvarozó vállalkozó, aki nagyon is keresi a maga javát, azaz idegen szóval egocentrikus beállítottságú? Nehezen kielégíthető énjének talán egy Mercedes-Benz Atego beszerzésével kedvezhet leginkább, lévén az alaposan átdolgozott középkategóriás modell kényelmes, halk, könnyen vezethető és módfelett gazdaságos.
Vágólapra másolva!

A középkategóriájú tehergépkocsik ritkán kerülnek az érdeklődés középpontjába. Nem olyan közkedveltek, mint az úrvezetői jogosítvánnyal hajtható 3,5 tonnások, és korántsem annyira méltóságteljesek, mint a negyventonnás kamionok. Pedig szerepük összehasonlítható a középkáderekével egy vállalatnál: nélkülük egykettőre leállna a verkli. Azzal is folytathatjuk a hasonlatot, hogy míg az igazgatók és a segédmunkások viszonylag kevéssé differenciált csoportokat képeznek, a derékhadban rendkívül sokféle képességre van szükség. Visszatérve a haszonjárművekhez, a 6,5 és 15 tonna össztömeg közötti kategóriában, ahol a Mercedes-Benz Atego képviseli a csillagos márkát, rendkívüli mértékű, és egyre fokozódik a diverzifikáció.

Jolly Joker

Egy modellcsaládnak, amely itt akar helyt állni, éppúgy meg kell felelnie rövid- és középtávú áruterítőként, mint könnyű építőipari gépkocsiként vagy kommunális autóként, hogy csupán a legfontosabb területeket emeljük ki. A piac könyörtelenül kemény ítéletének csak az építőszekrény-elv alapján, gazdaságosan épített típusok felelhetnek meg, mint például az Atego 1222-es, amelyet alacsony alvázzal, nagy teherbírással és nagyteljesítményű motorral kimondottan arra a célra fejlesztettek, hogy 11,99 tonna össztömeggel még éppen autópálya-díj fizetése nélkül dolgozhasson áruterítőként Németországban. De ne szaladjunk még ennyire előre...

Ne csak nézz!



Mercedes-minőség



Hajtóművek



Dombasszisztens



Csökkentett üzemköltségek

A fejlett technikának köszönhetően sikerült jócskán felemelni az Atego szervizperiódusát. Hosszú távú közlekedésben 100-, áruterítésben 60-, nehéz üzemkörülmények között pedig 30 ezer kilométerenként kell műhelybe vinni. Sok szerkezeti egység egyáltalán nem kíván karbantartást, így a szervizköltség körülbelül 15 százalékkal mérséklődött a típuselődhöz képest. Megkönnyítették a sofőr munkáját is: a motorolaj szintjét és nyomását, a hűtő-, az ablakmosó- és a fékfolyadék szintjét a vezetőülésből lehet ellenőrizni, akárcsak az izzólámpák működőképességét.

A tartalomból:
Menetpróba: VW Golf GTI, Yamaha MT-01
Teszt: Citroen C5, Peugeot 407 SW, Opel Tigra
Időszerű: év végi akciók a piacon
Téli vezetéstechnika



Karlovitz Kristóf