Egy chipet lóerő - Seat Altea 2.0 16V PD TDI Stylance AdRenaline Power-Box

2005.03.01. 11:11

Kivételes beszámoló ez: ugyanennek a kocsinak a tesztje már szerepelt tavalyi 17-es számunkban, de azóta gyári tuningot kapott az autó. A teljesítményfokozó chiptuning viszont nemcsak e típushoz rendelhető, hanem a Porsche Hungária által forgalmazott valamennyi dízelhez, bizonyos megállapításai tehát általánosabb érvényűek.

"Úgy jó, ahogy van!" - ezzel a mondattal kezdődött tavaly augusztusi tesztünk az Alteáról. Ám, ha igaz e megállapítás (márpedig igaz!), akkor mit lehet még javítani rajta, pláne kétmillió forintért? Nos, az ellentmondás csupán látszólagos. Tág fogalom, hogy kinek mi a jó, és főként mi a legjobb. Amikor egy autógyár típust fejleszt, akkor optimumot keres, egy feltételezett vevőkör részére. Ennek eredménye például a Seat Altea, amelyik csakugyan eléggé jelentős mértékben megfelelhet a célcsoport valamennyi tagjának. Csakhogy akadnak vásárlók, akik még nagyobb teljesítményt, kissé agresszívebb küllemet, sportosabb futóművet szeretnének, s ezért szívesen feláldoznák jövedelmük, illetve az autó praktikumának egy részét. Akinek ilyen kell, annak ilyet kell eladni, s mivel egyetlen autógyártó sem szereti, ha maszek tuningcégek piszkálnak bele a kocsijukba, inkább maga a Seat hozta létre a megfelelő átalakító készletet.

Á la carte

Adva van tehát egy eleve nagyon pofás, fiatalos, "dögös" kompakt autó, 140 lóerős szuperdízellel, kétszázas csúcssebességgel. Nem rossz alap... Ehhez háromból rendelhet egy- vagy kétféle tuningopciót az ügyfél. Az első és a második egy-egy optikai, illetve futóműszett, a harmadik a kissé fura helyesírású AdRenaline Power-Box motorelektronika. Aki megelégszik a príma alapmotorral, kérheti az előbbiek valamelyikét, aki álcázott vadászgépet szeretne, az kizárólag a harmadikat, a teljességre törekvő autós meg nyilván valamilyen kombinációt választ. Négyszázezer forintnyi gyári extrát eleve tartalmazó tesztkocsink a maximumot képviselte, 18 colos kerekekkel, 225/40-es Pirelli tappancsokkal, leültetett futóművel, dupla kipufogóval, krómhatású tükörházzal, szürke hátsó lámpaburával, első-hátsó spoilerrel és "Sport" váltógombbal - az "Optikai csomag II" ára egyébként 1 197 000 forint. No meg persze benne volt a bűvös AdRenaline doboz, 233 ezerért. Szóval, felment egy picit az ára, de összetéveszthetetlen személyiség lett belőle, annyi szent!

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK