Azt A4-százát! - Audi A4 3.0 V6 TDI quattro Tiptronic

2005.04.07. 8:54

Amikor az új Audi A4-essel ismerkedik, a legkönyörtelenebb ítész is legalább kétszer - de inkább többször - elismerően csettint és a címben szereplő módon kiált fel. Bármennyire szubjektív dolog, először a ragyogóan sikerült formaterv késztet elragadtatásra, másodszor pedig az, ahogyan a gázpedálra lépve a háromliteres turbódízel motor elemi erővel ragadja magával a limuzint.

Mindjárt foglalkozunk a designnal is, de a 2967 köbcentis TDI motor iránti lelkesedésem egyelőre háttérbe szorít minden egyebet. Az A6-ostól származó egység némileg szelídített változata most, a nemzedékváltásnak is beillő alapos modellfrissítés (a lemezek közül csupán a tetőelem maradt változatlan) során került az autóba. Az erőmű a legkorszerűbb technikát vonultatja fel: V6-os elrendezés, hengerenként négy szeleppel, közös nyomócsöves befecskendezés (ez nem adagolófúvókás PD TDI!), piezo-elektromos fúvókák, továbbá változtatható geometriájú turbófeltöltő.

Kizárólag quattro négykerék-hajtással kombinálva kelleti magát ez a gyöngyszem, ami nem is csoda, hiszen a tekintélyt parancsoló 450 Nm-es forgatónyomatékot (ez hússzal több, mint az RS4-esé) másként aligha lehetne maradéktalanul a talajra juttatni. Ráadásul az említett érték szinte az alapjárattól végig, egészen pontosan 1400-as fordulattól 3150/percig folyamatosan kiaknázásra vár.

Forrás: Autó-MotorA gyorsulás érzete leírhatatlan! Ez a közel 1,7 tonnás bestia úgy iramodik neki havon, mint egy átlagos autó száraz aszfalton. Ideális körülmények között pedig szinte ki akar szakadni a környezetéből. Tulajdonképpen teljesen mindegy, hogy álló helyzetben vagy 160-nál tapossuk padlóig a gázpedált, az A4-es ugyanazzal a vehemenciával veselkedik neki. Előzéskor annyi időnk sincs, hogy kimondjuk, "fapapucs", s a poroszkáló teherautó-konvoj máris a semmibe vész mögöttünk. A 3.0 TDI-nek lenyűgöző erőtartalékai vannak, utánfutóval nemhogy egy luxusjachtot, de (erős túlzással persze) magát a Queen Elizabeth II óceánjárót is képes lenne elvontatni - valójában kéttonnányi fékezett terhet húzhat.

Forrás: Autó-MotorAutópályán nagy átlagsebességet tarthatunk, a 160-180 km/óra kényelmes utazótempónak számít. Ilyenkor 3000 környékén cövekel le a fordulatszámmérő mutatója, s a fogyasztás sem eget verő. Az autó képességeihez és az A4-tulajdonosok egzisztenciájához mérten a gázolajszámla visszafogott, átlagosan mintegy 10,8 liternyi üzemanyagot alakítunk mozgási energiává száz kilométerenként. Ereje mellett a motor futáskultúrája ugyancsak elismerésre méltó! Az még hagyján, hogy a négyhengeres benzineseket megszégyenítő csendességgel jár. Hangja soha nem válik tolakodóvá, vibráció pedig véletlenül sem jut az utastérbe.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK