A mi autónk visszavág - Suzuki Swift 1.5 VVT GS

Vágólapra másolva!
Ehhez képest a Birodalom az égvilágon semmit nem csinált, Luke Skywalker dettó csak maszatolt, Jay meg Néma Bob is elmehetnek a sunyiba. A Suzukinak valamit nagyon el kéne rontania a későbbiekben, hogy ne taroljon az új Swifttel.
Vágólapra másolva!

És akkor a Birodalom, a Jedi, Jay és Néma Bob visszavágása csak kamu, film, kitaláció, miközben ez itten maga a valóság, a magyar. Oly' rég vártuk, hogy megjöjjék, és hát az új Suzuki Swift kábé összehasonlíthatatlanul jobb elődjénél, de ami fontosabb, jelen riválisai többségénél is. Vagy legalábbis végre partiban van velük, miközben ára, magyarsága még vonzóbbá teszi.

Szóval a mi autónk visszavág. Már visszavágott, most éppen azt csinálja, és tuti, hogy erről fog szólni a mi kis közeljövőnk. Lengjen csak kifelé a közhelyméter mutatója: az új Swift jött, látni már mindenfelé, és győzött, győz, győzni fog. Ahogy őse tette annak idején, annak rendje és módja szerint. Tegyük a szívünkre a kezünket, jobbkezesek a balt, "suták" a jobbost, a másik az egéren, és ismerjük be: igen, nekem is van közvetlen élményem, nekem is volt/van, nem is egy, volt/van a családban, volt/van a barátnak, barátnőnek, kollégának, fodrásznak, postásnak, kedvenc BKV-ellenőrnek, vezettem már, ültem benne, tapintottam, kisujjal benyomtam a kasztniját, láttam, szerettem, fikáztam, elütött, összetört, nagyon, pirosnál legyorsult, de legalábbis megpróbált, szpojlerezett, szárnyas, ültetett, sportpufogós, persze, hogy versenyes, nagyzenés, úvéfényes, menedzseres, alufelnis, egyhatos, egypontnullás, háromhengeres, nagyon menős, mégis keveset fogyasztós, igénytelen, szerelőhöz csak akkor vittem, amikorra előírták.

Tudom, így a "mondat" végére teljes értelmét vesztette a nyelvtan, a szabályok meg a miegymás, de valami ilyesmi tör föl az idő múlásával - csakis szép emlékkel vegyesen. Már, ha a Suzuki Swiftről van szó. Mert igenis megkockáztatom: minden magyar már nem ért a focihoz, viszont minden magyar perfekt a Swift-ügyben. Vágó István műsorában max. egyforintos kérdés lenne, melyik az a személygépkocsi, amely hazánkban/Esztergom/anno/bestseller/ésatöbbi.

Amúgy persze ez nem igaz, de a Suzuki Swift a mienké, mint az István a király, vagy a Rubik-kocka, vagy a szürkemarha, a gulyás vagy a legalacsonyabb fizetés vs. legmagasabb benzinár. Szűk évtizede marketingileg 10,9-est lőttek, tény. Azzal együtt, hogy egy ósdi konstrukciót adtak nékünk újnak. De nekünk az volt. És főleg olcsó, elérhető, megszerezhető, használható, szerethető akár.

És igen, nekünk, nekem is volt, kettő méghozzá. Nem felejtem el, nem tudom, hogy 1996 őszén nullkilométeres, sötétkékmetál 1.3-as GLX-re cserélte a család a sárga, pardon, világos olajbarna Skoda Favoritot. Természetesen részletfizetve. Uszkve 1,6 milliórt benne még magnó is, meg indításgátló, meg centrumzár, meg elektromos ablakok elöl, kapcsolóik a két ülés között, hülyén elérhetetlenül, félhátul. És hát 68 lóerő kérem, ment, mint állat, enni meg ritkán kért és keveset.

Forrás: [origo]

Mindezt nem fitymálva, esküszöm, szinte örömmel mondom/írom, könnyekkel azért nem harcolva. Komolyan visszagondolva mondjuk az rémlik, hogy nem feltétlenül láttam ki az autóból, olyan alacsony volt az üléspozíció, de aztán ennyi a negatívum. Meg, hogy olyan érzésem volt benne róva a kilométereket, hogy fogalmam nincs, mi tartja az úton. Vagy öregszem, és/vagy az idő mindent megold.

Az ötajtós 7-8 évig szolgált bármi komoly gond nélkül. Sokat nyúztam jómagam is, majd főleg bátyám, közben nekem, csak nekem egy másik, egy szintén 1.3-as, de GLS, azaz háromajtós, "sportosabb", ezüstmetál Swiftem is lett. Azt hiszem, 2000-es évjárat, kevés kilométerrel. Fiatok után tértem vissza a típushoz, és egyértelműen azért, mert annyi (na erre már nem emlékszem, pontosan mennyi) pénzből ez tűnt optimális megoldásnak.

Világosabb műszerfal, már élvezhető zene (no nem gyári), ablakemelők az ajtóban, kéznél, hasonlóképp agilis motor, alacsony fogyasztás, az égvilágon semmi probléma. Aztán egy nem szép nyári, rettenet meleg napon talán egy bentfelejtett öngyújtó úgy gondolta, csinál egy kis kalamajkát, tüzet - elfüstölt, elolvadt a fél belső. Azt sose feledem, slattyogva az autóhoz azon csodálkoztam, hm, milyen gizda sötétítettek az ablakok - de mióta is? Na mindegy, viszonylag olcsón és szerencsésen megúsztam - a leghúzósabb tétel egy komplett műszerfal volt 60 ezerért (öö, nem a raktárról) - mit kapni most ennyiért?

GTi és kabrió változat is lesz az új Swiftből/auto/ujdonsag/20050316gties.html2,05 millió forint az új Swift alapára/auto/gazdasag/200502042050000.htmlNemzeti hős - Suzuki Swift MY2005/auto/ujdonsag/20041026nemzeti.html