Oroszlántámadás - Peugeot 1007 menetpróba

Vágólapra másolva!
Gyorsít a Peugeot a B szegmensben, a kisautók oly' népszerű és népes mezőnyében, és nem is akárhogy. Az örökzöld 206-os mellé hamarost érkezik a 107-es, a legérdekesebb modell pedig már minálunk is kelleti magát, ő pedig az 1007-es. Az egyterű, az innovatív. A tolóajtós.
Vágólapra másolva!

Kezdjük azzal, hogy a globalice már egy éve bemutatott, sőt, a 2002-es Párizsi Autószalonon már "megénekelt" 1007-esből (az első duplanullásból) biztosan nem lesz népautó, mert drága. Elvileg október végéig akciósan 2 990 000 forint az induló ár (aztán 3 150 000 lesz a legolcsóbb verzió). És ez sok, nyilván az, még akkor is, ha valóban sokat ad, és tényleg újat tud mutatni, ami nem könnyű manapság.

De akkor már tudjuk le a teljes palettát árilag. Három felszereltségi szint vagyon: Urban, Trendy és Sporty. Alap a négy irányban állítható, sebességfüggő szervokormány, állítható magasságú vezetőülés, a fedélzeti számítógép, a távirányítós központi zár, elektromos és fűthető tükrök, elektromos oldalajtók, elektromos ablakok, ABS elektronikus fékerőelosztóval, vezető- és utasoldali, valamint oldallégzsákok, satöbbi.

Szóval több mint gazdag a felszereltség, és persze opciósan mindent lehet, ami nem tilos. Tehát: 1.4-es benzinmotor 75 lóerővel, Urbanként: 2 990 000 Ft, most. Ugyanennyi kényelem, hasonló lökettérfogat, 68 ló, de HDi: 3 500 000. A Trendy felára 380 000 forint, a 2-Tronic robotváltóé 200 000. A Sporty csúcsgép automatával, 109 lóerős 1.6-os benzinmotorral 4 280 000 Ft.

Egyértelműen a Sésame tolóajtós megoldás drágítja az 1007-est, ez a technika bezzeg parádés, praktikus, pofás, polgárbarát, ja és Peugeot-, több pébetűs jelző már túlzás lenne. Szerettük a Mazda5-ösnél, szeretjük oroszlánéknál, és minden bizonnyal a közönség is imádni fogja. És itten ráadásul elektromos mozgatású akár a távirányítóról, akár a méretes kilincsen húzva, de belülről is, gombnyomásra. Majd' méteres nyíláson szállhatunk ki és be, pakolászhatunk kedvünkre olyan szűk parkolókban is, ahol a hagyományos ajtókkal ellátott kocsiknál már az is szép teljesítmény, ha nem karcolunk, koszolódunk, anyázunk, vagy mi.

A tükrökhöz képest alig egy centivel szélesíti ki a nyitott tolóajtó a mi kis ultramodern gépjárművünket, a nyílászáró ugyanakkor hátra sem nyúlik túl. Igen kistermetűek, értsd gyermekek meg akár az első ülések mozgatása nélkül is ki-be ugrándozhatnak a hátsó két ülésekről, -hez. De az sem semmi, hogy az üléseket 23 centis sínen húzigálhatjuk, mind a négyet. Négyet, nem tévedés, mert az 1007-esben négy darab az ülés (a sportos, kagylósabb valamivel jobb). A hátsók is külön. Háttámlájuk is állítható, szépen behajtogathatóak az elsők mögé, azaz csomagtér is van, ha kell. Fejtér meg dögivel, a láb, a váll is elfér, pazar a helykínálat. Ahhoz képest, hogy egy mini egyterűről van szó, egyenesen fejedelmi.

De még egy pillanatra kívülről szemlélve a kisautót, a csúcsfelszereltséggel járó csinosításokkal egész dögös a Pininfarina-stúdió munkáját (is) hirdető1007-es, de alapként is csinos, vonzó, friss. A magas építés pedig csak előnyös, és az a legkevesebb, hogy kilógunk, kitűnünk a masszából, meg, hogy rálátunk a forgalomra. Mert tényleg irdatlan a beltér, komolyan, keresni kéne négy kosarast, de nem holmi "mélynövésű", egykilencvenes magyar dobókat, hanem néger erőcsatárokat, kettőhúszasakat - na szerintem ők is jól meglennének a becsapóska Peugeot-ban.

Forrás: [origo]

Mindenféle képek nemcsak az a 1007-es Peugeot-ról

És az, hogy a B oszlop jó hátul van, megintcsak hasznos, nem zavarja a kilátást, de az egyterűeknél szokásos osztott A oszlop sem takar az 1007-esben. A jobbegy ún. moduláris ülés, ami annyit tesz, hogy egy mozdulattal előre hajtható a háttámla, így hamar munkaasztal lészen a székből. Variálhatóság, funkcionalitás, ötletes praktikum, meg minden (nagy kesztyűtartó, fiókok, mélyedések, zsebek).

És akkor itt van még a Caméleo-koncepció, hogy aszongya kilenc különböző lehetőség közül választhatunk, ha gyorsban átalakítanánk az 1007 megunt utasterét, színvilágát. Készletünk 18 darabos, szerszám nélkül dizájnolhatjuk át kedvencünket egy negyedóra alatt.

No, ennyit előzetesben, még tudjuk, hogy idén 400, jövőre 1000 darab a honi értékesítési cél. Persze főleg nőknek, meg fiataloknak szánják, városi népeknek. Biztosra vehető, hogy valamilyen szinten sikk lesz 1007-essel járkálni, színesen, kedvesen, légiesen, fürgén. Hogy ennyibe kerül, hát ennyibe. Menetpróbailag tessék átnézni a következő oldalra! Alapadatok is bújnak.

Francia krémes - Peugeot 1007/auto/ujdonsag/20040912francia.html