Torta habbal - Cadillac/Corvette menetpróba

2005.09.13. 8:19

Hát valahogy így kell fittyet hányni a piaci pangásra és a szánalmasan drága üzemanyagárakra. A messzi tengerentúlról megérkezett kishazánkba a Cadillac és a Corvette - drabális és brutális, gyönyörű és nem egyszerű vasakkal.

Videó a Cadillac-újdonságokról

Nemrég újfent megvetette lábát a magyar piacon a Chrysler/Jeep páros (jön majd melléjük a Dodge is), most pedig egy másik amerikai kettős, a Cadillac/Corvette duó mutatkozott be, ugye a General Motors égisze alatt. Cadillacileg minden rendes európai állampolgárnak tán annyi van meg, és semmi több, hogy nagy batár amerikás kocsik, luxus, és passz. Akiknek bejövősek, azok esküsznek rájuk, de kisebbségben vannak. A Corvette más tészta: ő egyike az álomautóknak, egy olyan exkluzív sportgép, amelyre legtöbbünk élete, de legalábbis aktív - kocsis - élete végéig vágyakozik.

Hacsak nem olyan bevállalós, hogy behoz egyet, aztán valahogy fenntartja, szervizeli, miegymás. Azért vannak ilyenek, ha nem is sokan. Ott virít előttük az az irdatlan hosszú motorháztető a lélegzetelállító kerékjárati domborművekkel, tudnak sietni, nagyon, ha kell, állandóan kielégíthetik magamutogatási vágyaikat, a csajokat lenyűgözhetik, a férfiúkat megőrjíthetik (vagy nemileg fordítva, keverve), velük van az erő, nekik jó. Csak a kamionok lökhárítóinak, egyáltalán, a mindenek kipufogóinak magasságában, meg a benzinkúton, na ott nem az.

Sebaj, megvan, nagyon megvan a valami amerikás fíling, a szánsájn, a hepinesz, és hát a vénkontinens gyermekei között is találunk nem szerény étvágyút, nem is keveset. De vissza aktuális témánkhoz: most már nem csupán használtan vagy szürkén juthatunk ezekhez a ritkaságokhoz, már ami a magyar piacot illeti. Cadillacet állítólag már forgalmaztak korábban Magyarországon, Corvette-et még nem. Ja, a Corvette régen a Chevrolet-hez tartozott, de már nem - nálunk, Európában. Vicces lenne egy struktúrában a Spark meg a Z06-os...

Lényeg a lényeg, hogy szeptember 8-ától bezzeg a főváros Könyves Kálmán körútján bemehetünk a boltba, az új szalonba, és kérhetjük azt a pirosat, vagy akármilyet, és ez jó. A hazai márkakereskedő a Saabokat is forgalmazó Polar Mobil Kft., a Wallis holding leányvállata - az importőri feladatokat az anyacég, a Cadillac és Corvette Europe látja el. Később lesz minden vidéki nagyvárosban egy-egy szalon, illetve a márkakereskedő 2007-ig Budapesten megnyitja az egyedi vásárlási és márkaélményt biztosító Élmény Központját - mondták. A sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy éves szinten hazánkban háromszámjegyű Cadillac/Corvette eladása a cél, az óvatosnál is rutinosabb becslést/elvárást értsük meg - nem könnyű egy olyan helyzetben tervezni, mint amilyen manapság minket itten körülvesz.

Forrás: [origo]

Képgaléria

No, a tesztvezetés nagy szerencsénkre egész komoly volt, felvonultatták ugyanis majd' a teljes modellpalettát. Ami nem volt, az a kupé Corvette (és a hétezres, 500 lóerős, hiperszuper Z06), valamint a benga nagy Escalade. De szépen felsorakoztatva várt reánk egy tűzpiros Corvette kabrió, és akkor sorolom a hárombetűs Caddyket: CTS, STS, SRX, XLR. Limók, egy SUV és egy pöpec kabrió. A következő oldalon tisztázzuk, ki kicsoda, merre hány méter, hogy aztán elkövetkezzék a finálé, a randevú a hatliteres, 400 lóerős, V8-as csodáig, a Corvette-ig. Ne menjenek sehová, most még!

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK