Tip-top-kisautó - Chevrolet Kalos 1.4 Sport

Vágólapra másolva!
Viszonylag jól néz ki, villogni kiválóan lehet vele, de menni azt nagyon nem akar. Kalos Sport kiadás Chevrolet-módra, sima 1,4-es benzinmotorral.
Vágólapra másolva!

Próbálok kíméletes lenni. Mert az van, hogy kismilliónyi, jobb-rosszabb autó kipróbálása után eddig a Chevrolet Kalos az, ami legkevésbé fekszik nekem. Kedvesem apukájának van egy céges négyajtósa, múlt hétvégén egészen Bécsig mentünk vele, hát mit mondjak, végigszenvedtem az 500 kilométert. Tudom jól, hogy a Kalos olcsó, hogy ár/érték arányt tekintve kiváló vétel(nek tűnik), és sejtem azt is, hogy a fikkantást olvasva sok tulaj zsebében kinyílik a bicska. Akár joggal, hiszen a Kalos is alkalmas A-ból B-be jutásra, s összehasonlítási alap nélkül tökéletesnek tűnhet, de én simán rosszul érzem magam benne.

Nem a beltér miatt, az kategóriához illő, rendben lévő, de a négyajtós konstrukciója például olyan, hogy a vaskos B és C oszlop miatt jobbra nem látok ki belőle. Nem segít a tükör sem, kicsi, holttere viszont annál nagyobb, az egyetlen autó, amiben sávváltás előtt szinte fel kell állnom, hogy lássam, nem lökök-e oldalba valakit. Állítgathatom akármerre a széket, az eredmény mindig ugyanez, s akkor még nem is szóltam arról, hogy a váltóval alkalmanként közelharcot kell vívni, hogy betaláljon egy-egy fokozatba.

No de hagyjuk a limuzint, hiszen most nem róla lesz szó, sokkal inkább a Sport csomaggal megbolondított kis kompakt háromajtósról. "Hohó, hát mi baja lehet egy ilyen tip-top-kisautónak?" A kérdés jó, még csak nem is én tettem fel, hanem - hogy is fogalmazzak finoman - egy értelmileg kissé hátrányos helyzetűnek tűnő fiatalember, miközben a kollégákkal éppen a motort mustrálgattuk egy építkezés mellett. Nézzük sorjában.





lekvárfőzősrúdugrós



Koncz Dávid

Chevrolet Kalos-utód Frankfurtban/auto/ujdonsag/20050826achevrolet.html