hirdetés

Tapadókorong - BMW 330xd

2006.02.13. 14:15

Jó volt már sima hátsókerekes kivitelben, kétliteres dízelmotorral is, de még jobb összkerékhajtással és az eggyel nagyobb olajossal. 3-as BMW és xDrive, tán a tökéletes párosítás.

Autósmozi: BMW 320d Touring

Három a magyar igazság, hármasnak hívják a BMW alaplimuzinját, mi meg stílszerűen éppen harmadikként próbáltuk ki a sorozat egyik csúcsmodelljét, a 330xd-t. 30 mint három liter, d mint dízel, x mint xDrive, vagyis összkerékhajtás és egy csodás motor: ugye emlékeznek még a 320d-re, amellyel kapcsolatban Nógrádi kollégát elragadta az a fránya birtoklási vágy? Vagy a kombira, ugyanezzel a motorral, amit Kántor úr lazán az én autójának nevezett? Csak azért, mert akkor tudják, hogy a 3-as BMW-ről korábban nem sok rosszat tudtunk írni, kötelességemnek érzem, hogy előre szóljak: ez most sem lesz másként.

Kicsit tán furán jön ki, hogy pont én lelkesedem, aki majd' egy évvel ezelőtt épp azt fejtegettem, hogy a "nagy német hármasból" mindig is az Audi volt a kedvencem. Leírtam azt is, hogy a Bangle-korszak kezdete óta formailag nem vagyok teljesen kibékülve a BMW-kkel, ám azt hiszem, az elmúlt néhány hónapban megváltozott valami. Ahogy egyre több egyes, hármas, ötös, hetes, X3-as, X5-ös jön szembe velem a magyar utakon, úgy érzem egyre inkább azt, hogy a Chris fiú nagyon érti a dolgát: az idő beérlelte munkáját.

Annyira, hogy fotózás közben azon kaptam magam, hogy az autó seggét bámulom. Régebben erre csak azért vetemedtem volna, hogy Kazinczyt megszégyenítő választékossággal mondhassam el boldog-boldogtalannak, mennyire randa, hogy teljesen másképp kellett volna az egészet, és egyébként is, hogy képzelik ezeket a hátsó lámpákat. Még a 320d nálunk jártakor is így vélekedtem, mostanra, "felvilágosultan" viszont úgy látom: a hármas úgy jó, ahogy van. Igen, a csúcsos, A betűs lámpaburákkal is.

Elölről eddig is tökéletes volt, ölni tudnék ezért az agresszív, átható tekintetért, hogy őszinte legyek, nem tudom, láttam-e mostanában szebbet. A hármas úgy néz, mint néz, bámul, mintha mindenkit fel akarna falni, aki csak a közelébe merészkedik, brrr, félelmetes és csodálatos egyszerre. Oldalról sem rossz, bár a hátulja kicsit aránytalannak tűnik, úgy van vége az autónak, mintha az egész hátsó ajtó után következő rész egy hatalmas nagy C oszlop lenne. De ez legyen a legnagyobb baj.

Forrás: [origo]

Galéria


Nem tudom, ki hogy van vele, de szerintem a hármasnál nagyobb BMW-t venni értelmetlen dolog. Oké, egy ötösnek és hetesnek nyilván nagyobb a presztízse, villantani is jobban lehet velük, de könyörgöm, akkorák, mint egy bálna. Hazudnék, ha azt mondanám, nem jó vezetni őket, mert nagyon is az, kiterjedésüknél fogva azonban betyárkodásra kevésbé alkalmasak. Bezzeg a hármas az emberi méret, pont akkora, hogy sofőrnek, utasnak, mindenkinek jó legyen, s közben ugyanazt a BMW-minőséget kínálja, mint a nagytestvérek. Kívül-belül egyaránt, de ha az összes vevő beérné ennyivel, a bajorok ledózerolhatnák az ötöst és hetest gyártó üzemeket. Az pedig ugye mégse járja.

Forrás: [origo]

Galéria


A hármasban nagyon tetszik, hogy nem variálták túl a belsejét. Egyszerű, sallangmentes az egész, mégis úgy, hogy süt belőle az elegancia és a minőség. Hely is van bőven, nemcsak elöl, hanem hátul is, figyelembe véve a majd' 2,8 méteres tengelytávot mondjuk ez nem olyan nagy csoda. Ájdrájv nincs, úgyhogy a menüben való bóklászás földi halandók számára is könnyen elsajátítható, a játszósgombot (DTC on/off) a legjobb helyre tették. És nem tudom nem elmesélni, hogy nagyon jól éreztem magam a feláras (339 ezer), minden irányba elektromosan állítható, memóriás bőrfotelben, az élmény csak icipicivel marad el attól, amit az ötös nagyondrága ülése nyújt. És ez nagy dolog.

A csomagtartó 460 literes, ami méretes puttonyt sejtet, a valóságban azonban sokkal kisebbnek látszik a hátsó rekesz. A rakodónyílás eleve szűk egy kicsit, amin tovább ront a felső részbe rejtett kihúzható fiók, ami ugyan jól jön, ha mondjuk üveggolyót, vagy egyéb mütyüröket kell szállítani, viszonylag nagy helyigénye miatt azonban ízes káromkodások célpontja lehet a családi nyaralásokra történő bepakolások alatt. Valahogy különben biztos meg lehet szabadulni tőle, ha nincs rá szükség, nekem nem sikerült, akárhogy rángattam ide-oda.

Forrás: [origo]

Galéria


Na de most már a lényegről, hiszen az  újdonság itt a háromliteres dízellel és az összkerékhajtással való találkozás, persze csak relatíve, hiszen a kombináció az ötössel, korábban már megvolt. És milyen jó volt, hűha, látatlanban is bizsergett tenyerem, talpam, mindenem, amikor belegondoltam, hogy ezt a technikát hamarost az eggyel kisebb hármasban is kipróbálhatom.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Most
Top 12 óra
Ajánlat
Ajánlat
Ajánlat