A mi japán autónk - Suzuki Grand Vitara tripla teszt

2006.05.09. 12:51

1.6 VVT 4x4 JX-A

Ahogy kell, növekvő sorrendben teszteltük a Vitarákat. Először a "kicsivel", a rövidebbel döngettünk. Ő csak négyszemélyes. A csomagtartója is parány - persze bővíthető, s úgy már egész jól pakolható. Háromajtóssága miatt a hátra be- és onnan kiszállás nem egyszerű. De aki ilyet vesz, nyilvánvalóan sportos, ruganyos, nem probléma neki. Az sem, hogy alig férni el a második üléssorban.

Elöl tágas, kényelmes, összhatásban swiftes. Azaz újsuzukis. Funkcionális. Csinos. Le lehet komorozni a feketeséget, az esti pirosságot meg szeretni, ja. A kormány csak magasságában állítható. Az ülések oldaltartása minimális. Hogy csak pillanatnyi fogyasztásmérés van - a legnagyobb baromság, tényleg, nem is értem. Még mindig nem, pedig már szembesültünk vele vagy tízszer. Na mindegy.

Forrás: [origo]

Képek a háromajtós Grand Vitaráról > Autósmozi

Kívülről hódító, nagyon trendi. Masszív. Szemből főleg kemény. Hátulról már nincs meg ez az erő, oldalról fura, ahogy a vaskos B oszlopot követően összetöpörödik a kasztni. Dominálnak a hatalmas kerékjárati ívek, bennük a tesztautón 17-es alukerekek 235-ös gumikkal. Jó nagyok a tükrök. A csomagtérajtó japánosan nyílik, rajta a pótkerék, csak terepjárósan.

De nem az, ő még nem. Összkerékhajtása állandó, de inkább csak rossz útviszonyokra. Terepképessége a kipufogódob hülye elhelyezése miatt is korlátozva. Sebaj, ez a modell úgyis városi használatra lett elsősorban kitalálva, arra meg tökéletes. Könnyebb vele parkolni, manőverezni, padkázni, átgázolni - a nagyobb hasmagasság, a "bakos" üléspozíció e téren előny.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]

Képek a háromajtós Grand Vitaráról > Autósmozi

Az egyhatos VVT- (változtatható szelepvezérlésű) motor nem erős, de hangos, sokat is fogyaszt (tesztátlag: 12,2 l/100 km). A váltó nem olyan pöpec, mint azt a Suzukitól megszoktuk, csöppet karcos. A kormányzás elég direkt. A futómű feszes. Elöl független, hátul csatolt lengőkaros a felfüggesztés. És a beépített létraváz is segít, állítólag. Hátul a fék nem tárcsa, csak dob, sajna.

Erősebb benzinessel, dízellel sem kapható a háromajtós Vitara. Ne is hívjuk Grandnak. Mert nem az. Ő egy pofás, helyes kis hobbiautó jó, a JX-A szinten meg már kiváló felszereltséggel, akinek tetszik, vegye. Kéne belőle targa vagy vászontetős vagy mit tudom én, milyen, azzal még különlegesebb lenne. És máris össze lehetne vetni a Wranglerrel, akár. Jut eszembe, van a Suzukinak még egy Jimny nevezetű kis vagánya is 4 milliótól, hm.

2.0 4x4 JLX-AL

Nagyobb szekrény, ötszemélyes, teljes értékű. Négyállású forgókapcsoló a középkonzolon. 4H közútra 47:53-as nyomatékelosztással, 4H Lockban fixen összezár a két tengely, a 4L Lock a terepfokozat, a kétszeres vonóerős felező (a negyedik az N a vontatáshoz). Szóval tereptechnika. De küszöb, fellépő, amúgy is keskeny, meg nadrágkoszolós, nem kell, pfuj. Némi odafigyeléssel azért szépen el lehet vele boldogulni az aszfalton túli világban is.

Forrás: [origo]

Képek az ötajtós, benzines Grand Vitaráról > Autósmozi

Bent ugye már nem csupán elöl, de hátul is bőven van hely lábnak, vállnak és fejnek is. A csomagtartó ha nem is kifejezetten nagy, de méretes, a második sort fölhajtogatva meg már nagyobb tárgyakat is szállítmányozhatunk. Ezzel a felszereltségi szinttel már bőr is jár ülésfűtéssel meg minden, a kormány csak magasságában állítható. A fautánzat rémes. Rekeszek, fiókok, pohártartók, helyes.

Forrás: [origo]   Forrás: [origo]   Forrás: [origo]

Képek az ötajtós, benzines Grand Vitaráról > Autósmozi

A kétliteres benzinmotor nem tűnik erősebbnek kistestvérénél, nyilván a megnövekedett tömeg miatt. De ugyanolyan hangos, és még többet fogyaszt (tesztátlag: 13,5 l/100 km). Automatával még durvább lehet. Meg lomhább. Dízelt ide!

1.9 DDiS JLX-A

Igen, ő kellett! Ez a nyomaték, ez a 300 Nm, ez a szigetelt kerregés, ez a benzinkútnál (töltőállomáson) mosolygós fogyasztás (tesztátlag: 8,8 l/100 km). Csak el vagyunk kényeztetve, és szeretnénk egy hatodik fokozatot... De így is ő a favorit, mese nincs.

Forrás: [origo]

Képek az ötajtós, dízel Grand Vitaráról > Autósmozi

Összességében meg még azt nem tudni, miért nem alap az ESP. Ha másért nem, hát azért kéne, hogy ne éktelenkedjen vakon az a kapcsoló ottan a klíma tekerentyűje alatt.

Kántor István

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK