Szöglet - Cadillac SRX 4.6 V8 Sport Luxury

2006.04.20. 7:17

Nem terepjáró. Nem kisbusz. Nem egyterű. Nem teherautó. Nem európai. Nem egyszerű. Nem érdekes, de 20 milliónál is drágább. Nem számít, de 20 liternél is többet fogyaszt. Nem akarja megismerni?

teszt- és sajtóképek > autósmozi

Focihasonlat. Mint a Chevrolet Lacetti "Sport" esetében. Ott azt találtam írni, hogy Nagy lövés, bedobás - megannyi topikban joggal tárolt örökzöld egy nagy magyar klasszikustól. Jelen tesztünkben pedig a cím egyrészt az autó masszív darabossága, meg amiatt is ötlött fel bennem, hogy a labdarúgásban a szöglet egyenlő fél góllal. Ééértik... Fél gól naná, hogy nincs. Ha bemegy, gól - mondta egy másik emblematikus riporterünk anno. Szerintem meg a szöglet, s így a Cadillac SRX is komoly lehetőség, amiből akár eredmény is lehet. Történés. Változás.

Mert hál' istennek hazánkban is újfent kaphatók az amerikai prémiummárka modelljei, egy rakat hárombetűs meg egy kakukktojás. Utóbbi az SRX-nél is gigantikusabb Escalade, a "resztli" pedig egy Saab 9-3-féle BLS, egy kicsit nagyobb CTS, a már 5-ös BMW és E-Klasse Merci konkurens STS, valamint egy izgalmas roadster, az XLR. (Á, és ugyanazokban a boltokban, ugyanazokban a "színekben" vásárolható egy másik ikon, a Corvette is.)

Valószínűleg a többség a büdös életbe nem jegyzi meg ezt a sok hülye betűszót, nem is kell. Előbb-utóbb viszont nyilván meglesz, hogy ha nagyon kockás, valami nagyon nagyot lát az utca népe, az feltehetően Cadillac lesz. Vagy ZIL. Esetleg pápamobillá tuningolt Lada.

Na mindegy, feltétlen piros pont jár azért, hogy ennyire egyedi a dizájn, legalábbis nekünk, és egyelőre. Szóval SRX. Ő egy SUV. Vagy crossover. Magyarul sportos szabadidőautó. Még magyarabbul egy túlméretes romboló, dömper, batár, divatos cirkáló, kicsit marketingesebben, mégis gyakorlatiasan: a megjelenés újragondolása. Azaz garantált a siker és/vagy a megdöbbenés, a tudatlan szájtátás mondjuk úgy az opera, mint a gyorsétterem előtt.

Egyébként a szolídan krómos orr függőleges lámpaelrendezése látszatra tán még könnyíti, karcsúsítja is az SRX-et. Nem is olyan maffiózós. A hátsó meg kifejezetten érdekes az ötödik ajtó sötétített, a C oszloptól rittyentett "teleablakával", a fölötte vízszintesen trónoló fékcsíkkal, és hát a gyönyörű, ledes lámpásokkal. Meg a kipufogókkal, meg valami V8 Northstar izé megjelöléssel.

Oldalról a kötelezően bakancsos kinézet mellé inkább elegáns, mint sportos képet kapunk, behemót alufelnikre húzott ballonos gumikat, visszapillantó tükörnek álcázott lapátfüleket, és jobbról egy összhatásilag föl nem foghatom, miért, de kerek üzemanyagbetöltő nyílást.

Közel ötméteres hossz, majd' három méter a tengelytáv. Kell is a méret, hiszen akár hétüléses is lehet az SRX, tesztautónk ilyen volt. A harmadik üléssor elektromosan mozgatható a csomagtérből, amely "normál" használatban kolosszális, közel köbméteres. Hétülésesen úgy akkora, mint egy Swifté. A hatos és hetes számú "versenyző" rövid távon viszonylag kényelmesen elcsücsülhet, a ki-beszállás itt sem egyszerű, de sehol nem az.

De nézzük is, kik azok a vetélytársak, akik ugyancsak képesek egyszerre (legálisan) hét személy szállítására: tesóként az Escalade, szintén amerikásként a Jeep Commander, az Audi Q7, a Land Rover Discovery, a Volvo XC90. A többi, tucatnyi "városi terepjáró" (még) nem tudja ezt. A BMW X5, a Lexus RX, a Mercedes-Benz ML, a Saab 9-7X, a Volkswagen Touareg sem.

A riválisok árait pedig direkte nem citáltam, nem is olyan fontos ebben a szegmensben az a pár millió ide vagy oda. Az SRX-szel kapcsolatban azt azért tudjuk, hogy az alap az 14,5 millió forint, ezért 3.6-os, V6-os, 258 lóerős Caddyt kapunk Elegance felszereltséggel. Ez a csomag sem mondható hiányosnak, de a 400 ezres felárért választható Elegance Plusban már szinte minden megvan. A csúcs, a Sport Luxury további 900 ezer forint.

Forrás: [origo]

teszt- és sajtóképek > autósmozi

V8-as motorra fáj a fogunk? Csak legutóbbi felszereltséggel rendelhetjük, az alapár ebben a verzióban 18,6 millió forint. Ezért a nem kevés pénzért már Magnetic Ride Control mágneses lengéscsillapítás-szabályozó, hátsó légkondi, elektromosan állítható pedálsor, fa a kormányra és máshová, króm tetősín, 18-as kerék dukál, például. Az olyan extrák, mint bőr, elektromos cuccok, miegyebek, szóval ezek itt, ezen a nagypályán már nem extrák.

És most lássuk, a tesztautó mivel tudott még többet, mi az, ami bőven 20 millió fölé repíti az SRX árát, ezzel együtt sanszos, hogy egy Cadillac-hívő és potenciális vevő igényelni fogja ezt a pluszluxust:

  • - hátsó DVD drótnélküli fejhallgatóval, távirányítóval (418 ezer)
  • - érintőképernyős és hangvezérelt DVD navigációs rendszer (772 ezer)
  • - UltraView dönthető és sikló elektromos napfénytető sötétítővel az első és második üléssor felett, plusz extra, szintén motoros napfénytető a harmadik sor feje fölött (721 ezer)
  • - elektromosan lehajtható harmadik üléssor (418 ezer)
  • - Luxury csomag, rakodórendszer, fa, elektromosan állítható pedálsor, hátsó légkondi (430 ezer)

Hát így. Hogy a metálfelár még 200 ezer, már szóra sem érdemes. Egy ilyen kocsi fenntartásáról korábban már parlíroztunk egy keveset, hagyjuk is, kvázi értelmetlen (biztosítások, adók, szervizelés, benzin). Nem olcsó mulatság, nagyon nem az, de hangulatilag, illetve a már említett megjelenést, presztízst illetően a Cadillac SRX uralkodik.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK