hirdetés

Főszereplő - Peugeot 207 menetpróba

2006.05.22. 9:20

Megjött a 207, a Peugeot immár teljes mellbedobással harcol a legnépszerűbb szegmensben, a kisautót vásárlók kegyeiért. Vezettük, főleg dízellel tetszett. Már kapható. Az alapár 2,8 M Ft, de nem is. Újabb fotók, még több információ.

107, 206, 1007, 207. Azaz már négy kisoroszlán feni fogait az A és a B szegmensben, igyekszik elnyerni a tisztelt vevőkör bizalmát. A 206-ból eladott több mint 5 millió darab bizonyíték, az újabb generációs, mini 107 és a tolóajtós 1007 más tészta. Főleg utóbbi a rétegmodell, nem népautónak lett szánva, nem is lesz az. És most itt a 207, amely a riválisokhoz (Punto Grande, Clio, Yaris) hasonlóan alaposan megnőtt, minden földi jóval is kapható, sőt.

A 207-tel kapcsolatban már párizsi bemutatója után is hangsúlyoztuk, mert jól a fejünkbe verték, hogy nem a 206 helyére, hanem mellé érkezik. Szóval a 206-ost is gyártják és forgalmazzák még, ha korlátozottan, ha szűkebb palettával is. Hisz' a 207 a főszereplő. Eleinte három- és ötajtós karosszériával (közte 80 ezer forint), majd belőle is lesz SW (kombi), no meg CC (keménytetős kupé-kabrió) is. Meg RC, sportos.

De lássuk csak, most mink van. Tehát két változat, szemből markáns megkülönböztető jegyekkel klasszikusan avagy sportosan. Csábos külsővel, hatalmas szájjal. Több mint négyméteres hosszal, érdekes kerékjárati "ívvel", domborulatokkal. De kinek? Mindenkinek, mint a 206. Mire? Mindenre, mint a 206. Első vagy második (sokadik) autónak, apunak, anyunak, leány- vagy fiúgyermeknek. Városba, országútra, hosszabb utazásra, 24/7.

Hogy 2,8 millió forint az alapár? Nem sok ez egy kicsit? De. Ráadásul ez az 1.4-es, 75 lóerős benzinest takarja háromajtósként, s ő csak szeptembertől elérhető. Addig van egy erősebb, változó szelepvezérléses, 90 lovas 1.4-es 2,9 millióért - gyárilag 6,4-es fogyasztással. A jelenlegi benzines csúcs az 1.6-os, 16 szelepes, 110 lovas 3,6 milliótól. Dízelből van egy 1.4-es, 70 lóerős 4,5-es étvággyal 3,1 milliótól, meg kettő 1.6-os, 16 szelepes 90, illetve 110 lóval. Utóbbi már részecskeszűrős, előbbi is tud 215 Nm nyomatékot már 1750-es fordulattól. És károsanyag-kibocsátásuk nem több 126 g/km-nél. A leghúzósabb a 110 lóerős 1.6 HDi Féline csúcskivitelben 4,9 millióért.

És később jön még két 1.6-os benzines, ezeket az erőforrásokat a PSA a BMW-vel közösen fejleszti. Turbó nélkül 117, turbóval 150 lóerőt tud majd. Az ugyancsak majdan várható RC-be nyilván a kétliteres, 180 lóerős blokkot csavarozzák befelé. Váltóból egyelőre kizárólag ötsebességes manuális van, jön majd egyszer a például az 1007-esből ismert 2-Tronic automata.

Forrás: [origo]

207-képek először > 207-képek másodszor

Nézzük, mit kapunk a 207-re szánt pénzünkért! Van Urban, Trendy (+ 200 ezer), Sporty, Premium és Féline felszereltségi szint. A Sporty és a Premium azonos árban található, nevükből következtethető stíluselemekkel. A Féline-ben már minden van ESP-től kanyarfényszórón, keréknyomás-ellenőrzőn, kétzónás automata klímán, esőérzékelős ablaktörlőn, tolatóradaron, MP3-at is bíró 6 hangszórós, cédés rádión, alufelnin át panorámatetőig, bőrig. Színes képernyős navigációs rendszer, JBL erősítőrendszer, kábé bármi rendelhető hozzá.

De jóval fontosabb, mi alap: ABS elektronikus fékerőelosztóval, hárompontos biztonsági övek hátul Isofix rögzítési pontokkal, az övek még elöl-hátul överőhatárolósak, elöl pirotechnikailag feszítettek. Vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák. Elektromos ablakemelő elöl, billenthető oldalablakok hátul. Négy irányban állítható kormányoszlop, állítható magasságú vezetőülés, osztottan dönthető hátsó üléspad és -támla. Sebességfüggő szervokormány. Távirányítós központi zár, indításgátló. 15-ös kerék.

Forrás: [origo]

Szóval a biztonságon a hangsúly, s ez így is van rendben. Hogy miért kell 13 ezret fizetni az illatszóró patronért? Mindegy, ez van, de egy klímát nyilván mindnyájunk szívesen találna és használna elvileg gazdagon felszerelt és extrázott személygépkocsijában. Aha, 250 ezerért... De ötcsillagosra sikeredett a törésteszt.

2 x 110 lóerő, ég és föld

És vezettük a 207-est. Egy izgalmas Budapest-Esztergom útvonalon Dobogókőn át, nyári télben viharos széllel, esővel, köddel, sötétséggel. De napsütéses langymelegben is, volt minden, mint a bucsuba'. Először 1.6-os benzinessel Sportyként, majd 1.6-os dízellel Féline kivitelben, három ajtóval, bőrrel, panorámatetővel. Nos, a cikkíró eddig is dízelre szavazott, ha Peugeot-ról volt szó, ezután sem lesz másképp.

Forrás: [origo] Forrás: [origo] Forrás: [origo]

Nem mintha a 110 lóerős benzinmotor olyan vérszegény lenne, csak éppen a HDi sokkal jobb. Sokkal inkább passzol. Ennyi. A benzines 10.6, a dízel 10.1 mp alatt gyorsul 100-ra. A benzinesnek 194, a dízelnek 193 a végsebessége. A benzines átlagosan 7, a dízel 4,8 liter üzemanyagot kér. Mondjuk ezek csak számok.

A gyakorlat meg azt mutatta, hogy a benzinest pörgetni kell, hogy haladjon, 3000-es fordulat fölött pedig kellemetlen a hangja, zajos. Odáig szépen lustán, kényelmesen, nagyon finoman el lehet vele tötyögni, az elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztésnek hála a futómű komfortos, megbocsátó. És kanyargózásban is partner. A kormányzás egész rendben van, a váltó továbbra sem erőssége a Peugeot-nak. Az 1.6-osoknál elöl-hátul tárcsafék ereje jól adagolható.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]

A dízelt vezetve naná, hogy a 240 (overboosttal 260) Nm az, ami a legtöbbet hozza (benzines: 147). Rugalmas, orgánuma is barátibb. Fogyasztásáról nem is beszélve. Hogy megéri-e a több mint félmilliós felár? Nem feltétlenül.

És még a 207 belteréről: 307-es. Egyértelműen a nagyobbik testvér ötlik föl, nem a 206-os. Elöl komoly a helykínálat, remek üléspozíció nyerhető. Az A oszlop kissé vaskos. Hátul már szűkösebb, de még vállalható. Öt felnőttnek csak nagyon rövid távra. Kár, hogy nem lehet tologatni a hátsó üléssort az alapból 270 literes, bővítve egyköbéteres csomagtartó terhére (és fordítva). Jó lenne. 207-esben lenni hangulatos. Tetszetős a dizájn, megfelelő az anyagminőség, a kidolgozás. Miként az ergonómia és a praktikum is erőssége a kocsinak. Az ülések oldaltartásán még dolgozhattak volna egy kicsit.

További részletek, adatok itt. Hogy lesz-e belőle WRC, mint méltán népszerű 206-os elődjéből? Nem tudni, valószínűleg nem. De Super2000-es verzióját állítólag már tesztelik. Tudják, nemsoká száműzhetik a World Rally Car intézményét, cél a költséghatékonyabb élsport. Meglátjuk. Magyarországon idén 2100 db 207-es forgalomba helyezését tervezik. Meglátjuk.

ki

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Most
Top 12 óra
Ajánlat
Ajánlat
Ajánlat