Chilis bab - MINI Cooper S JCW

Vágólapra másolva!
Van trendi, jópofa MINI. Van látszatra hasonló, kissé vadított, már szenzációs MINI. Akár kabrióként. De olyan MINI is kapható, hogy azt a legelvetemültebb sportkocsisok is csak irigyelhetik tulajdonosától, ő a 210 lóerős John Cooper Works. Sok-sok fotó, angolos videó!
Vágólapra másolva!

Azt gondolom, hogy az új Swifttel kapcsolatban mindenki képben van. Rengetegen látták már belülről is, ültek benne, vezették, és hát sokak vettek, veszik, használják, szeretik. És már nyilván megszokták, hogy fejük előtt és fölött akkora a tér, s olyan meredek, olyan kvázi függőleges a szélvédő, hogy nagyon. Tehát már nem fura a helyzet. Namost egy MINI-ben hasonló a szitu, oké, picivel lejjebb csücsül az ember.

Mi vaaan? Most ez miért? Hát, hogy jobban bele tudják magukat képzelni az autóba. Hiszen vélhetően arányilag jóval kevesebbeknek adatott, adatik meg az, hogy egy MINI-ből pisloghassanak kifelé. Hogy ennyire trendik legyenek. Jókedvűek, színesek, feltűnőek. Vagányak. Hóbortosak. Vagy csak gazdagok.

Még mindig nem értik. Hogy miért is e párhuzam. Szóval csak abból kifolyólag, mert ez az egy, ez az üléspozíció, a messzi szélvédő, ez a hülye érzés az, amit képtelen vagyok hová tenni. És akarva akarok negatívumra lelni a sablonokon túl, mint, hogy baromi drága, hogy rétegautó, meg, hogy értelmetlen, meg ilyenek. Mert amúgy akkora istencsászár ez a gép, hogy az már felháborító. És mostantól vigyázat, ömlengés következik.

De nem is, még nem. Előbb a felbátorodott firkász még kicsinyt homlokát ráncolja a csak magasságában állítható volán, a fílinghez méltatlan műanyagok, a feláras Recaro híján "csak" széria kagylóülések csekély oldaltartása, valamint a gyakorlatilag kétszemélyes utastér okán. És letudja, hogy a "mezei" Cooper S-hez képest 1,3 millió forintot kell leszurkolni a gyári tuningos verzióért, azaz a hivatalosan MINI Cooper S John Cooper Works névre hallgató szörnyecske birtoklása minimum 7,5 millióba fáj. Hogy tesztautó-szintű, luxusfelszereltségű háziállatunk legyen (nagyobb, 17-es kerékkel, 205/45-ös gumival, xenonnal, harman-kardon hangszórós, cédétáras hifivel, fűthető bőrülésekkel, digitklímával, miegyébbel), az meg több mint 9-be.

Forrás: [origo]

képek > videó

A visszafogottan is 13-14 literes átlagfogyasztás már szóra sem érdemes (gyárilag 9 alatt, khm). Kiautózva amit csak lehet, ez a 13-14 bizony 16-18 is könnyen lehet. Biztosítások, szervizköltségek, jaj. Havi jaj a köbön. De nem, akkor sem megy el a kedvem ettől a kis méregzsáktól, s mivel szerintem a kedves olvasó is így van ezzel, nézzük hát végre, mit is takar ez a JCW betűszó, mi a vihartól akkora durranás ez, amekkora.