Sárdagasztás a ringen - Nissan 4x4 menetpróba

2006.06.02. 10:00

A Nissan hazai importőre szépen összeszedte a kínálatában szereplő összkerekes modelleket és kivitte őket a Hungaroring közepén lévő Adventure Parkba. Ezek után nem volt más dolga, mint összetrombitálni a honi szaksajtót és elégedetten figyelni, ahogy ámokfutást rendeznek a sártengerben.

A Renault japán partnere egy sereg remek terepjárót tud felmutatni, ezért érthető az a magabiztosság, amellyel összeválogatták az idevágó portfóliójukat és kipöfögtek velük a honi sárdagasztási iparág egyik fellegvárába. Külön öröm volt, hogy a mogyoródi Adventure Pakrban a tesztelési feltételek már-már meghaladták az ideális szintet, ugyanis bokáig érő, felázott agyagtenger nehezítette a technika és az emberi tényező dolgát. Mielőtt még nagyon összekoszolnánk magunkat, lássuk, hogy miből is lehet mazsolázni a Nissan háza táján:

Forrás: [origo]X-Trail
Egy szépen becsomagolt szabadidőautó az egész családnak; hétközben anya remekül tud vele a városban csapatni, míg hétvégén apa nem akad el vele a susnyásban, amint kedvenc horgászhelyét cserkészi be. Két benzines (2.0, 140 LE és 2.5 ) és egy dízelmotorral (2.2 dCi, 136 LE) rendelhető.

Forrás: [origo]Murano
Gyönyörű, nagydarab kékvérű járgány, amely remekül mutat a garázskapu előtt. Ugyancsak jól néz ki a kaszinók, éjszakai bárok bejáratánál, de nagy sikereket lehet vele elérni a leánykollégiumok környékén is. A SUV-ok minden előnyével és hátrányával bír, ideális a városban, mert nagy, biztonságos, jól át lehet belőle látni a forgalmat, ráadásul télen is felgurul a Rózsadombra, azonban terepre nem szabad vele menni, legfeljebb csak egy traktoros ismerősünk felvigyázása mellett. A vágy tárgyában egy 3,5 literes V6-os benzinmotor dolgozik 234 lóerővel.

Forrás: [origo]Navara/Pickup
Tulajdonképpen egy modellről van szó, csak a Pickup változat inkább munkára, haszongépjárműnek született, míg a Navara egy kicsit gyengébb terepezési képességgel, de erősebb motorral és nagyobb komforttal dicsekedhet. Mindkét típusban egy 2,5 literes dízel dolgozik, a Pickupban 133 lóerővel, a Navarában pedig 174 lóerőre húzták fel a teljesítményt. A valóban impozáns megjelenésű Navara egy szépen felszerelt példánya egyébként már járt nálunk, az idevágó élményeket itt lehet elolvasni.

Forrás: [origo]Pathfinder
Ez a hatalmas batár szoros rokonságban áll a fenti két platós behemóttal, csak a Pathfindernek zárt a hátulja. A Navarához hasonlóan terepen szinte megállíthatatlan, ráadásul mindezt úgy teszi, hogy egy személyautó kényelmét nyújtja. A Pathfinder további előnye, hogy igény szerint akár hét ember is tud vele utazni és még marad hely a csomagoknak is. A szép nagyra nőtt járgányba - a Navarából ismert - 174 lóerős dízel rendelhető, ám aki inkább arra hajt, hogy minél előbb elfogyjon a világ kőolajtartaléka, az válassza inkább a 4 literes V6-os benzinmotort 269 lóerővel.

Forrás: [origo]Patrol
És így a végére maradt az igazi csemege, ezt az autót valószínűleg minden sárdagasztási vénával megáldott ember ismeri, sőt jó valószínűséggel még szereti is. A Patrol jó pár díjat besöpört közel öt évtizedes pályafutása alatt, a trófeák között van néhány Párizs-Dakar rali serleg is, ami jó referencia az autó képességeire. A 3 literes dízelmotorral rendelhető guruló tank képességeit kizárólag csak azok tudják maradéktalanul kiaknázni, akik nap mint nap hó-, esetleg homokviharba keveredhetnek, vagy egy felázott agyagbánya közepén vettek értékes ingatlant.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK