Előnyös partnercsere - Peugeot Partner menetpróba

Vágólapra másolva!
Tavasztól kettő helyett négy típust takar a Partner név. Az új modell Tepee nevű családi változatát benzines és dízelmotorral is kipróbáltuk.
Vágólapra másolva!

Fotó: Póla Gergely [origo]

Sokkal személyautósabb lett a külseje is
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Tizenkét év ma már nagy idő egy típus életében, még akkor is, ha félidőben felvarrják a ráncokat. A Peugeot lépten-nyomon hangsúlyozta, hogy célja a legfiatalabb haszonjármű-kínálat megteremtése, így az új Partner érkezése nagyjából annyira számít meglepetésnek, mint a magyar fociválogatott hiányzása a 2008-as Európa-bajnokságról. A Peugeot haszonjárművek frissítése a választék Góliátjával, a Boxerrel kezdődött 2006-ban, ezt követte az Expert megújulása, és most a Bipper által egy kategóriával feljebb léptetett Partnerével fejeződött be a folyamat. A régebbi változat modellciklusa ezzel még nem zárult le, ami meg is magyarázza a bevezetőben említett négy típust. A némileg szűkített választékkal kínálatban maradó, Origin névvel megtoldott eddigi verzió egyfajta szerényebb alternatívát kínál a minden tekintetben nagy előrelépést mutató új modellekkel szemben.

A gyártás helyszíne nem változott: a Partner továbbra is a vigói üzem szalagjain készül, akárcsak testvére, a Citroën Berlingo. Idén ősszel bővül a választék, érkezik a haszonjármű platós és hosszított változata. Utóbbinál a tengelytáv nem, csak a hátsó túlnyúlás nőtt meg, méghozzá negyed méterrel, ennek köszönhetően az eredetileg 3,3 köbméteres raktér 3,7 köbméteresre bővült. A fuvarosok egyébként is rengetegféle megoldás közül választhatnak: zsiráftető, többféle válaszfal, tolóajtó akár mindkét oldalra, Terep csomag, felfelé vagy oldalra nyíló raktérajtók. A tolóajtók ablakai billenthető kivitelben is rendelhetők, a felfelé nyíló raktérajtóhoz külön nyíló hátsó ablakot is lehet kérni, és természetesen a belemezelt "vakablakok" is szerepelnek a kínálatban. A beltér variálhatóságát a feláras Multi-Flex ülés koronázza meg, amely nemcsak harmadik személy szállítására nyújt lehetőséget, hanem lehajtva a jármű padlózatát hátfaltól műszerfalig használhatóvá teszi. A Bipperből ismerős részlet, akárcsak a hátsó kerékdobok Euro-raklapra szabott távolsága. Aki ebben a gazdag kínálatban sem találja meg a kedvére való kivitelt, az még mindig választhat magának Partnert: a Platform Cab névre keresztelt fülkés alvázat, melyet 90 lóerős HDi motorral láttak el.

Fotó: Póla Gergely [origo]

A fék és a futómű is hozza az elvárt színvonalat
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A kilencvenlovas dízelmotornak részecskeszűrővel zöldített változata is létezik, a benzines alternatívát egy azonos liter- és lóerő-adatokat felmutató szerkezet jelenti. Aki kisebb teljesítménnyel is beéri, annak egy 15 lóerővel soványabb HDi hajtóművet kínál a gyár.
A családi változatot az Expert és Bipper típusokhoz hasonlóan itt is Tepee-nek nevezik. Ebbe már hatféle motort rendelhetünk: az előbb említett választék a benzines és a részecskeszűrős dízel energikusabb változatával egészül ki. Mindkettő 110 lóerőt teljesít, 1,6 literes. Természetesen nemcsak erőforrás, hanem színek és felszereltség tekintetében is nagyobb a mozgástere a Tepee-vásárlónak.

Az alapot mindkét kivitelnél Confort név jelöli, a haszonjárműnél Confort Pack, a személyváltozatnál Premium és Premium Pack szintre lehet feljebb lépni. A Terep csomag megfelelője a Tepee-nél Outdoor névre hallgat, és egy külön felszereltségi szintet jelent.
A teherszállító változathoz alapáron jár egy légzsák, hosszirányban és mélységben állítható kormány, indításgátló, felső rakodópolc és fordulatszámfüggő szervokormány.

Fotó: Póla Gergely [origo]

A tolóajtó ablakát csak billenteni lehet
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Benzinmotorral 3,12 millió forint az indulóár, a 75 lóerős HDi-vel valamivel kevesebb mint három és fél millió. Az erősebbik dízelmotorral szerelt Confort Pack 3,852 millióba kerül (hosszított változatban 4,14 millióba), az összeget még további egymillióval megtoldhatja az, aki fullextrás Partnerre vágyik.

A Tepee benzinmotorral, Confort fokozatban 3,64 milliót kóstál, a legolcsóbb dízel egy hajszállal marad a lélektani négymilliós határ alatt. Ezért az árért az említett tartozékokon felül három fejtámla, utas oldali légzsák és jobb oldali tolóajtó is jár. A kínálat felső végén a 4,86 milliós Premium szerepel, melynek ellenértékét a kiegészítőkkel bőven hatmillió fölé lehet tornászni. Az Outdoor motortól függően 4,52 és 5,14 millió forint között mozog, extrákkal telepakolva nagyjából ugyanott áll meg, ahol a Premium.