Nem unalmas, de nem trendi - Renault Clio Grandtour teszt

2008.10.01. 14:46

Kicsit sokat várt a Renault, de végül mégis gyártásba került a családbarát kombi Clio. A korábbi Év Autója nagyobb csomagtartójának köszönhetően még használhatóbb lett, de elsősorban motorválasztékára építhet.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Megmaradt az ötajtós 2575 mm-es tengelytávja, de majdnem 22 centiméterrel hosszabb
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!) 


Nem igazán értem, miért várt a Renault 2008-ig, hogy az új Clio kombi kivitelét bemutassa, hiszen még jól emlékszem rá, amikor 2005 szeptemberében a harmadik generáció elnyerte a 2006-os Év Autója díjat. Durván két évet kellett tehát várni arra, hogy mögé rakjanak egy puttonyt. Magyar szempontból pont jókor robbant be idén a Clio Grandtour, hiszen mostanában mutatkozott be az új Fabia kombi, és a Peugeot 207 SW is. A vetélytársak tehát viszonylag újak, a mezőnyben nehéz helyt állni.

Az előbbiekből már kiderült, hogy a Clio III nem éppen mai gyerek, ebből kifolyólag pedig már számos formában kipróbáltuk. A bemutatója óta már teszteltük az 1,2-es és 1,6-os szívó benzinest, az 1,5-ös turbódízelt, de már a nagyon sportos RS-ről is szerezhettünk benyomást, sőt összehasonlítottuk a Corsa OPC-vel. A legújabb tesztautók a motorjaik miatt voltak különlegesek, hiszen a kétliteres visszafogott benzines és az 1,2-es turbó is viszonylag új a kínálatban. Ehhez képest most a méretek nőttek, jól használható kiscsaládos autó lett a Clio Grandtour. A baj csak az, hogy a Renault-nak már van ilyen, hiszen elvileg a Modus is e réteg felé kacsingat, sőt Renault-berkeken belül még azért a Dacia Logan MCV-t sem illik elfelejteni. Tudom, az csak Dacia, de ha valaki egyszer átlendül ezen a felfogásbeli korláton, akkor az is egy jól használható, hatalmas kombi, csak nem annyira igényes.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Formailag nem tökéletes műalkotás, de szerethetőbb, mint a Fabia
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az új Clióról már annyi mindent mondtunk, hogy nehéz lenne összefoglalni; akinek mégis új az autó, az előbbi bekezdésben érdemes végigkattintgatnia a korábbi tesztjeinket. Most szigorúan kombiként fogom vizsgálni, hiszen jelenleg elég szűk ez a réteg.


Skoda Fabia Combi Peugeot 207 SW Renault Clio Grandtour
- - -
Hosszúság (mm) 4239 4030 4203
Szélesség (mm) 1642 1720 1719
Magasság (mm) 1498 1510 1495
Tengelytáv (mm) 2462 2540 2575
Csomagtartó (l) 480 / 1460 428 / 1433 439 / 1277
(a legnagyobb adatok kiemelve)


Ha a puszta számadatokat nézzük, a Fabia a leghosszabb, de keskenyebb is, mint a többi, ezért kicsit ledöntött szekrény formája van. A Fabia ráadásul a legrövidebb tengelytávval rendelkezik, ami az utastérben is érződik. Ettől függetlenül térkínálata megfelelő, miközben a legnagyobb a csomagtartója, kereken 480 literes, 1460 literig bővíthető. A Clio Grandtour inkább a nagy vetélytárs Peugeot-hoz áll közelebb az adatok tekintetében, bár a 207 SW rövid. A Cliónak a legnagyobb a tengelytávja, így tényleg elöl-hátul kényelmes, és a csomagtartója is megfelelő méretű, bár a teljes kihasználhatósága "csak" 1277 liter.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Alaphelyzetben 439 literes a csomagtér, amivel nincs nagyon lemaradva a konkurensektől
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Ha továbblépünk a szigorúan racionális világon, a benyomások tekintetében más világ tárul elénk. A Fabia Combi korábbi tesztjében már utaltam rá, hogy az enyhén szólva unalmas, szörnyen célravezető autó, minden lelki kötődés nélkül. Semmilyen vezetni, nem jó érzés járni vele, és hát Féjja kolléga szerint egy nem létező nemzet terméke. A Peugeot már inkább divatjárgány lenne, amiben jobb ülni, de valahogy mégis a Clio tetszett a legjobban.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK