auto

A tepsi visszatért - BMW 730d teszt

2009.01.27. 12:48

2001-ben a BMW sokkolta a rajongótáborát a Bangle-féle 7-essel, üzletileg sikeres volt a stílusváltás, szépen fogytak a táskásszemű bálnák. Ennek fényében nem nehéz megjósolni a legújabb 7-es karrierjét, amely nem csak jobb lett a réginél, de szebb is, bár ezt nem volt túl nehéz összehozni.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Az autóval együtt a BMW-vesék is hatalmasra nőttek
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az előző 7-essel ha úgy tetszik a BMW bebizonyította, hogy szinte bármit el lehet adni a luxuspiacon, ha jól látható és könnyen felismerhető márkajelzéssel látják el. Tessék csak belegondolni, mit szólt volna a világ, ha éppen nem BMW-vesék és embléma van az autó orrán, hanem mondjuk egy ismeretlen kínai autógyár logója. Máris másképp tekintenénk a dülledt, táskás lámpákra, ormótlan karosszériára, és tákolmánynak tűnő farrészre, amire azt mondanánk: úgy fest, mintha a kínai formatervezők összevesztek volna azon, hogy kerek legyen vagy szögletes, aztán kitaláltak valami kompromisszumos megoldást. Így viszont azzal győzködte magát a potenciális vevőkör, hogy ennek a formának "be kell érnie, megelőzi a korát, vagy merész stílusteremtő", pedig milyen egyszerű kimondani: ronda lett és kész.

Persze ízlések és pofonok, valakinek biztosan szívből tetszik az előző generáció is, máskülönben nem fogyott volna ilyen szépen, de a félidőben történt ráncfelvarrással a BMW - mintegy beismerő jelleggel - vastag púderréteget kent a leginkább vitatott részletekre: eltűntették a réveteg fényszórókat és némileg kisimították a kesze-kusza farrészt. A legújabb 7-es  hasonlít ugyan a ráncfelvarrott elődre, de annál fényévekkel kecsesebbnek és elegánsabbnak tűnik. Laposabb, hosszabb, szélesebb, arányait tekintve pedig itt-ott felsejlenek a gyönyörű tepsihetes, a 2001-ig gyártott E38-as vonalai.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Végre letisztult és elegáns lett a farrész is


A pingpongasztalnyi motorháztető gyönyörűen hullámzik, bár ezt alig venni észre, mert a figyelmet elvonja a két hatalmasra nőtt BMW-vese és a szigorú tekintetű fényszórók. Egyértelmű, hogy ez már egy húsevő csúcsragadozó, nem pedig egy ködös tekintetű növényevő. Ahhoz képest, hogy egy öt méternél is hosszabb luxuslimuzinról van szó, az orr-rész túlnyúlása szinte minimális, amit még jobban kiemel, hogy az autó eleje nem hegyes, gyakorlatilag függőlegesen töri a levegőt a két vese. Az előd hullámokkal szabdalt feneke után az új 7-es hátulja szerencsére gyönyörű lett, számos rafinált részletmegoldással feldobva. Az autó oldalára folyó lámpák, a vízszintes krómdíszítés és a sarokba helyezett kipufogó miatt a 7-es még szélesebbnek tűnik, pedig egy 1,9 méter széles autónak nincs szüksége ilyen optikai trükkökre.

A nehéz, páncélszekrényszerűen nyíló ajtót feltárva Vida János kolléga sorai jutottak eszembe, amit a modell hazai bemutatója kapcsán írt. "Egy dolog miatt mindenképp érdemes egy prémiumgyártó csúcslimuzinjának bemutatására elmenni: megtudhatjuk, jelenleg hol tart az autóipar." Aki belehuppan a hatalmas bőrfotelok valamelyikébe, bizony képet kaphat arról, hogy a német autóipar jelenleg mire képes. Ilyen technikai arzenállal nem is olyan régen még utasszállító repülők büszkélkedhettek, még belegondolni is ijesztő, mi lesz a csúcs BMW-kben húsz év múlva. Számtalan kamera, radar és számítógép segíti utunkat, a fő cél az, hogy a lehető legnagyobb biztonságban és a lehető legkisebb fáradsággal utazzunk. Ennek szellemében került a tesztautónkba holttér-figyelő rendszer, sávváltást és sávelhagyást jelző berendezés, szélvédőre vetített kijelző, hátsókerék-kormányzás, távolságtartó tempomat és állítható keménységű lengéscsillapító. Mielőtt még nagyon ellágyulnánk, azért nem árt tudni, hogy a fent emlegetett technikai arzenál extraként került az autóba, több millióval megtoldva a 19,9 milliós alapárat - ennyibe kerül ugyanis jelenleg legolcsóbb, háromliteres dízelmotorral szerelt 7-es.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Még jó pár millióval kell megtoldani az alapárat, hogy így nézzen ki a beltér
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Tesztautónk belsejére is sikerült még egy kevés pénzt rákölteni az alapváltozathoz képest, igaz gyönyörű a bőrrel bevont műszerfal (343 ezer), a kőrisfadíszítés is szépre sikeredett (120 ezer), az üveg tolótető (380 ezer) pedig szinte ingyen volt a gombnyomásra működő árnyékolóhoz (307 ezer) képest. A 7-es BMW célközönsége nyilván nem fog azon megütközni, hogy 625 ezer forintot kérnek a navigációért és további 420 ezret, hogy ugyanazon a kis képernyőn tévét is nézhessünk. Hagyjuk azonban a demagóg fillérkergetést, ez az autó nagyon nem erről szól, hanem arról, hogy magunkra puffantva az ajtót, az elmosódott külvilágtól elzárva utazzunk.

Előző
Következő
Most
Top 12 óra
hirdetés
hirdetés
Ajánlat
Ajánlat
Olvasnivaló
Hirdetés
Ajánlat
hirdetés
hirdetés
hirdetés