Érett felnőtt a fiatalok ellen - Audi Q5, BMW X3 és Mercedes GLK

2009.05.08. 13:30

A BMW erősségei akkor domborodnak ki, amikor az autókkal elkezdünk közlekedni. A hajtáslánca ugyan az automata miatt nem a legjobb, de a motorja még mindig parádés. Az ikerturbós 286 lóerős teljesítményével egyik konkurens sem tud versenyezni, de az Audi és Mercedes teljesítménye és több mint 500 Nm-es nyomatéka is a bőven sok kategóriába tartozik. Érdekes, hogy az Audi duplakuplungos váltója egy kicsit körülményes, első használatra alig tűnt fel, hogy ez az új DSG, dinamikusabb tempó során már érezhetők az előnyei. A Mercedes 7G-Tronicja elsősorban vajpuha működése miatt vált emlékezetessé, meg azért, mert az F1-es stílusú kormányáról is lehetett váltani, elég lassan.

A futóművekről is lehetne hosszasan szólni, csak felesleges. Az Audit a 20 colos kerekek már behatárolják: minimális az esély a jó rugózási komfortra, viszont pontos a kormányzás. A BMW azonban fölé nő, egyértelműen ezt a legjobb vezetni, hiszen talán kicsit puhább, de sokkal jobban reagál, precízebb. A GLK a ballonos gumikkal lötyögős, komfortos érzés, amit sokan szeretnének, nekem túl puha, érzéketlen a kormány, billegős a futómű - ebben is a terepjárókra hasonlít. A GLK tehát a kényelemre vágyóknak való, a másik kettő a sportosabbaknak.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Az Audinak a legnagyobb a tengelytávolsága, ami az utastérben is látszik


A menetteljesítmények tekintetében nem volt vitás a sorrend: egyértelműen a legerősebb, legjobban irányítható BMW tetszett leginkább. Az Audi sincs nagyon lemaradva, hiszen a 245 lovas motorja nagyon jó összhangban van a DSG-vel, a futóműve azonban kicsit túl kemény. A Q5 már kicsit nehézkesen mozog kanyarban, pedig nem ez a legnehezebb. A GLK 224 lovas motorja szintén nem rossz darab, sőt a harmónia is kiváló az automatával, de sem a menetteljesítményekben, sem a fogyasztásban nem tűnik ki ebben a mezőnyben.

Egy ilyen összehasonlító végén illik valami eredményt hirdetni, de rá kellett jönnöm, semmi értelme. A GLK teljesen más egyéniség, mint a másik kettő, a Q5 meg annyival újabb az X3-nál, hogy nem csoda, hogy jobban egyben van. Az X3-as meg még mindig a legjobban vezethető, az sd motor pedig továbbra is etalon. Ha külön pontoznám a különböző alkotóelemeket, valószínűleg a legtöbbször a Q5 nyerne, de én mégis a vezetési élményt tartom fontosnak, vagyis az X3-ra szavaznék. Vagy inkább arra se, hiszen továbbra sem vagyok a kategória rajongója, pedig ezek egytől egyig kiváló autók.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Ha sorrendet kéne hirdetni, nálam az Audi nyerne, de a BMW-vel járnék szívesen


Talán ha a Q5 formáját, minőségét társítanánk az X3 vezethetőségével, duplaturbós motorjával, és erre ráraknánk a DSG váltót, de a GLK kormányát használnánk, akkor már tetszene. Még az sem árt, ha annyira kényelmes, és olyan jól mozog terepen, mint a GLK. Magyarul a három autóból össze tudnám rakni a tökéletes SUV-t, de egyenként is mindegyik megállja a helyét. A kollégák közül például Gulyás Peti a nekem csúnyácska és lágy GLK-ra szavazna, őt is meg tudom érteni. Én az X3-at szerettem meg, de a kettőnk közötti aranyközépút a Q5 kisebb kerekekkel. Valószínűleg ezt veszik majd a legtöbben.

Műszaki adatok Audi Q5
3.0 TDI
BMW X3
3.0sd
Mercedes-Benz
GLK 320 CDI
Motor, erőátvitel, fékek
Hengerűrtartalom 2967 cm3 2993 cm3 2987 cm3
Furat/löket 83/91,4 mm 90/84 mm 83/92 mm
Hengerek/szelepek száma 6/24 6/24 6/24
Max. teljesítmény 176 kW (240 LE)/4000 210 kW (286 LE)/4400 165 kW (224 LE)/3800
Max. nyomaték 500 Nm/1500-3000 580 Nm/1750 540 Nm/1600-2400
Sebességváltó hétfokozatú DSG hatfokozatú automata hétfokozatú automata
Fékrendszer elöl/hátul hűtött tárcsa/tárcsa hűtött tárcsa/tárcsa hűtött tárcsa/tárcsa
Méretek, tömegek
Hosszúság 4629 mm 4569 mm 4525 mm
Szélesség 1880 mm 1853 mm 1840 mm
Magasság 1653 mm 1674 mm 1689 mm
Tengelytáv 2807 mm 2795 mm 2755 mm
Nyomtáv elöl/hátul 1617/1613 mm 1524/1542 mm 1657/1688 mm
Csomagtartó mérete 540 liter 480/1560 liter 450/1550 liter
Üzemanyagtartály mérete 75 liter 67 liter 66 liter
Üres tömeg 1865 kg 1950 kg 1880 kg
Terhelhetőség 580 kg 510 kg 620 kg
Menetteljesítmények, fogyasztás
Legnagyobb sebesség 225 km/óra 240 km/óra 220 km/óra
Gyorsulás 0-100 km/óra 6,5 s 6,4 s 7,5 s
Fogyasztás, vegyes 7,5 l/100 km 7,8 l/100 km 7,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,9 l/100 km 11,5 l/100 km 11,4 l/100 km
Széndioxid-kibocsátás 199 g/km 208 g/km 209 g/km
- -
Alapár 14 709 200 Ft 15 175 000 Ft 14 536 000 Ft

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK