A legnagyobb Hunyadi - Hyundai H1 teszt

Vágólapra másolva!
Nem hittem volna, hogy ilyen jó tud lenni egy teherautó alapú mikrobusz. Erős, takarékos motor, jó felszereltség, és hihetetlen térkínálat egy Mondeo áráért. Ha valaki nagy egyterűre vágyik, érdemes meggondolnia.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Ha valakinek egy nagyobb egyterű is kicsi, akkor érdemes ebben a kategóriában gondolkoznia
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Egyre több olyan ismerősöm van, akik nagy autóra vágynak. Nem egy S osztályos Mercedesre, hanem egy egyterűre, vagy éppen hétüléses kombira, SUV-ra. Egy ideig minden ilyen kérdésre valamelyik nagy egyterűt ajánlottam, egy ideje már a váratlanul tágas és kényelmes Logan MCV is betört a képbe. Mostanában azonban több teherautóból átalakuló mikrobuszt is kipróbáltam, és bizony ez is komoly alternatíva. Egyik rokonom például szinte Hyundai H1-rajongó lett a Tourt látva.

Ha valakinek nagy családja van, vagy rendszeresen sok embert szállítana, akkor az egyterű a logikus lehetőség. A mai hétszemélyes autóknak azonban a maximális ülőkapacitás mellett viszonylag kicsi a csomagterük, ezért még nagyobb autó kellene. Eddig sokan azt hitték, hogy a teherautókból átalakított kisbuszokra nem lehet normális családi járműként gondolni, de mostanában egyre több modell cáfolja meg ezt a tényt.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

A hatalmas tolóajtók miatt hátra is kényelmes a beszállás, nyolc személy tökéletesen elfér az H1-ben


Itt van például a Hyundai H1-es, amely első látásra szerintem rémisztő, de majdnem minden ismerősöm azt mondta rá, hogy most már a koreaiak is egész pofás autókat tudnak tervezni. Hát, nekem nem jött be a formája, de meg kell köveznem magam, hiszen mindenki más szerint az adottságaihoz képest jól mutat. Végül is mit vártam egy négy kerékre fektetett, majdnem téglalap alakú hasábtól. Amennyire lehet, lekerekítették, és kétségtelen, hogy egyedi. Sőt, a kereskedésben láttam különlegesebb sárga színben is, ami jóval vidámabb, mint ez jellegtelen metálszürke. Egy egyedi fényezéssel tehát máris fel lehet dobni a megjelenését.

Semmi értelme többet foglalkozni a formájával, senki sem a megjelenése miatt vesz meg egy ilyen autót. Sokkal inkább az dönt, mekkora autót kapunk a pénzünkért. Legyen minél jobban pakolható, hét-nyolc ülés a minimum. (B kategóriás jogosítvánnyal legfeljebb kilencszemélyes autót vezethetünk.) Legyen még egy erős, de takarékos motorja, és ne legyen nagyon fapados.

A Hyundai H1 ezen szempontrendszer alapján tökéletes választásnak tűnik, de ezzel nem lóg ki a kategóriából, hiszen a Opel Vivaro/Renault Traficból, a Volkswagen Multivanból vagy éppen a Mercedes-Benz Vianoból is nagyszerű mikrobuszokat lehet összehozni. A Hyundainak velük szemben három nagyon erős pontja van: a motorja, a a felszereltsége, a harmadik pedig ezekből adódóan az ár/érték aránya.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Csak az anyagfelhasználás utal a kisteeherautókra, a felszereltség meglepően jó


Kevés olyan 2,5 literes turbódízel motorral hajtott mikrobusz van a kategóriában, amely 170 lóerős. A blokk a szükségesnél is dinamikusabban mozgatja a karosszériát, egy külföldi út alatt az is kiderül, hogy akár 150-160-nal is kényelmesen képes utazni. Igaz ilyenkor már egy kicsit hiányzik a kímélő hatodik fokozat, de az erőtartalékaival nincsen gond. Városban simán felveszi a gyorsabb személyautók ütemét, országúton erőből lehet előzni, autópályán pedig magabiztosan tartja a 130-140-et hegyre felfelé is.