A bárdolatlan Infiniti - Nissan 370Z teszt

Vágólapra másolva!
A kilúgozott, puha és csendes autók után néha nagyszerű élmény egy hangos, kemény, férfias autót vezetni. Ha az Infiniti G37 kupé a jól fésült úrifiú öltönyben, akkor a Nissan 370Z a kigyúrt, borostás, kócos hajú ikertestvére.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Automatikus váltóval is 5,6 másodperc alatt gyorsul százra
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Vezettem már az Infiniti G37S kupét, ami ugyan kicsit hosszabb a 370Z-nél, műszakilag mégis nagyon közeliek. A prémiumkupé kettővel több üléssel, fejlettebb extrákkal, jobb zajkomforttal és kifinomult összkerék-kormányzással rendelkezik, a feltűnőbb Nissan cserébe nagyobb teljesítményű, hangosabb, keményebb, és milliókkal olcsóbb.

Fotó: Pályi Zsófi [origo]

Az alsó légbeömlő a fékekhez vezeti a hűtőlevegőt


Annak idején nagyot szólt a 370Z elődje, a 350Z a kisautók és terepjárók specialistája, a Nissan egy klasszikus orr-középmotoros, hátsókerék-hajtású, viszonylag elérhető árú, 300 lóerő körüli teljesítményű, masszív építésű sportkocsival rukkolt ki. Emlékszem, hogy tesztelés közben sohasem tudtam megunni a 3,5 literes, Év Motorja-díjnyertes, V6-os blokk rekedt övöltését; ennyire gyönyörű motorhangot nyolc hengeren innen még nem hallottam, na és az a kézi váltó: a karhoz férfias erő kellett, de nagyon rövid utakon mozgott, közel járt álmaim kézi váltójához. Igaz, az ötöst kissé nehezen vette, de még ezt is megbocsátottam neki. Első-hátsó keresztmerevítőjével a karosszéria olyan masszívnak tűnt, mintha egyetlen darab acélból öntötték volna, külméreteit tekintve azonban kissé nagyobb volt a kelleténél, így a manőverezés nehézkes volt szűk helyeken.

Fotó: Pályi Zsófi [origo]

Megjelent egy kecses szpojler a csomagtartón


Talán éppen ezért, no meg a GT-R érkezése miatt döntöttek úgy a Nissannál, hogy a sportkocsi új nemzedéke kisebb lesz a réginél. Nem megszokott döntés ez az autóiparban, általában minden modell csak hízik a modellváltásnál, méretben és súlyban egyaránt. A 370Z hosszúsága 65, tengelytávja kereken 100 mm-rel lett rövidebb, a szélesség viszont 30 mm-rel nőtt, így teljesen mások az arányai, mint elődjének. Sokkal zömökebb, mint a nyúlánk 350Z, de középen karcsú, mint egy kólásüveg. Nemcsak kisebb, hanem 32 kilogrammal könnyebb is lett a 370Z a modellváltással, mivel már nem csak a motorháztető, hanem a két ajtó és a csomagtérfedél is alumíniumból készül. Pillesúlyúnak azért továbbra sem lehet nevezni a másfél tonnás Nissant, egy Audi TT a 3,2-es V6-os motorral és összkerékhajtással száz kilogrammal könnyebb nála.

Fotó: Pályi Zsófi [origo]

Tíz centiméterrel rövidebb a tengelytáv, a vezető középen ül


Hihetetlenül hosszú a motorháztető, ami gyalogosgázoláskor már felpattan tíz centimétert, hogy puhábbra essen a szerencsétlen. Vezető és utasa az autó közepe mögött ül, a korábban púpos tetővonal pedig már az A oszloptól kezdve lejt, akárcsak a nagytesón, a GT-R-en. Még a korábban sem túl szerény sárvédő-szélesítések is testesebbek lettek, így bőven befért alájuk a 19 colos felniszett is. Elöl 245, hátul 275 mm széles Bridestone Potenzákat visel a 370Z meseszép kovácsolt keréktárcsáin, az olcsóbb alapverzión speciálisan a 370Z számára kifejlesztett 18 colos Yokohama Advan gumik vannak.

Fotó: Pályi Zsófi [origo]

A bumeráng alakú hátsó lámpák a fényszórók alakját másolják


Bár nagyon hasonlít elődjére, laikusok azt is hihetik, hogy csak egy egyszerű modellfrissítést kapott a 350Z, pedig egyetlen karosszériaelem sem egyezik, és a részletekre is sokkal több figyelmet fordítottak. A szigony alakú első, és a bumeráng alakú LED-es hátsó lámpák a sajtófotókon még csicsásnak, oda nem illőnek tűntek a korábbi, egyenes vonalakkal megrajzolt lámpák után, élőben azonban rendkívül mutatósak, jól passzolnak az ívekkel és hajlatokkal megbolondított formához. Oldalt, a körbe foglalt Z-jelzés már indexként funkcionál, és egy diszkrét hátsó szárnyat is tettek a csomagtartóra - nem csak optikai tuningnak szánták, aerodinamikai szerepe is van.

Fotó: Pályi Zsófi [origo]

Nem néznek ki túl sportosan, de jól tartanak az ülések. És alacsonyan vannak


Az utastérben jobbak az anyagok, mint korábban, de azért még ne a német sportkupék szintjét várjuk el tőle. Az összeszerelési minőség viszont példás, még rossz úton sem nyikorgott semmi, vélhetően sok-sok év múlva is nagyon egyben lesz. Az alcantara kárpit nem csak az üléseken, hanem az ajtókon és a térdet támasztó puha párnán is megjelenik, amely különösen hasznos, mert nélküle bizony nyomná a térdet a széles középkonzol. Jó mélyen ülünk, ahogy egy ilyen jellegű autónál illik, a lábak nem lefelé, hanem előrefelé állnak. Érdekes, hogy a két első ülés nem egyforma, az utasé kicsit szélesebb, a vezetőé pedig kanyarban tart jobban.


Gyári videón a 370Z

Nem lett kisebb sem az utastér, sem a csomagtartó a rövidebb tengelytávtól, utóbbi használhatóságán még javítottak is, mivel már nem választja ketté a hátsó toronymerevítő (más helyeken lévő merevítésekkel pótolták), és a rolóval már eltakarható a poggyász a külvilág elől. Azért költözni ne ezzel az autóval próbáljunk, mert nem olyan sok az a 235 liter, a csomagtartó formája lapos és széles, a rugótornyok is rendesen csökkentik a használhatóságát. Bosszantó volt, hogy a csomagtartó nem mindig nyílt ki elsőre.

Fotó: Pályi Zsófi [origo]

Sokat javult a belső tér formaterve és minősége


Sajnos a kormányt csak függőleges irányban lehet állítani, de legalább megtartották az a jó hagyományt, hogy a műszerek együtt mozognak a kormányoszloppal, így sosem lesznek takarásban. Mivel a tesztautó a 650 ezer forintba kerülő automatikus váltóval rendelkezett, magnéziumból készült váltófülek is jártak az új Infiniti FX-ből kölcsönvett, jó fogású volán mögé. Ezek kanyarban nem fordulnak együtt a kormánnyal, de így is könnyű elérni őket, mert megfelelően nagyok, és a kapcsolást sem lehet elrontani velük, mint a BMW-kben, mert a jobb oldali csak a fel-, a bal pedig csak a visszaváltásra ad parancsot a vezérlő elektronikának. Szerencsére a víz-és olajhőmérséklet-mérőt sem spórolták ki a 370Z-ből, ami pont egy ilyen, száguldásra termett autónál létfontosságú.