Húszmilliós buldog - Volkswagen Touareg 3.0 TDI Bluemotion-teszt

Szebb, jobb, könnyedebb, és még a környezetet is kevésbé szennyezi. Az új Volkswagen Touareg receptje elvileg tökéletes, de mégis kissé íztelen, kevésbé karakteres, pár bosszantó hibával.

Fotó: Hirling Bálint [origo]
Nem mindenki rajong ezekért az autókért, de mégis egyre sikeresebbek
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A nagy prémiumszabadidő-autók versenye egyre élesedik, miközben a társadalmi ellenszenv erősödik. Nincs még egy ilyen vitatott kategória az autógyártásban: rengetegen ilyen monstrumra vágynak, miközben a környezetvédők ezekben az autókban látják a legfőbb ellenséget. Több országban már kis is akarták tiltani őket a belvárosból, de a kategória sikere mégis egyre nagyobb. Pont ezért a Volkswagen sem ülhetett a babérjain: az igen sikeres első Touareg napjainkra már erősen megkopott, ezért nem is olyan régen bemutatkozott az új.

Fotó: Hirling Bálint [origo]
Innen talán még hasonlít is a régire, de sokkal sportosabb a megjelenése

Körvonalaiban az újdonság hasonlít a régire, valójában mégis teljesen más: az új Volkswagen-arculatot vette fel az orra, és az egész kicsit sportosabb jelenség. Bár nem lett kisebb az új Touareg, a megjelenése könnyedebb, sőt valójában is könnyebb: állítólag kereken két mázsát spóroltak, ami a környezetre és a menetteljesítményekre is jó hatással van. A forma is áramvonalasabb, az igen kiváló háromliteres dízelmotor mellé pedig érkezett egy teljesen új nyolcfokozatú automata, amely egyrészt a fogyasztás további csökkentését célozza, másrészt nagy sebességnél csökkenti a zajszintet.

Fotó: Hirling Bálint [origo]
A futóműve nem győzött meg, de kényelmes

Nem is kell szégyenkeznie az új Touaregnek: olyan selymesen siklik az autópályán, hogy az ember hajlamos elaludni. Sokat segít a régi modellből is ismerős légrugózás, amelyben nem csak a hasmagasságot lehet állítani, hanem a rugózás keménységét is. Nekem kis fájdalom volt, hogy a Touareg mozgása bármilyen fokozatban túl lágy, a lengéscsillapítók ugyan keményednek, de a karosszéria dülöngélése megmarad. Ezért aztán kanyarokban hamar nyikorog a gumi, nem jó vele lendületesen haladni. A vezetési élmény így nem vetekedhet egy BMW X5-ösével, de ez csak azoknak fog fájni, akik szeretik a keményebb autókat. Ettől függetlenül komfort állásban kiválóan vasalja az úthibákat, nagyszerű benne utazni. A kormányzás egy kicsit talán túl feszesnek számít a kategóriában, de ez nekem inkább tetszett. A fékek és az új automata váltó is illik a prémiummodellhez.

Fotó: Hirling Bálint [origo]
Kiváló minőség, jó összeszerelés, fényüző extrák, de mégsem dobogtatja meg a szivet

Az utastér jó anyagokból összerakott minőségi termék, de hiányzik belőle valami izgalmas megoldás. Szép ez is, de nem éreztem azt, hogy milyen jó hangulatot áraszt. A térkínálat is több, mint amire szükségem lehet bármikor, hiszen magam mögé még úgy is befértem volna, hogy keresztbe teszem a lábam. A csomagtartó is hatalmas - nem marad más hátra, mint a menetteljesítmények értékelése.

Ne általánosítsunk, de...

Fotó: Hirling Bálint [origo]
Az elektronikai kiegészítők néha kellemetlen élményeket okoztak

A tesztautó egy kicsit elbizonytalanított. Sorra jöttek ki olyan hibák, amelyeknek ebben a kategóriában nem szabadna. Elsőként feltűnt: a jobb oldali A oszlopon a belső borítás bizony lóg. Később tolatni akartam, de a körbekamerázott autó bal oldali kamerája nem adott képet. Ezután nem sokkal már a jobb oldali sem működött, de végül megjavult minden.

A start-stop automatikákat az utóbbi időben egészen megszoktam, de a Touaregben lévő újra megutáltatta velem. Az első két napon kétszer fordult elő, hogy egy forgalmas kereszteződésben a zöld jelzésre nem tudtam elindulni, a motor ugyanis nem indult be. Meg sem próbálta, másodjára bizony még a vészvillogót is be kellett kapcsolnom. A kocsi semmire sem reagált, egy ötperces procedúra után volt csak hajlandó újra beindulni. Ezek után jobb a békesség alapon már az elindulás pillanatában inkább kikapcsoltam ezt a rendszert. Nógrádi kolléga mindössze egyszer vitte el az autót, ő start-stop nélkül is megszenvedett vele, öt percig nem tudta beindítani, aztán is így jártam vele kétszer.

A teszt végén a fotózás kedvéért pedig felemeltük az autót a légrugózás engedte maximális magasságba, ahonnan nem akart visszatérni. Pár méterrel arrébb egy újabb kísérletre aztán sikerült.


Érdekes módon jelenleg csak két turbódízel változatban kapható a Touareg, mi a kisebbet fogtuk vallatóra. A háromliteres erőforrás régi ismerős, igen kiváló darab, amit az is jól mutat, hogy ezt tették bele az új Porsche Cayenne-be. Nehéz lenne bármi rosszat mondani a 240 lóerős, 550 Nm-es nyomaték leadására képes motorra. Minden tartományban kifejezetten jól húz, az automatával együttműködve nagyon fitten mozgatja a karosszériát. A járáskultúrája is kiváló, csupán kis sebességnél pörgetve jön be az utastérbe kicsit bántó motorhang, de ez minden vetélytársra jellemző.

Fotó: Hirling Bálint [origo]
Az első ülések kényelmesek, a komfortérzet adott

Kevesebb mint nyolc másodperc alatt képes álló helyzetből százra gyorsulni, a végsebessége pedig 220 km/óra környékén van. Imponáló adatok, de a valóságban inkább a rugalmassága elvarázsoló. Na és a fogyasztása: autópályán akár nyolc liter körüli átlagra is képes, miközben a városban használva sosem ment 12 liter fölé. Összességében 10,5 literes vegyes átlag jött ki, ami az autó több mint kéttonnás tömegét, az állandó összkerékhajtást és az automata váltót figyelembe véve szép teljesítmény, bár erre is képesek a nagy konkurensek.

Cikkajánló

Forrás: Porsche

Forrás: BMW

Forrás: [origo]

Elmaradt brutalitás -
Porsche Cayenne

Száguldó dózerek -
BMW X5 M, X6 M

Kipróbáltuk a dízel Infinitit
- videóteszt



Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK