2,8 millió/négyzetméter - BMW 530d Touring

2011.01.28. 10:54

Minden téren egy kicsivel többet nyújt, mint amire egy átlagembernek valaha szüksége lehet. Talán pont ezért határozták meg úgy az árát, hogy nekik mindig is elérhetetlen legyen.

Fotó: Mudra László [origo]
Álmaink autója ritkán kombi, de ennek még ezt is megbocsátottuk
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Ha azt kérdeznék, mire költsenek el 25 millió forintot, azt választanám, hogy lakásra. De mit tegyünk, ha lakásunk már van, és a telerakott nokiás dobozok már csak a port fogják a könyvespolcon? Utazás rovatunk minden bizonnyal egy világ körüli luxusútra biztatná önöket, keressék fel a világ legszebb tájait, épített értékeit, járjanak legendák nyomában, vagy éppen napozzanak a világ legszebb strandjain. Ez azonban az autó rovat írása: szerintünk vegyenek egy autót!

Fotó: Mudra László [origo]
Az 530d Touring alapára 15,7 millió forint, de ez csak a kezdet

A többség biztosan valami egzotikus sportkocsiban gondolkozna, amely olyan gyönyörűen üvölt, és olyan szívbemarkoló gyorsulásra képes, mint az általunk már tesztelt Lamborghini. Félve jegyzem meg, hogy ezen olasz műremek egyharmadához elég a 25 millió, tehát a motorját megkaphatnánk a nappalinkba, vagy a nyers karosszériát letehetnénk a garázsba, de nem menne sehová. A másik nagy kedvenc, a Porsche 911 GT3 sem telik ki 25 millióból, tehát marad a BMW M3-as kategóriája, az még belefér. Mi azonban mást tanácsolunk, hiszen gondolni kell a családra is. Vegyen inkább egy BMW 530d Touringot, majd további összegyűjtött pénzéből pakolja bele a családot, és menjen el vele nyaralni, kirándulni, síelni. Ebben az autóban egy tehetős családapa tökéletes társra találhat.

Fotó: Mudra László [origo]
Csaknem öt méter hosszú, de úgy mozog, mintha sokkal kisebb lenne

De egy pillanatra repüljünk vissza a valóságba: Magyarországon az emberek nagy többségének még lakásra sincs ennyi pénze, nem hogy autóra, ezért a következő tesztet kérem, úgy olvassák, hogy meglátásai egy tökéletes világot feltételezve jöttek létre, amelyben senkinek sem jelent problémát ekkora összeget autóra áldozni.

Fotó: Mudra László [origo]
Gyönyörűek és kényelmesek a komfort ülések, de riasztó a feláruk

Senkit sem tudnék lebeszélni az 530d Touring vásárlásáról, de rábeszélni sincs elég meggyőzőerőm. Az ára mindent eldönt: akinek nincs az alapváltozatra 15 millió forintja, az sosem fog ilyet venni. Akinek van, és ebben a kategóriában nézelődik, három típus közül választhat: Audi A6 Avant, Mercedes-Benz E osztály T-modell és a BMW 5-ös Touring. Tudom, hogy egy megrögzött mercis sosem vesz BMW-t, mint ahogy ez visszafelé sem lehetséges. Azt sem állítom, hogy az 5-ös Touring jobb autó, mint az E-osztály kombi, de mégis több vonzerőt látok benne, pedig a csomagtartója jóval kisebb. Nem a külső adottságokra kell gondolni, hiszen a formájába akkor sem lennék szerelmes, ha maga Angelina Jolie táncolna a tetősíneken. Egyszerűen ez az autó elért egy szintre, amelyet már a nagyobb modellekben nehéz felülmúlni. Amit jelenleg a tesztautó tud, annál többre nem nagyon lehet szükség. Igazából ez is sok.

Fotó: Mudra László [origo]
Eddig a Mercedesekre mondták, hogy elegáns a belsejük, ez az ötös felveszi a versenyt

A BMW 5-ös sorozatának dicsőítését az 535i tesztjével kezdtük el, de nem is olyan régen már egy 530d járt nálunk, igaz az limuzin volt. Ez a motor az 5-ös GT-ben is tökéletes összhangban tette dolgát a nyolcfokozatú automatával, most sem keltett csalódást. Ugyanazt a fényűző kényelmet és nyugalmat kínálja, mint a Gran Turismo, de mindezt még tágasabban, még nagyobb csomagtartóval és kevésbé buszos kialakítással.

Fotó: Mudra László [origo]
Méretei és 1,8 tonnás önsúlya ellenére egészen sportos viselkedésre is képes

Vezetése mégsem ettől jó - inkább a szinte tökéletes harmónia miatt. A háromliteres turbódízel motor 245 lóereje bőven kielégíti még a sportos, dinamikus vezetésre vágyó emberek igényeit is. Szinte folyamatosan rendelkezésre áll az 540 Nm-es nyomaték, így nem jelenthet gond egy előzés, gyorsítás. A nyolcfokozatú ZF-automata remekül passzol a dízelhez, selymesen finoman vált, de nagyobb gázadásra is gyorsan reagál. Nagyon hosszú az utolsó fokozat, ezáltal autópályán alig forog a motor, nagyon csendes és keveset eszik. Ez utóbbi egyébként a modell nagy előnye: kilenc liter alatti átlagfogyasztással simán lehet közlekedni vele, de normálisan vezetve városban sem megy a fogyasztás tíz liter fölé.

Cikkajánló

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Forrás: [origo]

Forrás: Audi

Arany középút -
BMW 530d-teszt

Méltó az elődökhöz
Mercedes-Benz E 350 CGI

Hibridként is jön az
új Audi A6 - bemutató


Előző
  • 1
  • 2
Következő