[origo] címlap

hírek

levelezés

internet előfizetés

vásárlás

Keresés





Képdepó


Az új Suzuki Swift

Gyorskereső






Autó > Bemutató


Új autók







Használt autók







Hírlevél

E-mail:






Megjött a fényterű
2006. december 7., csütörtök, 12:33|Utolsó módosítás: 2007. január 22., hétfő, 12:48
A cikk betűmérete: kisebb nagyobb

December eleje van. Az elmúlt két hét alatt mindössze néhány percre bújt elő a nap az ólomszínű égből, és ezen még a Mikulásra kapott nagy mennyiségű csokoládé sem tudott javítani. Ugye ezek után senki sem csodálkozik, hogy mennyire örültem egy olyan autó bemutatásának, amelyet fényterűnek próbálnak eladni.


Ajánlat
Végre - Citroën C6 próba
Kicsi, de játékos - Citroën C2 1.6i-16V VTS
A Kacsák és a Zebihal - Citroën C3 1.6 HDi Exclusive
Innovatív szépség - Citroën C4 VTS 2.0i-16V

A Citroën szénné kereste magát az utóbbi években a Xsara Picassóval, amit csak a mostanság divatos hétüléses konkurensek tudtak nagy nehezen a víz alá nyomni. A francia gyár illetékesei természetesen nem sokat teketóriáztak, és piacra dobtak egy hétüléses Picassót, de hogy megmaradjon az extraprofit, a régi ötüléses változatot is tovább gyártják. Nem rossz ez a modellstratégia, az viszont egyenesen zseniális, hogy az új Picassót teletömték egy csomó hasznos és még több haszontalan kütyüvel és utána ráeresztették a marketingcsapatot, tessék eladni! Így lett az új Picasso fényterű, panoráma egyterű és még sok egyéb terű, azonban a lényegen ezek nem változtatnak: a C4 Picasso egy praktikus családi járgány öt kényelmes és két kevésbé komfortos kihajtható pótüléssel. Az autó négyféle felszereltségi szinttel választható, ám ezen túlmenően még számos egyéb extrával lehet tovább kerekíteni a végösszeget. Ilyen például a 80 ezer forintos felárért elérhető belső hangulatvilágítás, vagy a 60 ezer forintos parkolóradar, amely helyettünk méri fel a kiszemelt hely méretét és ad felvilágosítást arról, hogy milyen esélyekkel vágunk neki a tilitolinak.

Forrás: [origo]

Az új Picasso hazai bemutatkozáskor egy rövid kört is lehetett menni az autóval, így némi ízelítőt kaptunk a prezentáción oly sokszor emlegetett menetkomfortból és technikai arzenálból. Az autóba huppanva először ijesztő lehet a sok gomb, kapcsoló és kar, de ha megszokjuk, hogy a kézifék egy gomb formájában fent trónol a műszerfalon, továbbá a szellőzést nem középen kell állítgatni, hanem a kormány bal oldalán, akkor már félig-meddig nyert ügyünk van. A gombokkal ugyancsak telepakolt kormányról felpillantva némileg megérthetjük a fényterű kifejezést, ugyanis a kategória legnagyobb üvegfelületén "dőlt be" a decemberi szürkeség. Mint utólag megtudtam az üvegfelületek összmérete 5,2 négyzetméter, de ezt még tovább lehet fokozni egy "tiszta égbolt" fantázianevű napfénytetővel, így összesen 6,4 négyzetméternyi üveghez jutunk a Picassóval együtt. A szélvédő egyébként szinte észrevétlenül nyúlik a fejünk fölé, a szokatlan kialakításra csak a belógatott visszapillantó hívja fel a figyelmet, meg persze a fejünk fölött terpeszkedő tiszta égbolt, ami valamiért már hetek óta ólomszürke.

Forrás: [origo]

Az ülések kényelmesek, egyszerűen variálhatóak, állíthatók, a leghátsó ülések elővarázslásához egy kart kell mindössze meghúzni a csomagtartóban, de az összecsukás sem kíván nagyobb energiabefektetést. A poggyásztér alapesetben 576 liter, de ha összehajtogatjuk az üléseket, akkor közel két köbméteres helyre (egészen pontosan 1951 liter) pakolhatják a bőröndöket a sajtóanyagban feltüntetett vigyorgó családapák.

A motorválaszték két benzinesből és két dízelből áll, ám az autó karakteréhez egyértelműen a takarékos és nyomatékos gázolajos motorok passzolnak jobban. A belépőmodellnek szánt változatban egy 1,8 literes 127 lovas motor van, aki ennél többre vágyik és benzinpárti, az a 143 lóerős 2 literessel lehet elégedett. Dízelfronton egy 1,6 literes és egy 2 literes HDi található, előbbi 110 lóerővel, míg a nagyobbik blokk 138 lóerőt és 270 Nm-nyi nyomatékot produkál.

Forrás: [origo]

És végezetül a piszkos anyagiak: a Picasso legolcsóbb, 1,8-as benzinmotorral szerelt, Comfort felszereltségű változata 5,7 millió forintba kerül, míg a 2 literes dízelért a gazdagon felszerelt Exclusive kivitelben 8 milliót kérnek. A részletes árlistát itt lehet megnézni, míg aki a műszaki táblázatokban leli örömét, erre a linkre kattintva csalhat mosolyt az arcára.

A 4,59 m hosszú, 1,83 m széles és 1,66 m magas egyterűeket egyébként a spanyolországi Vigóban gyártják.

Nógrádi Attila



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva

[origo] legfrissebb


Földrengés volt a szlovák határnál

Bankpapírok a középpontban

Áramot is árul az osztrák Aldi

Úgy éreztem magam, mint egy prostituált

Megugrottak a piacok a remek makroadatokra

Használt autók



Fórum


Vezetünk - de hogyan is?

Benzin vagy Dízel?

OLDTIMEREK

Milyen autó a Suzuki Swift?

Kinek milyen gepkocsi tipus tetszik a legjobban ?


TIPP


autóriasztók


Forma-1


autók


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!