Vágólapra másolva!
Megtörtént az, ami idén még nem: Sebastian Loeb kikapott. Bár könnyen győzhetett volna, végül Hirvonen és Latvala is előtte végzett a szoros befutót hozó Török Ralin.
Vágólapra másolva!

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

A Ford a kettős győzelemmel mindkét bajnokságban vezet a nyári szünet előtt


Két nap után bő fél perc volt a világbajnok hátránya Hirvonennel szemben, viszont a vasárnapi körülmények mellette szóltak: a finnek kellett a porban mennie, és két, több mint 30 kilométeres gyorsasági várt a mezőnyre. Latvala tovább bonyolította a helyzetet, mivel épp kettejük közt áll a versenyben, és a rajtsorrendben is, így a finálé abszolút háromesélyes volt.

Galli egészségügyi problémái miatt (szombaton teljesen kimerült és kiszáradt a pilóta), a Suzukik pedig műszaki okokból nem indultak a záró napon. Hirvonen a lehető legrosszabbul indított reggel, az első gyorsasági rajtjánál lefullasztotta a Focus WRC-t, mintegy 10 másodpercet vesztegetett el előnyéből. A vezető trióból Latvala volt a leggyorsabb, Loeb minden igyekezete ellenére csak Hirvonennel szemben tudta csökkenteni hátrányát. A szakaszt egybéként Aava nyerte (nem először teszi ezt az észt), Mikkelsen előtt - ők már viszonylag tiszta pályán autózhattak. Sordo fellépett a negyedik helyre, Henning Solberget utasította maga mögé.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Loeb mindent megpróbált, de ezúttal csak a harmadik hely jutott neki


A két hosszú gyorsasági közé beiktatott rövid, megegyezett a csütörtöki teszten használt útszakasszal, így ismerős volt a pilóták számára. Nagy különbségek nem is alakultak ki, a záró szakasz előtt Hirvonen előnye 12 másodperc volt Latvala, és 24 Loeb előtt.

A drámai fináléban mindhármuk mindent kiadott magából, és ezt mindhármuk gumijai igencsak megsínylették. Végül Loeb engedett, inkább a biztos harmadik helyet választotta, mint egy esetleges defektet és a kiesést, így Hirvonen győzött. Csapatfőnöke szerint a fiatal finn élete legjobb autózását mutatta be vasárnap, de Latvalára is büszke lehet Malcolm Wilson, hiszen ő is legyőzte a világbajnokot.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Petter Solberg megbízható autózással hozta be az Imprezát a hatodik helyre


Összetettben így újra Hirvonen áll az élen, előnye három pont. Latvala feljött a harmadik helyre, melyet a betliző Atkinsontól vett át. A gyártóknál a Ford a kettős győzelemmel elhúzott a Citroëntől, a Subaru a harmadik, de nem túl meggyőző az előnye a Stobarttal szemben.

A PWRC-s mezőny ismét eléggé megfogyatkozott a verseny végére, de maradt a szombati állás az élen: Aigner győzött, és toronymagasan vezeti a tabellát, Sandell jött be másodiknak, az olasz Baldacci a harmadik.

Folytatás másfél hónap múlva, Finnországban, ahol szintén a Fordok az esélyesek. Utána viszont az aszfaltos versenyek következnek (az első Németországban), ahol Loeb a favorit, így egyelőre megjósolhatatlan a világbajnoki cím sorsa.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Aki pályát takarítva elöl ment, mindig lassabb volt a többieknél

A verseny végeredménye:

1.Hirvonen/Lehtinen Ford

4:42:07,1

2.Latvala/Anttila Ford

+0:07,9

3.Loeb/Elena Citroën

+0:25,7

4.Sordo/Marti Citroën

+2:25,6

5.

H. Solberg/Menkerud

Ford

+2:33,7

6.P. Solberg/Mills Subaru

+2:48,2

7.Wilson/Martin Ford

+4:24,2

8.

Rautenbach/Senior

Ford

+7:46,7


PWRC:

1.Aigner/Wicha Mitsubishi

5:02:21,6

2.Sandell/Axelsson Peugeot

+0:48,7

3.Baldacci/Agnese Mitsubishi

+3:01,0

A világbajnokság állása egyéniben:

1.Hirvonen/Lehtinen Ford

59

2.

Loeb/Elena

Citroën

56

3.

Latvala/Antilla

Ford

34

4.

Atkinson/Prevot

Subaru

31

5.

Sordo/Marti

Citroën

30

6.P. Solberg/Mills Subaru

20

7.

Galli/Bernacchini

Ford

17

8.

Rautenbach/Senior

Ford

16



A világbajnokság állása a gyártók közt:

1.

BP Ford Abu Dhabi WRT

99

2.

Citroën Total WRT

90

3.

Subaru WRT

53

4.

Stobart VK M-Sport Ford

41

5.

Munchi's Ford WRT

30

6.

Suzuki WRT

10



PWRC:

1.Aigner/Wicha Mitsubishi

30

2.

Ketomaa/Teiskonen

Subaru

14

3.

Sandell/Axelsson

Peugeot

14