Loeb magabiztosan vezet, Galli combcsontját törte

Vágólapra másolva!
A papírformának megfelelően a Németországban eddig veretlen Loeb minden gyorsaságit megnyert, és magabiztosan vezet a világbajnoki futam első napja után. Galli egy baleset során fának csapódott, és combcsontját törte.
Vágólapra másolva!

Alig 20 fok körüli hőmérsékletben rajtolt el péntek reggel a német rali mezőnye. A címvédő, s ezt a versenyt létezése óta mindig megnyerő Loeb azonnal társai tudtára adta, hogy idén is csak a második helyért harcolhatnak: az első szakaszon rögtön majd' hat másodperccel volt gyorsabb mindenkinél.

Mögötte már szorosabban következtek az időeredmények, Sordo, Hirvonen, és a Monte Carlo Rali után újra bekapcsolódó Duval négy másodpercen belül követték egymást. Az ötödik és hatodik helyen a két Subaru osztozott, ők a keményebb gumikeveréket választották, ezzel magyarázták a lemaradást.

Fotó: Topspeed / Bálint Richárd

Loeb ellenállhatatlan, a németországi szőlődombok útjain egyelőre idén is ő a leggyorsabb


A második, 23 kilométer hosszú gyorsaságin kamatozhatott volna számukra ezen választásuk, mivel a célban többek panaszkodtak a lágyabb keverékre voksolók közül, ám hátrányuk tovább nőtt az élmezőnnyel szemben. Hirvonen - aki a harmadik időt érte el - saját meglátása szerint túl sokat csúszkált, ahogy egyre melegedtek fel a gumik. Sordo hajszálnyival gyorsabb volt nála, a szakaszt "természetesen" Loeb nyerte.

Az első kör utolsó gyorsaságija tízkilométeres volt, és utána kiderült, hogy a győzelemre nem is, de a dobogóra mindenképp esélyes Duval miért teljesít ilyen halványan. Autójának sebességváltójával voltak gondok, illetve a belgának alig volt tapasztalata az idén használt Pirelli gumikkal. Loeb előnye már tizenöt másodpercre hízott a második helyen holtversenyben álló Sordóval és Hirvonennel szemben. Duval az említett problémái ellenére negyediknek jött fel, míg az ötödik helyért továbbra is a két subarus pilóta csatázott.

A szervizben kiderült, miért is választották a keményebb gumikeveréket, egyedüliként az élmezőnyből. Melegebb időre számítottak, akkor ők jártak volna jól, de így sem szenvedtek nagy hátrányt tévedésük miatt, mivel a többiek autóján a puha keverék meg túl puhának bizonyult.

Délután az első szakasz a reggeli nyitány ismétlése volt, Loeb, Duval, Sordo befutóval. A Stobart Ford szerelői kijavították Duval autóját, ennek köszönhető, hogy a belgának sikerült befurakodnia ex-csapattársa, és a helyét megöröklő spanyol közé. A suzukisok egyelőre nem tudták felvenni a ritmust, az előzőekhez hasonlóan itt is be kellett érniük a tizedik hely környékével.

Fotó: Topspeed / Bálint Richárd

Duval hamar visszaszokott a világbajnoki mezőnybe. A Stobart Forddal induló belga a hátralévő két napban még sok borsot törhet egykori kenyéradója, a Citroën csapat orra alá


Az ötödik szakaszon majdnem megtörtént a csoda: Hirvonen mindössze egy tizedmásodperccel volt lassabb Loebnél. Remek autózásának köszönhetően feljött a második helyre, Latvala pedig a hetedikről az ötödikre. Nem minden fordos számára alakult ilyen jól a gyorsasági. Az egyre jobb időket produkáló Galli féltávnál hatalmasat bukott, nagy sebességgel csúszott le az útról, A Focus WRC-t végül egy fa állította meg. Sajnos a pilóta meg is sérült, a közönségkedvenc olasz combcsontja törött el, melyet este már meg is műtöttek. Navigátorát, Bernacchinit megfigyelésre szintén kórházba szállították, de ő megúszta baj nélkül a kalandot. A baleset után rajtoló autók átlagidőt kaptak.

A napi utolsó, hatodik szakasz szintén félbeszakadt, már két autó után, a sok, veszélyes helyeken álló nézők miatt.

Az első versenynap után úgy tűnik, nem volt hiábavaló Hirvonen nyári aszfaltos továbbképzése, illetve a Ford legfrissebb fejlesztései: a pontversenyt vezető finn második helyen várhatja a folytatást. Sordo és Duval számára lesz lehetőség szombaton befogni őt, mivel a második nap igen hosszú lesz. Latvala hátránya az ötödik helyen már majdnem egy perc, ő várhatóan Petter Solberggel és Atkinsonnal fog küzdeni, az utolsó pontszerző helyért pedig Henning Solberg és Aava párbajozhat. Utánuk a Suzukik, illetve a népes privát WRC-s mezőny következnek, akik közt a hollandok vannak a legtöbben.

Fotó: Topspeed / Bálint Richárd

Egyelőre murván tűnik jobbnak a Suzuki, a lassú kanyarokkal tarkított pályákon sokat kapnak riválisaiktól. A műszaki hibák viszont elkerülték első nap az SX4 WRC-ket


A JWRC kategória éllovasa a cseh Prokop, pedig előzetesen Ogier és Burkart is esélyesebbnek tűnt. Pénteken mindössze négy szakaszt teljesítettek versenytempóban, szombaton ennek a duplája vár rájuk


A verseny állása az első nap után:

1.Loeb/Elena Citroën1:00:22,5
2.Hirvonen/Lehtinen Ford + 0:19,9
3.Sordo/Marti Citroën + 0:25,6
4.Duval/Chevaillier Ford + 0:38,7
5.Latvala/Anttila Ford + 0:55,7
6.P. Solberg/Mills Subaru + 1:00,9
7.Atkinson/Prevot Subaru + 1:34,0
8.H. Solberg/Menkerud Ford + 1:36,2


JWRC:

1.Prokop/TomanekCitroën1:04:59,6
2.Ogier/Ingrassia Citroën + 0:07,6
3.Burkart/Koelbach Citroën + 0:44,6