Loeb átvette a vezetést a rali-világbajnokságon

Vágólapra másolva!
Németországban továbbra is veretlen Sebastien Loeb, aki itt sorozatban hetedik diadalát ünnepelte, és ezzel összetettben is átvette a vezetést. Tovább fokozza a Citroën csapat örömét, hogy immár a gyártók közt is ők állnak az élen, mivel kettős győzelmet arattak, Sordonak köszönhetően. Remek vasárnapi teljesítménye után az aszfaltspecialista Duval állhatott még a dobogóra, további egy pontot elhalászva ezzel a negyedik Hirvonen elől.
Vágólapra másolva!

A péntek reggel elrajtoló 81 párosból viszonylag sokan, 74-en vágtak neki a Német Rali utolsó napjának. Loeb kényelmes előnnyel vezetett, így az is belefért, hogy az első gyorsaságin egy hajtűkanyarban lefullasztotta a C4 WRC-t. A szakaszt Duval nyerte, aki napról-napra barátkozott meg a Focus WRC-vel, és a körülményekkel. Szombat este még mindenki azt gondolta, hogy a belga "felsőbb utasításra" átengedi majd a harmadik helyet márkatársának, Hirvonennek, de erről szó sem volt. Latvala defekttel érkezett a célba, ezzel szombati borulása után újabb egy perces hátrányt gyűjtött, s a kilencedik helyre esett vissza.

Duval nagyon belejött, a következő gyorsaságin is ő volt a legjobb, és már nyolc másodperccel vezetett Hirvonen előtt. A finn pedig mindent megpróbált, jobb időt ért el mindkét gyári Citroënnél, de ez is kevés volt a szakaszgyőzelemhez. Atkinson Subarujának egyik lengéscsillapítója eltörött, az ausztrál versenyzőnek ez fél percébe, és az ötödik hely - amelyért csapattársával, Petter Solberggel meccselt - megszerzésének lehetőségébe került.

Forrás: [origo]

Duval szárnyalt vasárnap, mind a négy hosszú gyorsaságit megnyerte, és végül a dobogóra állhatott


Napközben a szervizben egyértelművé tette Malcolm Wilson, a Ford gárdájának első embere, hogy nincs csapatutasítás, ha Duval a gyorsabb, végezhet előrébb mint Hirvonen, bármennyire is jól jönne minden pont a finnek.

Ennek megfelelően a következő szakaszt is Duval nyerte, Hirvonen pedig már a pályán a részeredmények birtokában úgy döntött, hogy nem kockáztat, nem támad, inkább célba ér a biztos negyedik helyen. Loeb és Sordo már csak autókáztak, a többi pontszerző sem történt változás.

Az utolsó rendes gyorsaságin a legjobb időt ismét - vasárnap négyből negyedszer - Duval érte el, a hetedik helyért alakult még ki harc, az észt Aava a rövid, ám trükkös szuperspeciál előtt négy másodpercre közelítette meg Henning Solberget. A verseny központjának helyszínt adó Treier belvárosában rendezett közönségszórakoztató utolsó gyorsaságin hárman is azonos idővel végeztek az élen: Loeb, Petter Solberg, és az ifjú norvég, Mikkelsen.

Forrás: [origo]

Hirvonen hiába hozta élete legjobb formáját aszfalton, a három specialista gyorsabb volt nála. Új-Zélandon visszaveheti Loeb-től a világbajnoki elsőséget


Loeb végül sima győzelmet aratott, sorozatban a hetediket Németországban. Sordo újabb nyolc pontot könyvelhet el magának és csapatának, így mindkét tabella elején változás történt, sőt, Sordo is feljött harmadiknak. Duval harmadik pozíciója nem meglepetés, a belga igazi aszfaltmenő, idén a katalán és a korzikai pályákon is láthatjuk majd. Hirvonen negyedik helye csak elsőre tűnhet rossznak, a finn élete egyik legjobb teljesítményét nyújtotta szilárd burkolaton. Mögötte a két Subaru végzett, akik nem mentek rosszul, de a dobogós helyek sorsába egy percig nem szólhattak bele. Henning Solberg végül megtartotta hetedik helyét Aavával szemben, aszfalton tőlük is nagy szó a pontszerzés, hiszen mindketten inkább murván és hóban vannak otthon. Latvala ezúttal sem szerzett pontot, rajta kívül még Gardemeister fért be az első tízbe a Suzuki WRC-vel.

JWRC-ben nem változott a szombati sorrend, a tabellát eddig is vezető Ogier győzött. Burkart esélyesként indult pénteken, végül a második hely jutott neki, míg Bettega az R3-as Clioval harmadiknak érkezett a célba.

Forrás: [origo]

Loeb végig uralta a versenyt, jövőre a németországi futam előtt talán már fel sem vesznek tétet győzelmére a bukmékerek. 2002 óta kivétel nélkül ő volt itt a leggyorsabb


A Ford elvesztette a vezető helyet egyéniben és csapatban is, de igen gyors visszavágásban reménykednek: két hét múlva Új-Zélandon, murván rendezik a következő futamot. A papírforma szerint ott Hirvonen-Latvala kettős győzelem várható, de ehhez Loebnek is lesz alighanem egy-két szava.


A verseny végeredménye:

1.Loeb/Elena Citroën 3:26:19,7
2.Sordo/MartiCitroën + 0:47,7
3.Duval/ChevaillierFord+ 1:20,0
4.Hirvonen/LehtinenFord+ 1:30,1
5.P. Solberg/MillsSubaru+ 2:35,3
6.Atkinson/PrevotSubaru+ 4:45,9
7.H. Solberg/MenkerudFord + 5:36,2
8.Aava/SikkCitroën+ 5:37,8


A JWRC végeredménye:



1.Ogier/IngrassiaCitroën3:47:36,0
2.Burkart/KoelbachCitroën+ 3:34,2
3.Bettega/ScattolinRenault+ 5:14,4




A világbajnokság állása egyéniben:

1.Loeb/Elena Citroën 76
2.Hirvonen/Lehtinen Ford72
3.Sordo/Marti Citroën43
4.Atkinson/PrevotSubaru40
5.Latvala/AntillaFord34
6.P. Solberg/Mills Subaru27
7.H. Solberg/MenkerudFord 20
8.Galli/BernacchiniFord17




A világbajnokság állása a gyártók közt:

1.Citroën Total WRT 123
2.BP Ford Abu Dhabi WRT 115
3.Subaru WRT69
4.Stobart VK M-Sport Ford51
5.Munchi's Ford WRT19
6.Suzuki WRT13




JWRC:

1.Ogier/IngrassiaCitroën34
2.Gallagher/KielyCitroën25
3.Burkart/Koelbach Citroën24