WRC: Latvala továbbra is vezet, de semmi nem dőlt még el

Vágólapra másolva!
A Wales Rali második napján is sártenger várta a mezőnyt. Latvala továbbra is vezet, de Loeb nagyon közel áll hozzá. A Citroën már-már a zsebében érezheti a gyártók világbajnoki címét, a PWRC-ben pedig lassan mindenki pontot szerez, aki meglátja a vasárnapi célt.
Vágólapra másolva!

A Wales Rali első versenynapja Atkinsonék szuperspeciálon elszenvedett bukásával végződött. A Subaru legénységét az eset után kórházba szállították megfigyelésre, és bár mindketten egészségesek, az autó olyan mértékben sérült, hogy szó sem lehetett a folytatásról. Az ausztrál pilóta elmondta, hogy pályafutása legnagyobb balesetét élte át.

Szombat reggel a péntekihez hasonló időjárás fogadta a versenyben maradt párosokat. A fagypont körüli hőmérséklet, és az eső által egész éjjel áztatott saras pályák komoly izgalmakat ígértek a tervezetett hét szakaszra, amelyeket végül rendben megrendeztek.

Már az elsőn kiderült, hogy nagy terhet cipel magával az, aki elsőként indul, hiszen nem látja a többiek nyomait, nincs viszonyítási alapja a féktávokat illetően. Így történhetett meg, hogy Latvala - rá hárult a hálátlan szerep - a harminc kilométer alatt fél percet kapott a szakasz győztesétől, aki Sordo volt. A spanyol még a pénteki borulása után felzárkózni igyekvő, második időt futó Hirvonennél is 18 szekundummal volt gyorsabb, így máris az összetett második helyen találta magát. A pilóták többsége továbbra is szenvedett a jeges utakon, sokan visszasírták azt a korszakot, amikor még lehetett alkalmazni a pályákat előre feltérképező, és a pilótákat fontos információkkal segítő jégkémeket.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Loeb szokásához híven megfontoltan, hiba nélkül autózott. Bár a verseny előtt azt nyilatkozta, hogy ezúttal nem a győzelem számára a cél, hanem a csapat érdekeit tartja majd szem előtt, valószínűleg azért átfutott a fején, hogy a Wales Ralit még soha nem nyerte meg


A következő, tizedik szakasz az utolsó volt a pénteki meglepetésember Ogier számára. Az élete első WRC-s versenyét futó francia hibázott, lecsúszott az útról, és a partoldal úgy megdobta a C4 WRC-t, hogy az felborult. A másik tegnapi hős, Ostberg is azt gondolta hogy itt a vég, ugyanis a Subaru Impreza WRC furcsa hangokat kezdett hallatni, de megoldódott az ideiglenes üzemanyagellátási probléma. A gyorsaságit Latvala nyerte Loeb előtt, aki összetettben visszavette a második helyet Sordótól.

A szerviz előtti utolsó pályán ismét a spanyol volt a leggyorsabb, a rohamléptekkel felzárkózó Hirvonent előzte meg, aki pénteki borulása után elmondta, hogy hajt ahogy csak tud, de nem szeretne a hétvégén még egyszer a biztonsági övön lógni fejjel lefelé. A vezető Latvala-Loeb-Sordo trió mögött Solberg következett, a további sorrend délben Ostberg, Andersson, Duval, Henning Solberg volt. Valentino Rossi továbbra is adós volt a kiugró eredménnyel, bár elmondása szerint sokkal jobban érezte magát a kocsiban, mint az első napon.

Délután Hirvonen bizonyította, hogy mennyit is számít az, hogy ő nem az elsők közt hajt a pályára: a harminc kilométer alatt 15 másodpercet vert a szinte azonos időt futó Loebre, Petter Solbergre, és Latvalára. A gyártók világbajnoki címe ennek ellenére már alighanem elúszott a Ford számára, hiszen győzelmükhöz az kellene, hogy 12 ponttal szerezzenek többet a Citroën párosainál.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

A Suzukik még mindig jól tartják magukat, Andersson az ötödik, Gardemeister pedig a nyolcadik helyen áll a záró nap előtt


A napi utolsó erdei gyorsasági előtt az volt a kérdés, hogy Latvala lelassít-e azért, hogy átadja a vasárnapi első helyet, és az azzal járó hátrányokat Loebnek, vagy inkább elvállalja-e azt? Utóbbi mellett döntött, és meg is nyerte a szakaszt. Nem mindenkinek sikerült ilyen jól a 15 kilométeres sárdagasztás, Ostberg autója felmondta a szolgálatot, ráadásul még egy árokba is becsúszott, így a "nagyok" bajszát is megrángató ifjú norvég is a kiesők egyre hosszabbodó listájára került.

A Cardiffban rendezett szuperspeciál alig egy kilométeres volt, így bár Loeb volt a leggyorsabb, az állás változatlan maradt. Latvala előnye a záró nap előtt 7,3 másodperc, így korántsem dőlt még el semmi. Sordo harmadik helye a Citroën számára szó szerint aranyat ér egyelőre, Solberg pedig ismét hátulról kénytelen nézni a két élcsapat autóit. Andersson az ötödik pozícióban éjszakázik, Henning Solberg és Duval is alighanem megpróbálja vasárnap megelőzni. Az utolsó pontszerző helyen Gardemeister áll, így a sárgák büszkék lehetnek. Hirvonen szombati szárnyalásával kilencediknek jött fel, életben tartva a Ford reményeit, bár ez a remény lassan már csak tized százalékokban mérhető. Valentino Rossi egész nap barátkozott a körülményekkel, nagyjából a harmadik gyári Focus WRC-vel induló Al Quassimivel futott azonos időket, jelenleg a 14. hely az övé.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Sandell a PWRC sorozatban a kakukktojás, egyedül ő indul S2000-res autóval. Úgy tűnik, a sár fekszik a gépnek, mivel szombaton ő volt a társaság leggyorsabbja, és már a második helyen áll


Csillaghullás volt a PWRC-seknél, pénteken már búcsúzott a tabella éllovasa, Hänninen, szombaton kiesett Novikov, Nutahara, Prokop, és Al-Attiyah is, a nevesebb pilóták közül. Sandell remek napot zárt, és második helyre hozta fel az S2000-res Peugeot-t. Flodin vezet továbbra is, a bajnoki címért harcoló Aigner a harmadik.

A 2008-as szezon utolsó versenynapja négy gyorsasági szakaszt tartogat, amelyek mindegyike hosszabb 20 kilométernél. Loeb számára a szép búcsú, valamint a brit futamgyőzelem a tét, de Latvala biztosan nem adja majd olcsón a bőrét.


A verseny állása a második nap után:

1. Latvala/Anttila, Ford 1:47:52,4
2. Loeb/Elena, Citroën +0:07,3
3. Sordo/Marti, Citroën +0:27,9
4. P. Solberg/Mills, Subaru +0:52,5
5. Andersson/Andersson, Suzuki +2:06,1
6. H. Solberg/Menkerud, Ford +2:09,3
7. Duval/Giraduet, Ford +2:29,6
8. Gardemeister/Tuominen, Suzuki +3:33,0


PWRC:

1. Flodin/Bergsten, Subaru 1:55:43,8
2. Sandell/Axelsson, Peugeot +0:18,7
3. Aigner/Wicha, Mitsubishi +1:46,5