WRC: Latvala tetemes előnnyel vezet az első nap után

Vágólapra másolva!
Saját jogán is vezetne Jarri-Matti Latvala a Szardínia-rali izgalmakkal teli első napja után, hiszen ő volt a leggyorsabb. Elsőségét azonban a legnagyobb vetélytársak taktikai csatája biztosította be. Mivel az utolsó gyorsaságin Sebastian Loeb és Mikko Hirvonen egymást lassították a kedvezőbb szombati rajtpozíció érdekében, Latvala előnye majdnem 40 másodpercesre nőtt, ez pedig nem kevés. Tudósítás a helyszínről.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Latvala hiba nélkül autózott, és nem taktikázott. Jutalma 40 másodperc előny, melyet a hátralévő két napra kellene beosztania


Az olbiai szervizparkból a sziget közepe felé vette az irányt reggel a Szardínia-rali mezőnye, ahol három hosszú szakasz várt rájuk. Eredetileg Sebastian Loeb, Daniel Sordo, Mikko Hirvonen lett volna a rajtsorrend, a spanyol azonban már az első rajtból késett három percet, emiatt Hirvonennek kellett másodikként a pályára hajtania. Kevesen gondolták, hogy a Citroën csapat már ilyen korán elkezdi a taktikázást, pedig alighanem ez történt, annak ellenére, hogy a pilóta turbóhibára hivatkozott. Autója azonban hirtelen megjavult, és alkalmassá vált egy harmadik idő elérésére. A szakaszt Latvala nyerte, aki egyrészt igen gyors volt, másrészt - a bajnokságban elfoglalt rossz pozíciójának köszönhetően - hetedikként, már tiszta pályán rajtolt. Mögötte Hirvonen következett, a finn szerencsére meggyógyult csütörtöki gyengélkedése után. Többeket már ekkor technikai problémák hátráltattak: Petter Solberg Citroen Xsarája túlmelegedett a szakasz végén, e nélkül a norvég véleménye szerint a legjobb időt futhatta volna, Malcolm Wilson kocsijában pedig a hidraulikus rendszer mondott csődöt, emiatt a hagyományos módon kellett váltani, és a hajtás sem működött rendesen.

A második gyorsaságit Sordo nyerte hajszállal az egy pillanatra lefulladó Latvala előtt, utánuk pedig meglepetésre Sébastien Ogier futotta a legjobb időt. A fiatal francia szintén kedvező rajtpozíciójából profitált, és megelőzte ezzel a nagyokat is. Ők - Loeb és Hirvonen - a csúszós pályára panaszkodtak. A harmadik szakaszon Latvala alaposan megnövelte előnyét, Loeb jött fel mögé, akinek ekkor - a nap felénél - már 14,6 másodperces hátránya volt. Hirvonen kissé lemaradt, volt egy kis kalandja, amelyet autója sértetlenül úszott meg. Nem így Sordo, aki telibe kapott egy követ, amely megsértette a futóművet. A spanyol ezzel további 30 másodperces hátrányt gyűjtött.

Forrás: [origo]

A Citroën csapat korán beáldozta Sordot Loeb érdekében. Az hogy mennyire volt kifizetődő a csel, vasárnap délután derül majd ki


A szervizparkba visszatérve a negyedik helyen álló Petter Solberg igen optimistán nyilatkozott autója változásairól, hiszen a Xsara 2006-os specifikációjúvá lépett elő. Az élen álló trió különböző spekulációkba kezdett a taktikát illetően, senki nem szeretett volna szombaton az élről rajtolni. Mikko Hirvonen viccesen már meg is szellőztette, hogy neki majd a váltója fog rakoncátlankodni. Márpedig valakinek elsőnek is kellett lennie a nap végén, három gyorsasági hivatott eldönteni, hogy ki lesz az.

Az első szakasz ismétlésén újra Ford kettős győzelem született, Sordo pedig ismét késett, újabb 30 másodpercért. Villagra volt az első WRC-s kieső, az argentin kuplunghiba miatt fejezte be a versenyt. Az ötödik gyorsaságin Ogier is búcsúzott, egy sziklát talált az addig remeklő, ötödik helyen álló pilóta. Henning Solberg a géptetőt hagyta el, de szerencsére a malőr nem nagyon hátráltatta.

Forrás: [origo]

Petter Solberg egyelőre remekel a felújított Xsarával, pedig többször is vészprogramra kapcsolt az autó, túlmelegedés miatt. Szombaton cél a dobogó


Mindenki a pénteki utolsó pályára koncentrált, annak is legvégére, és várta, hogy ki mennyire veszi el a gázt. Loeb az utolsó szektorig remek időt produkált, ám a cél előtt hirtelen lelassult, és 23 másodpercen keresztül egy helyben állt. A mögötte érkező Hirvonen megkapta az információt, ő is visszavett a tempóból, de nem eléggé, így három másodperccel a francia elé került. Szegény finn egyszerűen nem hitte el, hogy Loeb ennyire lelassított, alaposan elrontotta a dolgot. Latvalának azt az utasítást adta a Ford csapatvezetése, hogy nyomja a gázt ahogy tudja, így majdnem 40 másodperces vezetésre tett szert a pilóta. Ezzel együtt nehéz szombatra számít, előnye hamar elolvadhat. A negyedik helyen Petter Solberg érkezett, alig lemaradva Loebtől, mögötte pedig Novikov és Henning Solberg áll. Östberg és Sordo zárja az első nyolcat, utóbbi hátránya is mindössze másfél perc Latvala mögött.

Kubica lehet, hogy indul a lengyel futamon

A Formula-1 lengyel sztárja, Robert Kubica a minap meglepte magát egy raliautóval, nevezetesen a Jan Kopecky tulajdonában lévő Skoda Fabia WRC-t vásárolta meg. A Szardínia-rali szervizparkjában terjedő hírek szerint nemcsak hobbiautónak használná az utolsó fejlesztésű kocsit Kubica, hanem elindulna vele június végi lengyel világbajnoki futamon. A sorozat először látogat el a pilóta hazájába, s ez kiváló alkalom lenne arra, hogy kipróbálja tudását a raliban is.

Forrás: [origo]

Raikkönen példája lebeghetett Kubica előtt, amikor raliautót vásárolt. A finn pilóta télen két versenyen is indult egy S2000-res Abarth Puntóval



A PWRC-ben három márka csatázott egymással. Nyert gyorsaságit a Mitsubishi, a Skoda és a Subaru is, a nap végén - hihetetlenül szorosan - a svéd Flodin vezet Imprezájával. Sandell 0,7 másodperccel marad el tőle, míg Al-Attiyah hátránya is csupán hat másodperc. A Mayer/Tagai páros óvatos autózása egyelőre meghozta eredményét, ismét pontszerző, hetedik helyen állnak. A JWRC mezőny is kemény küzdelmet folytatott, Prokop vezetett, de egy műszaki hiba miatt visszaesett. Később a Suzukikat hátráltatta egy rejtélyes üzemanyagpumpa-hiba, úgyhogy az első nap végén a Renault-t hajtó helyi versenyző, Bettega áll az élen.

Az összetettben is, és a kisebb kategóriákban is nagy a küzdelem. Szombaton a verseny legkeményebb napja következik, újabb hat gyorsaságival, várhatóan 35 fok körüli hőségben.

A verseny állása az első nap után:

1.Latvala/AnttilaFord Focus RS WRC1:24:14,5
2.Hirvonen/LehtinenFord Focus RS WRC+39,8
3.Loeb/ElenaCitroën C4 WRC+42,8
4.P. Solberg/MillsCitroën Xsara WRC+46,4
5.Novikov/MoscattCitroën C4 WRC+1:04,7
6.H. Solberg/MenkerudFord Focus RS WRC+1:08,2
7.Östberg/EnganSubaru Impreza WRC+1:16,6
8.Sordo/MartiCitroën C4 WRC+1:37,3
9.Mayer/TagaiSubaru Impreza WRC+15:15,2


PWRC:

1.Flodin/Bergsten Subaru Impreza 1:31:25,5
2.Ligato/Garcia Skoda Fabia S2000 +0,7
3.Al-Attiyah/Bernacchini Subaru Impreza N14 +6,0
7.Mayer/Tagai Subaru Impreza +8:04,2


JWRC:

1.Bettega/Scattolin Renault Clio R3 1:32:16,3
2.Kosciuszko/Szczepaniak Suzuki Swift S1600 +15,7
3.Prokop/Tomanek Citroën C2 S1600 +21,8