Latvala a lengyelországi baklövés után érthető módon óvatosabban hajtott a szuperspeciálon, de a terepen ő volt a leggyorsabb. Feladata Hirvonen és a csapat segítése, eddig tökéletes munkát végez
Már csütörtök este, a villanyfény mellett megrendezett szuperspeciállal megkezdődött a korábbi helyszínéről az ország másik felébe elköltözött Ausztrál-rali. A murvagumi-aszfaltos pálya párosítás Ogiernek feküdt leginkább, mindkétszer ő futotta a legjobb időt a 2,55 km hosszú szakaszon. A verseny érdemi része másnap kezdődött, a szokásosnál több, viszont rövidebb gyorsasági szerepelt a tervezett programban. A szemerkélő esőben Latvala teljesítette az első pályát a legrövidebb idő alatt. A következő - amely jóval hosszabb volt a többinél - Hirvonennek kedvezett, aki már a verseny előtt elmondta, hogy a kurta pályák nem annyira fekszenek neki. A finn jó eredménye alaposan összerázta az élmezőnyt, az első öt helyezett hat másodpercen belül állt ekkor, Latvala, Ogier, Hirvonen, Loeb, Sordo sorrendben.
Ezután újra az első pálya ismétlődött, Sordo szakaszgyőzelmével. A fordosok nem nagyon remekeltek a technikás, viszonylag lassú pályán, ők inkább a következő, jóval tempósabb szakaszra készültek - hiába. A pályán magukat környezetvédőknek nevező illetők jelentek meg, akik sziklákat helyeztek el az úton, emiatt törölni kellett a gyorsaságit. (Néhány héttel ezelőtt egy szervezet szerette volna meghiúsítani a verseny megrendezését, ám bíróság mondta ki, hogy az esemény nem tesz kárt az élővilágban, a szervezők pedig a szokásosnál is nagyobb körültekintéssel figyeltek a természet megóvására.)
Négyből négy szakaszgyőzelem Ogier mérlege a belvárosi pályán. Mivel a murván is remekül ment neki, a második helyről várhatja a folytatást
Az incidens után az erdős rész felé vette az irányt a mezőny, ott pedig ismét Latvala futotta az első időt, nyomában Ogierrel. Bár a különbségek minimálisak voltak, már ekkor látszott, hogy - többek között kedvező rajtpozíciójukból fakadóan - ők egy kicsit gyorsabbak a vetélytársaknál. Loeb autóját egy apró műszaki hiba lassította, nem lehetett padlóig nyomni a gázpedált, de az etapon sikerült orvosolni a versenyzőknek a bajt. Al Quassimi volt az első WRC-s kieső, egy sziklához csapta a Focus futóművét, amely kiszakadt a helyéről. A szervizelési lehetőség előtt hátralévő két gyorsaságin Latvala és Ogier oda-vissza verték egymást, előnyük már több mint tíz másodpercre nőtt az üldőző hármas, Sordo, Loeb és Hirvonen előtt.
Petter Solberg: C4 WRC
|
Délután a Ford pilótái folytatták a legjobban, kettős szakaszgyőzelmet szereztek a délelőtt már használt, így már letisztított pályán. Ezek után a program némileg módosult, hiszen újra az a gyorsasági következett volna, amelyet délelőtt sem tudtak megrendezni, így az autók ezt kikerülték. A szuperspeciál előtt még két pályát teljesített a mezőny, és mindkettőn ismét kettős Ford győzelem született, melynek köszönhetően Latvala némileg elhúzott Ogiertől, Hirvonen pedig beérte Sordót és Loeböt. Ebben közrejátszott az is, hogy mivel a szombati rajtsorrendet az ezen szakasz utáni állás határozta meg, a Citroën pilótái lelassítottak a cél előtt, továbbá ők kopott gumikon futottak - készülve az esti, aszfaltos pályára, ahol a használt murvás abroncs sokkal jobban tapad, mint az új. A taktikázás bevált, a többezres közönség előtt mindkétszer ismét Ogier érte el a legjobb időt, ezzel 2,2 másodpercre csökkentette hátrányát Latvala mögött. A harmadik helyre Loeb jött fel, aki csupán egy tizeddel előzi meg Sordót, Hirvonen egy másodpercen belül követi őket. A hatodik a leginkább a szuperspeciálon villogó Henning Solberg, őt Wilson, Villagra és Rautenbach követik.
A tizedik helyen a PWRC mezőnyét vezető új-zélandi Mason/Mason páros áll Subaru Imprezával, a kategóriában Prokop áll a második helyen, akit napközben egy ideiglenes technikai probléma lassított le. Harmadik - egy tizeddel lemaradva - Sousa, mögötte újabb 0,1 másodpercre a legjobb ausztrál, Crocker következik, a bajnokságot vezető Araujó az ötödik.
Neal Bates a PWRC étékelésében a hatodik helyen áll az S2000-es Corollával. A világbajnokságon most debütál az autó, s egyelőre hiba nélkül üzemel
Mindössze 38 páros maradt versenyben az első nap után, rájuk tíz szakasz vár szombaton. A nézőkre pedig alighanem különleges izgalmak, hiszen még a vártnál is szorosabb az élmezőny.
A verseny állása az első nap után:
1. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 53:21,4 |
2. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +2,2 |
3. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | +22,7 |
4. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +22,8 |
5. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +23,6 |
6. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | +51,3 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +1:42,4 |
8. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | +2:04,6 |
A verseny az első nap után, PWRC:
1. | Mason/Mason | Subaru Impreza WRX STi | 57:37,7 |
2. | Prokop/Tomanek | Mitsubishi Lancer Evo IX | +15,3 |
3. | Sousa/Carvalho | Abarth Punto S2000 | +15,4 |