Finn-rali: Hirvonen óriásit esett, Latvala vezet

Vágólapra másolva!
Felemás napot zárt a Ford pénteken, mivel Hirvonen vezető helyről esett ki, de Latvala átvette a helyét. Az ifjabbik Solberg üldözi őt, akinek bátyja szintén nagyot borult.
Vágólapra másolva!

Forrás: Ford

Ezekben a pillanatokban még az első helyen állt Hirvonen, és az újabb győzelem felé repült. Néhány másodperccel később az autó ronccsá vált, de azt mondta a finn, hogy az ő lelke nem tört meg


Az elmúlt napok kánikulai hősége után péntekre virradó éjjel eső frissítette fel a levegőt, és áztatta el kissé az utakat. Sárról azért nem volt szó, mindössze a port tüntette el a csapadék, illetve egy-két helyen maradtak nedvesek a pályák. Már korán reggel hihetetlen mennyiségű néző özönlötte el a környéket, de a jó szervezésnek hála ez szinte semmiféle gondot nem okozott.

A hosszú nap reggeli első gyorsaságiján kettős Ford-győzelem született, Hirvonen és Latvala át is vették a vezetést Petter Solbergtől. Mögöttük hamar kialakultak az egymással viaskodó párok: Petter Solberg Loebbel, Sordo Ogierrel, míg Kankkunen Räikkönennel találtak egymásra. A következő pályán is Hirvonen volt a leggyorsabb, egyértelműsítve győzelmi szándékát. Csapattársa viszont kissé visszaesett, mivel súrolt egy póznát, amely kiverte a szélvédőjét. A régebbi Focus WRC-t hajtó Arolainen sokkal rosszabbul járt: egyszerűen felrobbant autójának motorja, így kiesett a versenyből.

Forrás: AFP

Räikkönen idén sem társasági ember: ahol a többszörös világbajnokok is elvegyülnek és mókáznak, ő ki sem száll az autójából és a telefonját nyomkodja. Egyelőre eredményei sem túl fényesek, de a pontszerző hely a kiesők jóvoltából biztosított


Rövid szusszanás után visszatért a mezőny az első pályára, a részidők ismét Hirvonen szakaszgyőzelmét ígérték, ám egy ugrató után - amelyet korábban a kedvenc kanyarjaként említett a finn - rosszul ért földet autója, a végeredmény egy ötös szaltó, és totálkár volt. Sem a pilótának, sem a navigátornak nem esett baja, a lelki fájdalom viszont annál nagyobb volt. Petter Solberg örökölte meg a vezető helyet, melyet a következő szakasz után is megtartott, ahol Sordo érte el a legjobb időt. A Subaru WRC-vel versenyző Östberg defektet kapott, három percébe került mire elhárította a hibát.

Már dél volt, mire az autók visszatértek a szervizbe, fél óra volt helyreállítani a négy gyorsasági okozta károkat. Petter Solberg alig több mint egy másodperccel vezetett Latvala előtt, mögöttük Sordo, Ogier, Loeb volt a sorrend. Henning Solberg állt a hatodik helyen, utána Wilson, majd Räikkönen, Al Qassimi és Kankkunen.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

Szemmel láthatóan élvezte a nap minden pillanatát Kankkunen. Az "öreg" a helyezésére is büszke lehet, a hetedik pozícióban áll


Délután Latvala egy legjobb idővel megkezdte a támadást az első helyért, a Ford viszont újabb autót veszített: Al Quassimi is baleset áldozatává vált. Ő is felborult, épp ott, ahol tíz esztendővel ezelőtt Petter Solberg is összetört egy Focus WRC-t. Loeb visszacsúszott a hatodik helyre, nem kedvezett neki, hogy elsőként kellett indulnia, ő takarította az utat.

A következő szakaszon Latvala átvette a vezetést, míg Ogier feljött a harmadik helyre, Sordo kárára. Henning Solberg ért még el kitűnő eredményt, harmadik időt futott, ám ez volt számára a hétvége utolsó befejezett szakasza: a következőn - melyet Loeb nyert - egy hármas ugratón elveszítette uralmát a Stobart-Ford felett, s az autó néhány bukfenc során teljesen összetörött. Érdekesség, hogy a roncs saját lábán távozott a helyszínről, de a további folytatásról szó sem lehetett.

Időközben Kankkunen bemelegedett, egyre jobb időket futott, és megelőzte Räikkönent még egy tíz másodperces büntetés dacára is. A mezőny újra teljesítette az előző két pályát, az egyiken ismét Latvala, a másikon pedig Loeb autózta a legjobb időt. A világbajnok ezt a szakaszt 133 km/h-s átlaggal abszolválta, ez pedig még a hírhedten gyors Finn-rali történetében is abszolút rekord.

Forrás: Stobart Ford

Akár a dobogóért is harcolhatott volna Henning Solberg, de túlvállalta magát, és gyakorlatilag megsemmisítette a narancsszínű Focus WRC-t


Este a versenyzők visszatértek Jyväskylä-ba, ahol ismét teljesítették a csütörtök esti sípályás gyorsaságit. Újfent Petter Solberg érte el a legjobb időt, ám a sorrend nem változott, így a norvég az első nap után csak a második Latvala mögött. Ők ketten vívnak a győzelemért, a mögöttük álló három Citroën nem nagyon siet - előnyük kényelmes a hatodik Wilson előtt, Loebnek pedig bőven megfelel az a harmadik hely, melyre nyilvánvalóan előzékeny csapattársai jóvoltából számíthat majd. Hetedik Kankkunen, nyolcadik Räikkönen, utánuk már az S2000-es autók következnek.

Az SWRC kategóriában eleinte a bajnokságot is vezető Ketomaa állt az élen, ám ő a déli szervizből már nem ért el a következő szakasz rajtjába, és kiesett. Hänninen vette át a helyét, ő Rantenent és Andersson előzi meg. A PWRC-sek között az észt Tänak vezet, Flodin és Paddon előtt. A magyarok remekül állják a sarat, a 46. helyen futottak be, autójuk karcmentes. Szabóék hangulata kiváló, remélhetőleg így marad ez szombat estére is.

A rali záró napján további nyolc szakaszt kell majd leküzdeni, melyek mindegyike igen hosszú, aki felgurul majd este a céldobogóra, méltán lehet majd büszke magára.

A verseny állása az első nap után:

1.

Latvala/Anttila

Ford Focus RS WRC

1:10:30,7

2.

P. Solberg/Patterson

Citroën C4 WRC

+9,1

3.

Ogier/Ingrassia

Citroën C4 WRC

+21,8

4.

Loeb/Elena

Citroën C4 WRC

+32,0

5.

Sordo/Marti

Citroën C4 WRC

+43,7

6.

Wilson/Martin

Ford Focus RS WRC

+2:35,3

7.

Kankkunen/Repo

Ford Focus RS WRC

+3:10,7

8.

Räikkönen/Lindström

Citroën C4 WRC

+3:18,2

9.

Hänninen/Markkula

Skoda Fabia S2000

+3:44,3

10.

Rantanen/Lukka

Skoda Fabia S2000

+4:25,4

46.

Szabó/Szabó

Mitsubishi Lancer Evo IX

+15:44,0



A verseny állása az első nap után, SWRC:

1.

Hänninen/Markkula

Skoda Fabia S2000

1:14:15,0

2.

Rantanen/Lukka

Skoda Fabia S2000

+41,1

3.

Andersson/Fredriksson

Skoda Fabia S2000

+54,1



A verseny állása az első nap után, PWRC:

1.

Tänak/Sikk

Mitsubishi Lancer Evo X

1:17:06,9

2.

Flodin/Bergsten

Subaru Impreza STi

+9,1

3.

Paddon/Kennard

Mitsubishi Lancer Evo X

+21,8