Lehullt a lepel az új Volkswagen Golfról

Vágólapra másolva!
Európa legnépszerűbb autója alapos ráncfelvarráson esett át, az új LED-es lámpákon kívül gesztusvezérelhető infotainment rendszert, digitális műszerfalat, önvezető rendszert és új benzinmotorokat is kapott.
Vágólapra másolva!

Három évvel a világpremier után mutatkozott a hetedik Golf alaposan felfrissített változata, amely azonban

még nem a nyolcadik generáció,

az ugyanis csak 2019-ben érkezik meg.

Forrás: Dén Mátyás

Kívülről alig változott meg a Volkswagen sikerautója, lecserélték a lökhárítókat, a lámpatestek viszont csak belül kaptak új rajzolatot.

Már alapáron járnak a LED-es hátsó lámpák,

a szintén LED-technikájú fényszórókban kettős C alakú nappali fény jelent meg. Természetesen új felniket és színeket is kapott a Golf, ahogy az egy ráncfelvarrásnál elvárható.

Forrás: Dén Mátyás

Belül elsősorban az elektronikai rendszereket újította meg a Volkswagen, aminek azonnal látható jele a feláras, Passatból ismert, 12,3 colos digitális műszerfal bevezetése.

Teljesen új infotainment rendszerek is érkeztek 6,5–9,2 colos érintőképernyőkkel, a drágább változatok a hang és érintés mellett már

gesztusokkal (kézmozdulatokkal) is vezérelhetők,

ami azért nagy szó, mert ez a technológia eddig csak a 7-es BMW-hez volt elérhető.

Forrás: Dén Mátyás

A csúcsot jelentő Discover Pro infotainment rendszer HD felbontású képernyőt kap, a középkonzolon a hagyományos gombokat kapacitív panelek helyettesítik, amelyeket egy üvegburkolat alá rejtettek.

Forrás: Dén Mátyás

Teljes lett a vezetéstámogató rendszerek kínálata is,

a Torlódás asszisztens 60 km/h alatt teljesen át tudja venni az autó felett az irányítást,

ami főképp közlekedési dugókban könnyíti meg a vezető dolgát.

Forrás: Dén Mátyás

Az 1,4-es TSI motort az új fejlesztésű, 1,5 literes TSI Evóra cserélték, amely 150 és 130 lóerővel (Bluemotion) lesz választható, hivatalosan 4,9 és 4,6 literes átlagfogyasztással. Hozzájárult a kedvező fogyasztási értékekhez, hogy

részterhelésnél a motor lekapcsolja két hengerét,

a gyengébb változat pedig még annyival tud többet, hogy Miller-ciklus szerint is működhet, és változó geometriájú a turbója.

Forrás: Dén Mátyás

Erősödtek a GTI változatok is, a kétliteres TSI az alapváltozatban 230, az elektronikus önzáró differenciálművel szerelt Performance Editionben pedig 245 lóerőt ad le.

A régi hatfokozatú DSG automata váltót egy takarékosabb és gyorsabb hétfokozatú váltja le az erősebb motoroknál.

Fejlődött az elektromos e-Golf is, a hatótávolságát 300 kilométerre növelték az új akkumulátorral.

Forrás: Dén Mátyás

A frissített Golf előértékesítése már decemberben elkezdődik, az első példányok várhatóan tavasszal érkeznek meg a kereskedésekbe, az ígéretek szerint

az alapváltozatok a gazdagabb felszereltség ellenére nem drágulnak.