[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] egészség > !ALROVAT_NEVE

Tudomány Terhesség influenza D-vitamin
Címkék:gyermekegészség,gyermek,pszichológia,gyermekvállalás egyedül,munkavállalás,női egészség,gyermekvállalás,pszichológiai vizsgálat

Árt-e a kisgyereknek, ha az anya korán munkát vállal?

[origo]|2011. 07. 25., 5:54|Utolsó módosítás:2011. 07. 24., 20:48|

Sok szülőnek okoz dilemmát, hogy az állásukat tartsák-e meg, vagy inkább otthon maradjanak a gyerekkel. Nekik jelenthet jó hírt az a brit kutatás, amely az anya munkavállalása és a gyermek érzelmi fejlődése közti kapcsolatot vizsgálta. Az ENSZ Gazdasági és Szociális Tanácsa által támogatott kutatás szerint nincs jelentős káros hatása a gyermek fejlődésére, ha az anya munkát vállal már a gyermek első életéve alatt.

 

Forrás: AFP

JÁTSSZ ONLINE!

"Néhány korábbi kutatás eredményei azt sugallák, hogy rossz hatással lehet a gyermek érzelmi fejlődésére, ha az anya dolgozik az első életéve alatt. Mi nem találtunk bizonyítékot arra, hogy ez bármilyen módon károsan hatna a gyerek viselkedésére a későbbiekben." - összegezte a brit kutatás eredményeit Dr Anne McMunn, a University College London munkatársa. Sőt, általánosságban elmondható, hogy a kutatók több viselkedési problémát találtak az olyan családokban, ahol az anya nem dolgozott, vagy mindkét szülő otthon volt. Ha az anya nem dolgozott, az ugyanis sokszor szegénységgel, aluliskolázottsággal, depresszióval járt együtt.

Nagy-Britanniában a szoptató anyák 66 százaléka dolgozik, közel 30 százalékuk főállásban. A vizsgálatba a kutatók 19 ezer, 2000-2001-ben született gyereket vontak be, akiknek érzelmi viselkedésüket három- és ötéves korban is felmérték.

A legtöbb viselkedési nehézség a két nem dolgozó szülővel élő gyerekeknél van

Az olyan családokban, ahol a szülők együtt éltek, és mindketten dolgoztak, a kutatók azt tapasztalták, hogy a gyermek viselkedési nehézségei és az anyai munkavállalás közötti összefüggés a lányok esetében erősebb.

Ám a statisztikák szerint hagyományos családmodell esetén - ahol az apa fizetéséből élnek -, az ötéves lányoknak sokkal több nehézségük volt, mint a két fizetésből élő családok kislányainak.

Az olyan családokban, ahol az anya volt a kenyérkereső, a fiúgyermekek több nehézséget mutattak ötéves korban, azokhoz a fiúkhoz viszonyítva, akiknek a családjában mindkét szülő dolgozott. Ugyanez viszont nem volt igaz a lánygyerekekre.

Korábbi kutatások is utaltak arra, hogy az anyjukkal, vagy két nem dolgozó szülővel élő gyerekeknél sokkal nagyobb arányban volt megfigyelhető ötéves korban viselkedészavar, mint azoknál, ahol mindkét szülő dolgozik. A tisztes kereset és az anyai tulajdonságok azonban tompíthatják ennek hatását.

A kutatásvezető így fogalmazott: "a dolgozó anyák között nagyobb eséllyel találni iskolázottabbakat, jobb anyagi helyzetben lévőket, és kisebb az esélye a depressziónak is közöttük, mint azoknál, akiknek nincs munkahelyük. Ezek a faktorok magyarázattal szolgálhatnak a nem dolgozó anyák gyermekeinek viselkedési nehézségeire."

[origo] címlapon»

Forrás: AFP Mit okoz az apa csökkent spermaszáma a fiúnál? A férfi nemzőképesség gyengülésének többek között az is következménye, hogy egyre több kisfiú születik nemi szervi fejlődési rendellenességgel. Az egy milliliter ondóban ...
    Forrás: AFP/Robin Utrecht Ritkán használható az abortusztabletta Bár az egészségügyi államtitkárság szerint Magyarországon nem fogják alkalmazni a nagy vitákat kavart abortusztablettát, a gyógyszer a hazai, hosszadalmas ...
    Forrás: National Science Foundation/Stony Brook University Leheletből is kimutatható lesz a rák Néhány éven múlva vérvétel vagy rákszűrés helyett elegendő lesz belefújni egy szondába a betegségek egész skálájának kimutatásához, a cukorbajtól a szalmonellafertőzésen ...
    Forrás: Wikimedia Commons/Zdeněk Fric Nem kell csesztetni a kígyókat A természetfilmeket kedvelő kislány a speciális kígyófogási technikákat akarta megmutatni társainak, amikor megmarta egy keresztes vipera a szatmári Túristvándiban. A ...
    Forrás: AFP Heti harminc deka hal az új ajánlás Egy új európai ajánlás szerint hetente legalább kétszer kellene halat fogyasztani, ez ugyanis jelentősen csökkentené a szív- és érrendszeri betegségek gyakoriságát. Az ...
    Fotó: Hirling Bálint [origo] Csak néhány évig élnek a képzelt barátok Egy felmérés szerint az óvodások kétharmadának van képzelt barátja. Ezt régebben a magányosság jelének tartották, ám a pszichológusok ma már pozitív jelenségként, a ...
    Forrás: AFP Kinél alakul ki gyakrabban vesekő? A vesekövek a vizeletbe kiválasztódó sókból képződnek. Nagyságuk a mikroszkopikus méretű kristályoktól (vesehomok), a néhány centiméteres nagy kövekig igen változó ...
    Forrás: Retina AG Hogy a vakok is lássanak Ezer dollár lehet az az összeg, ahol megnyílik az út a személyre szabott orvoslás előtt. Ezt az árat sok beteg hajlandó lenne megfizetni azért, hogy az orvos ne csak ...
Szárítógép -10% akció Electrolux EDC 67550 W- 7 kg. max. töltet, csendes motor, 'B' energiaosztály, LED kijelző, irányváltás funkció...
80.910 Ft

24 óra hírei »

Legolvasottabb cikkek

hirdetés

Hirdetés

Szavazás

Olvasnivaló

Forrás: AFP Vetkőzzünk le, aztán irány a medence! Ki vette fel a legcukibb szerelést? Mitől tart egy magyar szupermodell?
Forrás: AFP Maffiaállamot takargatnak Aurovíziós Dalfesztivál házigazdája, Azerbajdzsán korrupciót és kemény elnyomást próbál elfedni.
Forrás: AFP/Odd Andersen Miért nem hagyja a francba a megszorításokat Európa? Miért nincs alternatívája a megszorításoknak, merre vezet Orbán magyar útja?

További adatok » Időjárás »

Hirdetés

Utolsó link Impresszum Médiaajánlat Adatkezelési Szabályzat Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva.