[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] egészség > !ALROVAT_NEVE

Tudomány Terhesség influenza D-vitamin
Címkék:hal,terhesség,omega-3 zsírsav,omega-3 zsírsavak,dió,dióolaj,lenmag,idegrendszer,bélrendszer,emésztés,emésztőrendszer,allergia,magzat,gyermekegészség,várandósság,halfogyasztás

Egy új kutatás sok halat és diót ajánl a terhesség alatt

[origo]|2011. 09. 12., 5:56|Utolsó módosítás:2011. 09. 12., 10:08|

A várandós édesanya étrendje jelentősen befolyásolhatja, hogy születendő gyermeke mire lesz allergiás - állítja a The Journal of Physiology című szaklapban megjelent vizsgálat. A tanulmány szerint eltérően fejlődik a gyermek bélrendszere, ha az édesanya a terhesség alatt rendszeresen fogyaszt omega-3 zsírsavakat.

Forrás: [origo]

JÁTSSZ ONLINE!

Korábbi vizsgálatokban már bizonyították, hogy ha a várandós kismamák rendszeresen fogyasztanak halat, lenmagot vagy dióolajat terhességük alatt, csökkenhet annak kockázata, hogy gyermeküknél később allergiás tünetek jelentkezzenek. Az ezekben található többszörösen telítetlen zsírsavak ugyanis a feltételezések szerint javítják a gyermek szervezetének védekezőképességét, így kisebb valószínűséggel alakulnak ki később allergiás megbetegedések.

A most megjelent tanulmány szerzői ennek a folyamatnak a hátterét tárták fel. A franciaországi INRA kutatóintézet vizsgálata szerint a többszörösen telítetlen zsírsavak egy csoportja, az omega-3 zsírsavak a magzat fejlődésben lévő bélrendszerére jótékonyan hatnak. A belek az immunrendszer kulcsfontosságú részei, ezért a kutatók feltételezték, hogy összefüggés áll fenn a terhesség alatt fogyasztott omega-3 zsírsavak és a születendő gyermek immunrendszerének későbbi működése, így allergiás tünetek kialakulása között is.

Az eredmények azt mutatták, hogy az omega-3 zsírsavak hatására az újszülöttek bélrendszere átjárhatóbbá válik, így a baktériumok és egyéb, a kicsi szervezete számára ismeretlen anyagok könnyebben jutnak a bél nyálkahártyáján keresztül a véráramba. Az új anyagokkal kapcsolatba kerülve beindul a magzat szervezetének immunreakciója, megkezdődik az antitestek termelődése, ami segíti az immunrendszer érését és csökkenti az allergiás betegségek kialakulásának kockázatát.

Korábbi vizsgálatokban kimutatták, hogy a terhesség alatt fogyasztott omega-3 zsírsavak segítik a baba idegrendszerének fejlődését és pozitívan hatnak későbbi mentális képességekre is. Az immunrendszerre gyakorolt kedvező hatás elemzése azonban egyelőre gyerekcipőben jár, hiszen a most bemutatott tanulmány malacokon végzett kísérleteken alapul, és az omega-3 zsírsavak emberi immunrendszerre gyakorolt jótékony hatását további kísérletek során kell még igazolni. Mindazonáltal, mivel a malacok bélrendszere sok tekintetben hasonló az emberi bélrendszerre, a kutatók bíznak abban, hogy az embereken folytatott vizsgálatok is igazolják majd feltételezéseiket.

[origo] címlapon»

Forrás: AFP Mit okoz az apa csökkent spermaszáma a fiúnál? A férfi nemzőképesség gyengülésének többek között az is következménye, hogy egyre több kisfiú születik nemi szervi fejlődési rendellenességgel. Az egy milliliter ondóban ...
    Forrás: AFP/Robin Utrecht Ritkán használható az abortusztabletta Bár az egészségügyi államtitkárság szerint Magyarországon nem fogják alkalmazni a nagy vitákat kavart abortusztablettát, a gyógyszer a hazai, hosszadalmas ...
    Forrás: National Science Foundation/Stony Brook University Leheletből is kimutatható lesz a rák Néhány éven múlva vérvétel vagy rákszűrés helyett elegendő lesz belefújni egy szondába a betegségek egész skálájának kimutatásához, a cukorbajtól a szalmonellafertőzésen ...
    Forrás: Wikimedia Commons/Zdeněk Fric Nem kell csesztetni a kígyókat A természetfilmeket kedvelő kislány a speciális kígyófogási technikákat akarta megmutatni társainak, amikor megmarta egy keresztes vipera a szatmári Túristvándiban. A ...
    Forrás: AFP Heti harminc deka hal az új ajánlás Egy új európai ajánlás szerint hetente legalább kétszer kellene halat fogyasztani, ez ugyanis jelentősen csökkentené a szív- és érrendszeri betegségek gyakoriságát. Az ...
    Fotó: Hirling Bálint [origo] Csak néhány évig élnek a képzelt barátok Egy felmérés szerint az óvodások kétharmadának van képzelt barátja. Ezt régebben a magányosság jelének tartották, ám a pszichológusok ma már pozitív jelenségként, a ...
    Forrás: AFP Kinél alakul ki gyakrabban vesekő? A vesekövek a vizeletbe kiválasztódó sókból képződnek. Nagyságuk a mikroszkopikus méretű kristályoktól (vesehomok), a néhány centiméteres nagy kövekig igen változó ...
    Forrás: Retina AG Hogy a vakok is lássanak Ezer dollár lehet az az összeg, ahol megnyílik az út a személyre szabott orvoslás előtt. Ezt az árat sok beteg hajlandó lenne megfizetni azért, hogy az orvos ne csak ...
Szárítógép -10% akció Electrolux EDC 67550 W- 7 kg. max. töltet, csendes motor, 'B' energiaosztály, LED kijelző, irányváltás funkció...
80.910 Ft

24 óra hírei »

Legolvasottabb cikkek

hirdetés

Hirdetés

Szavazás

Olvasnivaló

Forrás: AFP Vetkőzzünk le, aztán irány a medence! Ki vette fel a legcukibb szerelést? Mitől tart egy magyar szupermodell?
Forrás: AFP Maffiaállamot takargatnak Aurovíziós Dalfesztivál házigazdája, Azerbajdzsán korrupciót és kemény elnyomást próbál elfedni.
Forrás: AFP/Odd Andersen Miért nem hagyja a francba a megszorításokat Európa? Miért nincs alternatívája a megszorításoknak, merre vezet Orbán magyar útja?

További adatok » Időjárás »

Hirdetés

Utolsó link Impresszum Médiaajánlat Adatkezelési Szabályzat Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva.