4-7-8 és úgy alszik, mint a bunda

2015.05.05. 15:48

Mindent kipróbált már a meleg tejtől a birkák számolásáig és mégsem tud elaludni? Csupán három számot kell megjegyeznie: 4, 7, 8.

Eldobhatja az altató tablettákat és nem lesz szüksége semmilyen különleges eszközre, mégis pár perc alatt elalszik, állítja egy arizonai orvos, dr. Andrew Weil. Csupán egy egyszerű légzőgyakorlatot, az úgynevezett 4-7-8 légzést kell alkalmaznia.

Dr. Weil szerint ez a légzéstechnika természetes nyugtató és ellazítja testet. A következőképpen kell helyesen kivitelezni.

  1. Fújja ki teljesen a levegőt a száján át és e közben hallassa a kilégzéshez társuló „shshshs” hangot.
  2. Csukja be a száját és nyugodtan szívja be a levegőt az orrán keresztül, miközben 4-ig számol magában.
  3. Ezután tartsa benn a levegőt, amíg 7-ig számol.
  4. Végül fújja ki lassan, folyamatosan a levegőt 8 másodperc alatt, „shshshs” hangot hallatva.
  5. Ismételje háromszor a 2-4. lépést.
4-7-8 és már alszunk isForrás: Photononstop/Self Images

Figyeljen mindig arra, hogy az orron át lélegezzen be nyugodtan és a szájon át lélegezzen ki hallhatóan, mondja dr. Weil. A kilégzés mindig dupla ideig tartson, mint a belégzés. Az egyes szakaszok abszolút időtartama lényegtelen, csak a 4-7-8 arány a fontos.

Elalvás egy percen belül

A technika a pranayamán, egy ősi indiai gyakorlaton alapul, amelynek jelentése a légzés szabályozása. A Harvardon végzett orvos azt mondja, hogy a 4-7-8 módszer azért olyan hatékony, mert lehetővé teszi, hogy az oxigén jobban megtöltse a tüdőt.

A plusz oxigénmennyiség relaxáló hatást fejt ki a paraszimpatikus idegrendszerre, s így elősegíti a nyugalmi állapot elérését.

Dr. Weil azt javasolja, napi kétszeri gyakoroljuk a technikát 6-8 héten át, míg eléggé el nem sajátítottuk ahhoz, hogy akár 60 másodpercen belül elaludjunk a segítségével.

Dr. Weil oldalán további hasznos légző- és más gyakorlatokról is olvashatunk angolul.

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK