Tovább élhetünk, ha ezt az 5 tanácsot megfogadjuk

2017.09.26. 04:21

A szívünk egészségét védő életmód kialakítása nem olyan nehéz, mint hinnénk. Apró változtatásokkal napról napra egyre egészségesebben élhetünk, és még ha néha úgy is tűnik, hogy önző módon magunkat tesszük az "első helyre", ez a változás az egész környezetünkre jó hatással lehet!

 Az életmódváltás csak a filmekben szokott úgy kezdődni, hogy a főhős egyik napról a másikra mindent felborít az életében, majd a kezdeti nehézségek után learatja a jól megérdemelt jutalmat – mondja Csiki Judit life coach. A valóságban az ilyen drasztikus váltások gyakran elbuknak, mert visszahúznak a hétköznapok, a megszokás. Érdemes inkább kicsi, anyagilag és érzelmileg is vállalható módosításokkal kezdeni, és ezeket következetesen végigvinni, egészen addig, amíg már az új szokás lesz a természetes.

Ahhoz, hogy a családunk és egészségünk is jól járjon, néha muszáj a saját szükségleteinkkel foglalkozni.

Forrás: Giphy

1. Együnk jobban!

  •  A zsíros, húsos fogások helyett kerüljenek minél többször az asztalra könnyű, zöldséges ételek.
  • A habos, krémes tortákat váltsák fel a gyümölcsös sütemények, vagy épp a nyers gyümölcsök.
  • A fehér kenyér helyett legalább a hét néhány napján vegyünk teljes kiőrlésűt.
  • Tejtermékből, húsból válasszuk a minél zsírszegényebbet.
  • Az állati zsírokat cseréljük egészséges növényi olajokra.
  • Hetente egyszer (de inkább kétszer) kerüljön a tányérunkra hal. Recepteket a cikk alján talál!
  • Fokozatosan lassanként mérsékeljük a sófogyasztást, használjuk mellette, részben helyette sok izgalmas zöld fűszert és igyunk minél több folyadékot.

 

Forrás: Thinkstock

2. Iktassunk be egy kis mozgást az életünkbe!

Ezen a területen különösen fontos a fokozatosság, a lépésről lépésre változtatás – különösen nagyobb túlsúllyal nem szabad túlterhelnünk magunkat, de az egészséges emberek se kezdjenek rögtön a legkeményebb edzésprogrammal. Az elején elegendő pár perc séta, esetleg egy kis kerékpározás, úszás, kirándulás, és lassan, hétről hétre növeljük az edzéssel töltött idő mennyiségét és a sport intenzitását.

Válasszuk azt, amit szeretünk, aki nem vágyik az edzőterembe, az a szabadban, vagy épp otthon is sportolhat. Mielőtt bármibe belekezdenénk, pláne ha túlsúlyunk van vagy keringési problémáink, vagy csak szimplán nem vagyunk már fiatalok, akkor kérjük ki az orvos tanácsát.

Forrás: AFP

3. Oldjuk a stresszt!

A feszültséget teljesen nem tudjuk kiiktatni az életünkből, de megtanulhatjuk a helyén kezelni. Először is érdemes leszámolni a tökéletesség kényszerével, a mindenáron való megfelelni vágyással, és tanuljunk meg udvariasan, de határozottan nemet mondani a túlzó elvárásokra, az erőn felüli feladatokra.

Minden nap csodálkozzunk rá a világ valamely apró csodájára, örüljünk a szép dolgoknak!

A Szívderítő rovat további cikkei
Szeretne többet tudni a szív- és érrendszeri betegségek kezeléséről, megelőzéséről, a táplálkozás, a mozgás, a stressz szerepéről? Érdeklik a magas vérnyomással, a magas koleszterinszinttel, elhízással, diabétesszel kapcsolatos legújabb hírek, kutatások? A rovat további cikkeit ide kattintva éri el!

Sajátítsunk el néhány egyszerű relaxációs, meditációs gyakorlatot, vagy egyszerűen csak szánjunk rá minden nap néhány percet, hogy csendben leülünk, és a légzésünkre figyelünk.

Nagyon jó stresszoldó módszer a rendszeres mozgás is.

Forrás: Thinkstock

4. Törődjünk magunkkal!

A legfeszítettebb tempóban is legyen naponta néhány percünk, amit azzal töltünk, amit szeretünk. Lehet ez egy csésze tea, amit ráérősebben iszunk meg, egy forró fürdő, vagy egy jó könyv, a lényeg, hogy ne toljuk a sorban leghátulra a saját kedvteléseinket.

Néha próbáljunk eljutni egy stresszoldó masszázsra is, vagy ajándékozzuk meg magunkat valamilyen hasonló kényeztetéssel. Igyekezzünk eleget aludni, rendszeresen pihenni.

Koleszterinszint-mérés.Forrás: MTI/Czika László

5. Vigyázzunk az egészségünkre!

Rendszeresen ellenőriztessük a vérnyomásunkat, a koleszterin- és vércukorszintünket, és ha változtatásra van szükség, kövessük az orvos tanácsait.

Tekintsük át azt is, milyen betegségek fordultak elő a családunkban korábban, és figyeljünk oda az esetleges hajlamokra.

Szokjunk le a dohányzásról és kerüljük az alkoholt, csak mértékkel és jó minőségűt fogyasszunk, és csak étkezéshez - tanácsolja Csiki Judit life coach.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK