Húsvét - egészségügyi katasztrófák nélkül

2018.03.29. 04:06

Még van idő, hogy megtervezze: mit és mennyit eszik a húsvéti asztaltról, hogy az ünnepi finomságok ne ártsanak, csupán élvezetet nyújtsanak. A mértékletes, változatos, szívbarát táplálkozás igenis megvalósítható Húsvétkor is!

Mértékletességi tippek

A férfiaknak nem kell minden „locsolkodási állomáson" az összes fogást végigenni, a nőknek pedig nem kell minden vendéggel együtt enni, vagy még az ún. „holtidőben" is csipegetni. Ugyanis ilyen 1-2 napos bőséges lakmározást követően felléphetnek epepanaszok, valamint gyomorrontás, ennek tünetei ilyesztőek lehetnek egy szívbetegnek, aki nem tudja, hogy ez most a betegsége kiújulása vagy valami más.

Sokat segít, ha nem hanyagolja el a mozgást a hosszú hétvégén. Egy kirándulás, nagyobb séta, biciklizés kompenzálhatja azt, hogy kicsit eleresztettük a gyeplőt - és a 3 napos ünnep remek alkalom a kertészkedésre, kocogásra, futásra is.

Az alkohol

A húsvéti ünnepekhez általában az is hozzátartozik, hogy a locsolókat alkohollal kínálják.

Ha valaki egy nap megiszik 2 felest és hozzá 2 üveg sört, akkor csak az elfogyasztott alkohollal kb. 750 kcal energiát visz be, ez az akár egy ebédre szánt kalóriamennyiség ois lehet. Egyszóval exrta kalóriabevitel. Ha nagyon kínálják (és nem autóval van) válasszon vörösborból készült fröccsöt, a vörösbor legalább szívvédő hatású.

Programajánló november utolsó hétvégéjére bor alkohol kóstolás üveg palackForrás: Shutterstock

Egyébként is figyeljen oda a folyadékbevitelre, szüksége van a szervezetének vízre, vagy más kalóriamentes folyadékra.

Hagyományos ételek

A húsvéti ünnepek táplálkozási szokásai régi időkre vezetnek vissza, amelyek legjellegzetesebb alkotói még a ma is megtalálhatóak. Ilyen jellegzetes ételek, élelmiszerek pl. a bárány, sonka, tojás, torma, amelyek szinte minden locsolókat váró házban megtalálhatóak az ünnepi asztalon.

A bárány az ünnep áldozati étele. A régi magyar konyha gyakran használta ezt a húsfélét, ma már sok családban szinte csak húsvétkor található meg az asztalon.

Festeni is, enni is jó!Forrás: Shutterstock

A bárányok húsa igen sok vizet tartalmaz, fehérjetartalma eléri a marhahús fehérjetartalmát. 10 dekányi 200 kcal energiát, 19,7g fehérjét és 12,7g zsírt tartalmaz. Vörös húsnak számít, így szívbetegeknek csak ritkán javasolt a fogyasztása.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK