Antonio és az asszonyok

2004.12.01. 17:34

Közös filmjeik: Pepi, Luci, Bom és más lányok a tömegből, Áldott mélységek, Mit tettem, hogy ezt érdemlem?, Matador, A vágy törvénye, Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén

Mindent Almodóvarról - összeállításunk a rendező filmjeiről

Nem Almodóvar fedezte fel Carmen Maurát, sőt, inkább fordítva történt, hiszen Maura már sztárnak számított színházi körökben és több mint húsz játékfilmben is szerepelt, amikor a fiatal Pedro odacsapódott a társulatához, hogy apró szerepekben feltűnjön. Egyszer sminkelés közben traktálta a színésznőt rendezői terveivel és számtalan filmötletével, amikor Carment magával ragadta a Pepi, Luci, Bom... koncepciója, olyannyira, hogy saját baráti körében kezdett el szponzorok után kutatni, akiknek segítségével létrejöhetett a félprofi eszközökkel leforgatott korai klasszikus. Ezt követően egy kivétellel minden Almodóvar-filmben főszerepet kapott 1988-ig. Az általa alakított karakterek rendkívül sokszínűek: a Pepi, Luci, Bom...-ban bulizós aggszűz, a Mit tettem, hogy ezt érdemlem?-ben neorealista háziasszony, míg A vágy törvényé-ben nővé operált férfi, de minden filmben felfedezhetők figuráján a rendező önéletrajzi ihletésű jegyei.

Együttműködésük csúcsa: Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén

Élet Almodóvar után: A színész és múzsája az Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén Oscar-jelölése után végzetesen összekaptak, ezt a törést azonban mindkettőjük filmográfiája megsínylette. Carmen próbált Almodóvar-filmet forgatni Almodóvar nélkül (How to Be a Woman and Not Die in the Attempt, How to Be Miserable and Enjoy It), a rendező pedig női alteregók sorát futtatta még be filmjeiben, de egyikük sem tudta betölteni teljes mértékben a Maura által hagyott űrt, aki azóta számos spanyol és francia filmben szerepelt, itthon is látható volt közülük az Alice és Martin, valamint a Hallgatási fogadalom.

KAPCSOLÓDÓ CIKK