Sarah Jessica Parker kiutál minden fickót

2006.03.13. 12:42

Bár az amerikai mozibevételi eredmények 6%-kal elmaradtak a tavaly ilyenkoritól, a romantikus vígjáték, amely a Szex és New York sztárjának és Matthew McConaugheynek a főszereplésével készült, jól teljesített a kasszáknál.

Sarah Jessica Parker és Matthew McConaughey dobogtatta meg a női nézők szívét a hétvégén az amerikai mozikban: Anyám nyakán (Failure to Launch, hazai bemutató: április 6.) című romantikus komédiájuk a várakozásokat jócskán felülmúló 24,6 millió dolláros hétvégi bevétellel vívta ki magának az első helyet a bevételi listán. A 35 éves korára még mindig a szüleivel lakó agglegény, és az anyja által a fiúgyermek eltávolítására felbérelt nő mókás sztorijának közönsége 70%-ban nőkből állt, és hasonló sikert aratott, mint McConaughey előző romantikus komédiája, a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt. Mindkét filmet a Paramount Pictures stúdió gyártotta, akik elégedettek lettek volna azzal is, ha az Anyám nyakán tizenötmillió dollár körül teljesít.

Két remake-et is bemutattak ezen a hétvégén: a The Shaggy Dog című '59-es családi film újráját, amely egy időnként kutyává változó férfiről szól, illetve a The Hills Have Eyes című horrort, amely Wes Craven azonos című '77-es filmjének a remake-je. A toplista második helyét elfoglaló kutyamese 16 millió dollárt hozott, a harmadik helyen álló horror pedig 15-öt. A The Shaggy Dog eredménye nem számít túl jónak ahhoz képest, hogy a gyártó Disney pár hete kihozott előző kutyás filmje, az Eight Below 20 millió fölött nyitott. A 15 millió dollárból készült The Hills Have Eyes-tól a Fox Searchlight 13-14 milliós nyitást várt, így elégedettek filmjük eredményével.

A Bruce Willis és Mos Def főszereplésével készült, múlt héten gyengén nyitó 16 Blocks a negyedik helyet foglalja el a listán, és ezzel az ötödik helyre szorította vissza az előző két hétben vezető Madea's Family Reunion-t. A Willis-film 7,3 milliót, a kövér nőnek öltözött fekete férfival nevetésre ingerelni próbáló komédia 5,8 milliót hozott. Utóbbi összbevétele már meghaladja az 55 millió dollárt.

A múlt hétvégén a legjobb film Oscar-díját elnyerő Ütközések-et 175 moziban ismét műsorra tűzték, ám a díjazás nagyon kevés filmrajongót késztetett arra, hogy megnézzék nagyvásznon a múlt szeptember óta DVD-n is elérhető filmet; a három Oscarral jutalmazott alkotás mindössze 357 000 dollár bevételt termelt a hétvégén. Az 53,8 milliós összbevétellel rendelkező Ütközések az anyagilag legkevésbé sikeres Oscar-díjas film eddig.

Piroska népszerűbb, mint Heath Ledger

Mindössze három új filmet mutattak be ezen a héten a budapesti mozikban, és a sovány választék a múlt hét óta vetített PiROSSZká-nak kedvezett: 14 ezren tekintették meg a számítógépes animációval készült mesét, amely így a bevételi lista első helyére lépett. A piros kapucnis kislány a második helyre szorította vissza Gagyi mami 2-t, akinek mértéktelenül nagy hátsó fertályára azért további 11 ezren voltak kíváncsiak.

Casanova csak harmadik lehetett ilyen versenytársak mellett: nem egészen 11 ezren nézték meg a Heath Ledger és Sienna Miller főszereplésével készült, Lasse Hallström által rendezett langyos szerelmi komédiát. Ez a nyitás nem volt elég erős ahhoz, hogy túlszárnyalja Hallström 2001-ben bemutatott Csokoládé-jának eredményét: Johnny Deppre és Juliette Binoche-ra akkor több mint 16 ezren voltak kíváncsiak.

Nagyon jól indított Bacsó Péter új filmje, a De kik azok a Lumnitzer nővérek?, amelyet nyilván a két főszereplő, Rudolf Péter és Alföldi Róbert miatt tekintettek meg 5500-an. Ez Bacsó legerősebb nyitása az elmúlt tíz évben; csak kicsivel sikeresebb, mint a rendező legutóbbi munkája, a Hamvadó cigarettavég (5200), de jelentősen népszerűbb, mint a Megint tanú (3400).

A harmadik bemutatott film a '88-as anime-klasszikus, az Akira volt, melyet még csak két vetítésen játszottak vasárnap, ezért ezzel a filmmel kapcsolatban egyelőre nincsenek adataink.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK