Van valami jó film a moziban?

Lucy, Scarlett Johansson
Vágólapra másolva!
Indulna a moziba, de épp nincs képben, mik mennek most? Új sorozatunkkal segítünk választani: az aktuálisan futó filmek közül ajánljuk azt, amiről tutira tudjuk, hogy jó. 
Vágólapra másolva!

Utóélet

Néhol abszurdba hajló, remek fekete komédia, amelyben Wes Anderson világa keveredik a kelletlen családi étkezésekkel és kisbolt mögötti dumálgatós alkoholizásokkal tarkított magyar valósággal. Vannak tipikus elsőfilmes hibák, de így is kötelező mindazoknak, akik valami újat és frisset várnak a magyar filmtől - és még mosolyogni is akarnak, miközben azt nézik, hogy egy szorongós fiút nem hagyja nyugton lelkész apjának a szelleme.

+ + +

Térkép a csillagokhoz (Maps to the Stars)

Az utóbbi két rendezésével elbukó David Cronenberg visszanyerte erejét, és legújabb filmjében azzal szórakoztat minket, hogy Hollywoodot csupa futóbolond lakja. Aki megnézi, az elképesztő dolgokat láthat, például medencében lubickoló halott gyerekeket, de a film sohasem megy át kínos erőlködésbe, megmarad őrült mókázásnak. Julianne Moore mindig remek, de most egyenesen felejthetetlen.

+ + +

22 Jump Street - A túlkoros osztag

Lüke vígjáték két ütődött fickóról, akik drog után szimatolva épülnek be az egyetemre. Kezdenek egy hibbant mexikói gengszterimitációval, folytatják egy még hibbantabb alienparódiával, aztán egy száguldó teherautón játsszák el, hogy ők akcióhősök. A poénok működnek, és a sok metahumor simán feledteti, hogy ez mégis csak blődli. Volt első része, de nem kell látni ahhoz, hogy ez a második működjön. Rég nem hallottunk ennyi embert egyszerre, ilyen hangosan nevetni a moziban.

+ + +

A galaxis őrzői (Guardians of the Galaxy)

Az idei nyár képregényfilmje. Viccesebb és vagányabb, mint műfajának többi darabja, de ebben is csak annyi történik, hogy pár teremtmény megmenti a világot. Egy mosómedve fegyvereket lóbál, egy fa mindig ugyanazt ismételgeti, és ráadásul mindketten eredetileg fejvadászok. Chris Prattben kellemesen csalódás főhősként, Zoe Saldanával és az izomember Draxszal kiegészülve szórakoztató csapatot alkotnak.

+ + +

Bogyó és Babóca 3

Akinek van négy év alatti gyermeke, esetleg unokája, annak a Bartos Erika-mesék alapján készült magyar rajzfilm úgyis a nyár filmje volt. Tökéletes első moziélmény lehet a kicsiknek, és ha valaki fél, hogy a gyereke nem tudja végigülni az egyórás előadást, még tehet egy próbát. A párperces epizódok közti főcím alatt ki lehet osonni.

+ + +

Lucy

Ha akciófilmre vágyik, felejtse el a legújabb Feláldozhatók-at, és irány a Lucy. Olyan energikus és kreatív műfaji bravúr, hogy simán Luc Besson régi nagy filmjei ugranak majd be róla. Scarlett Johansson egy kísérleti drogtól bepörög, és agya teljes kapacitását fel tudja használni. Így aztán csépel, emellett az emberiség hasznát keresi. Johansson szexi, az iram bődületes, a látvány elsőrangú.

+ + +

A nyolcadik utas: a Halál - Rendezői változat (Alien)

Harmincöt éves a film, de ha horrort akar, még mindig tökéletes. A mostani hangtechnikával, szélesvásznon, sötét teremben még jobban üt - valószínűleg ezért is vették elő a dobozból.

+ + +

Az üldözött (A Most Wanted Man)

Látta a Suszter, szabó, baka, kém-et? Briliáns thriller volt a híres kémíró, John Le Carré regényéből. Most megint az ő könyvéből csináltak filmet, ráadásul a nemrég elhunyt, remek Philip Seymour Hoffman főszereplésével. Egy kémet alakít, de az íróasztal mögött ülő, szöszmötölős fajtát, akinek egy összeesküvés felgöngyölítése pont olyan, mint bérszámfejtőnek az éves mérleg. A rendező Anton Corbijn, aki csomó Depeche Mode-klipet rendezett, és Az amerikai-t George Clooneyval, abban is sok volt a piszmogás.

+ + +

Szerelemre hangszerelve (Begin Again)

Ez most a legjobb romantikus vígjáték a kínálatban, sok jó zene van benne és Keira Knightley. Az angol színésznő egy feltörekvő dalszerző-énekest alakít, aki semmi pénzből hozza össze első albumát egy szebb napokat látott producer (Mark Ruffalo) segítségével. Nem a megszokott hollywodi romkom, annál sokkal életszagúbb és európaibb.

+ + +

Frank

Kedves ökörségnek indul, de ahogy nézi az ember, egyre összetettebbé, mélyebbé, sőt filozofikussá válik. Egy indie-zenekar megpróbáltatásait taglalja a film, Michael Fassbender az istennek nem veszi le a hatalmas papírmasé maszkját, kínlódnak a dalokkal - közben rájövünk, azt látjuk, hogyan torzul egy önmagát hazugsággal hitegető ember személyisége, és azon is elgondolkozhatunk, honnan jön a tehetség, ha van, mit kezdjünk vele, és egyébként is: mire jó a művészet.

+ + +

A majmok bolygója: Forradalom

Nemsokára leveszik a műsorról az elmúlt évek legösszetettebb és legintelligensebb látványmoziját, szóval aki meg akarta nézni moziban, most tegye meg. Szinte teljesen néma természetfilmként indul, aztán átvált a civilizációk harcáról szóló, tragikus indiános eposzba, később a shakespeare-i királydrámákat idézi meg, csak hogy a lehető legnagyobbat üssön a végső harc a toronyház tetején. Ezt jól összerakták.