Imádják a nézők Goda Kriszta filmjét

2018.12.11. 16:11

Mozikban Goda Krisztina rendezése, a BÚÉK, amire a hétvégén 36 840 néző váltott jegyet, a film ezzel erősebben nyitott hazánkban, mint a Jamie Foxx nevével fémjelzett Robin Hood, és ez az év második legerősebb magyar nyitóhétvégéje a Valami Amerika 3 után. A rendezőt telefonon értük utol: megkérdeztük, számított-e ekkora sikerre, mivel magyarázza a film népszerűségét, és hogy mit élt meg a legnagyobb kihívásnak a film készítése során.

Goda Krisztina az erős nyitóhétvégéről azt mondta:
nagyon örülünk a magas nézőszámnak és a pozitív kritikáknak, és reméljük, hogy még sokáig kitart a közönség érdeklődése.

Elárulta, hogy nem voltak elvárásai a nézőszámmal kapcsolatban:
Csak azt tudom, hogy működik-e a vásznon, azt nem, hogy hányan fogják megnézni. Remélem, hogy van nézői igény olyan filmre, ami egyszerre gondolkodtat el és szórakoztat. Szerintem az erre vágyó közönséget alábecsülik: sokan vannak, és kevés film készül nekik. A művészfilmekben általában kevés a humor, a közönségfilmekben pedig gyakran túl bugyuta a komikum. Én a kettő közti középutat szeretem.

Goda Krisztina rendező a BÚÉK díszbemutatójánForrás: InterCom

A sikert azzal magyarázta, hogy - a stáb kiváló munkája mellett -
nagyszerű a színészgárda, sikerült igazi virtuóz csapatot összeállítani, amiben mindenki brillírozhatott a szerepében. A film szereplői Hevér Gábor, Lengyel Tamás, Elek Ferenc, Mészáros Béla, Bata Éva, Törőcsik Franciska és Szávai Viktória.

A film készítése során azon dolgoztak a legtöbbet, hogy
megfelelő arányban elegyítsék a drámát és a humort. Mivel a film javarészt egy lakásban játszódik, az is fontos volt, hogy se a képi világ, se a történet szituációi ne váljanak unalmassá.

A sikerben szerinte nagy szerepet játszott az is, hogy erős alapanyagból dolgoztak Divinyi Réka forgatókönyvíróval: a film Paolo Genovese Teljesen idegenek című filmjének a remake-je (az olasz rendezőtől itt kérdeztünk korábban). A remake készítésének folyamatáról Goda Krisztina elmondta, hogy teljes kreatív szabadságot kaptak, a fő kihívást pedig az jelentette, hogy
egy ennyire letisztult alapanyag esetében minden mondat mögött látni kell az alkotó eredeti szándékát, és tudni, hogy ahhoz képest min akarunk változtatni. Bátran hozzányúlhattunk a szöveghez, viszont vigyáztunk arra, hogy amiért eredetileg el akartuk készíteni ezt a filmet, az ne csorbuljon. Olyan ez, mint egy színdarab átírása: ahhoz tudnám hasonlítani, amikor Divinyi Rékával a Frankie és Johnny-ból színpadra vittük a Ketten egyedül-t, ami négy éve fut a Tháliában.

A BÚÉK Szilveszter éjjelén játszódik, amikor egy baráti társaság úgy dönt, hogy egy játékkal fűszerezi meg a bulit: egész este mind a heten úgy telefonálnak és írnak (vagy fogadnak) üzeneteket a mobiljukon, hogy a többiek is láthassák és hallhassák azokat. És ezzel el is kezdődik a hazugságok, átverések és simliskedések hosszú sora. Mert mindegyiküknek vannak titkai, szégyellnivalója, másik szerelme, másik élete, és könnyebb hazudniuk, mint őszintének lenni.

A film producerei Geszti Péter, Ditz Edit, és Zákonyi S. Tamás, az operatőr Szecsanov Martin. A BÚÉK december 6-tól látható a magyar mozikban.